ماهان

ایده‌های کسب و کار مواد شوینده و بهداشتی

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب، یک هدر اضافه کنید
    آیا زمان‌هایی که برای شستشوی لباس‌ها، از صابون‌های معمولی استفاده می‌کردید را به یاد دارید؟ در سال‌های گذشته پیشرفت‌های زیادی در تولید مواد شوینده و بهداشتی رخ داده است؛ به‌همین خاطر، با یک سری از ایده‌های کسب‌وکار مواد شوینده و بهداشتی، می‌توان به سود بسیار بالایی دست یافت.

    مغازه شوینده بهداشتی باید به‌صورت اصولی و براساس ایده‌های خاصی انتخاب شود تا حاشیه سود بالاتری داشته باشد.

    در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با ایده‌های خلاقانه برای رسیدن به بیشترین سود فروش مواد شوینده و بهداشتی صحبت کنیم؛ بنابراین، اگر به‌دنبال این هستید که یک کسب‌وکار جدید راه‌اندازی کنید، اما ایده کافی ندارید؛ با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

    بررسی نظرات درباره سود کار شوینده بهداشتی

    شاید اولین سوالی که در ذهن شما ایجاد می‌شود این است که نظرات بقیه افراد راجع‌ به سود مغازه شوینده بهداشتی چیست؟ در پاسخ به این سوال باید نیازهای جامعه را بررسی کنیم.

    همانطور که می‌دانید، در تمامی جوامع امروزی مردم به بهداشت خودشان اهمیت بسیار زیادی می‌دهند. هر روز لباس‌های کثیف خود را تمیز می‌کنند و به حمام می‌روند. خانه خودشان را تمیز می‌کنند و به‌ بیان ساده‌تر، به نظافت شخصی و محیط خود توجه بسیار زیادی دارند.

    این موضوع باعث می‌شود تا یک خانه، به مواد شوینده و بهداشتی بسیار زیادی نیاز داشته باشد؛ بنابراین، کسب‌وکار مواد شوینده نمی‌تواند بدون سود باشد. به‌خصوص اینکه در کشور ایران، افراد اهمیت زیادی به نظافت محیط و خودشان می‌دهند و فروش مواد شوینده و بهداشتی در کشور ایران بسیار بالاست.

    پس می‌توان گفت که نظرات در مورد سود این کسب‌وکار مثبت است و می‌توان روی سود این کار حساب کرد.

    انواع مختلف مواد شوینده مورد نیاز برای مردم کشور ایران

    انواع مختلف مواد شوینده مورد نیاز برای مردم کشور ایران

    قبل از اینکه بخواهیم ایده‌های خلاقانه کسب‌وکار مواد شوینده و بهداشتی را ذکر کنیم، باید در رابطه با انواع مختلف مواد شوینده مورد نیاز برای مردم کشور ایران صحبت کنیم.

    شاید اولین حسی که پس از شنیدن مواد شوینده به ذهن شما می‌آید، پودر ماشین لباسشویی یا مایع لباسشویی باشد؛ اما مواد شوینده و بهداشتی، فقط شامل این موارد نمی‌شوند و مواد شوینده و بهداشتی نظافت شخصی و محیط نیز بخشی از آن‌هاست.

    اگر می‌خواهید یک کسب‌و‌کار مواد بهداشتی موفق راه‌اندازی کنید، باید حتما در رابطه با انواع مواد شوینده مختلف مورد نیاز مردم اطلاعات کسب کنید. در غیر این صورت، به احتمال زیاد حتی با داشتن بودجه بالا، در کسب‌وکار مواد شوینده خود موفق نخواهید شد.

    لیست مواد شوینده و بهداشتی برای مغازه در ایران شامل موارد زیر هستند:

    • پودر لباسشویی
    • مایع لباسشویی
    • شامپوهای مو
    • شامپوی بدن
    • صابون‌های شستشوی بدن در حمام
    • مایع لباسشویی مخصوص کودکان
    • نرم‌کننده‌های لباس
    • مواد سفیدکننده مانند جوهرنمک و وایتکس
    • خمیر دندان

    ایده‌های جذاب راه‌اندازی مغازه شوینده بهداشتی

    تا اینجا در رابطه با مواد شوینده و بهداشتی مختلف مورد نیاز مردم صحبت کردیم؛ اما در ادامه در مورد این صحبت می‌کنیم که ایده‌های کسب‌وکار مواد شوینده و بهداشتی کدامند؟

    لازم به توضیح است که این ایده‌ها، شامل فروش و تولید می‌شوند. شما برای راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار مواد بهداشتی و شوینده، راه دیگری جز تولید یا فروش نخواهید داشت.

    به‌همین خاطر، اگر می‌خواهید در این راه قدم بردارید، حتما باید مطابق با ایده‌های زیر عمل کنید تا به سود بالایی برسید.

    ۱) فروش مواد شوینده به‌صورت حضوری

    یکی از بهترین کسب‌وکارها برای مواد شوینده، فروش حضوری آن‌هاست. امروزه، مردم در تمامی محله‌ها و منطقه‌های شهرهای مختلف، برای رفع نیازهای خود به فروشگاه‌های متنوع زیادی نیاز دارند.

    یک کسب‌وکار مواد شوینده می‌تواند شامل فروش حضوری باشد که در یک محله و منطقهٔ مناسب انجام می‌شود. منظور از منطقه و محله مناسب این است که آن محله دارای فروشگاهی برای فروش مواد شوینده نباشد و شما تنها مغازه‌ای باشید که به‌صورت حضوری اقدام به فروش مواد شوینده می‌کنید.

    برخورد شما با مردم، ارائهٔ بهترین محصولات جهت فروش، کاهش سود و ارائهٔ محصولات با قیمت مناسب به مردم و غیره از جمله نکاتی هستند که باعث می‌شوند شما در کسب‌وکار مواد شوینده خودتان موفق شوید.

    ۲) فروش مواد بهداشتی به‌صورت حضوری

    مواد بهداشتی شامل اقلام بسیار متنوعی هستند؛ به‌‌همین دلیل، شاید برای افرادی که بودجه زیادی برای راه‌اندازی کسب‌وکار مواد بهداشتی ندارند، مناسب نباشد که فروش مواد شوینده و بهداشتی را به‌صورت همزمان انجام دهند.

    در‌صورتی‌که قصد راه‌اندازی یک کسب‌وکار موفق در زمینه فروش مواد بهداشتی را دارید، باید ابتدا نیازهای مردم به مواد بهداشتی را شناسایی کنید. مردم تنوع بالایی از مواد شوینده را برای خرید در نظر می‌گیرند و شما باید به این موضوع توجه داشته باشید و در این مسیر باید به یک فروشنده حرفه‌ای تبدیل شوید.

    مواد بهداشتی شامل مواد بهداشتی فردی و محیط هستند. بدیهی است که اگر شما این مواد بهداشتی را با تنوع بالا ارائه کنید، افراد از فروشگاه شما استقبال خواهند کرد.

    فروش با سود کم، قیمت مناسب و داشتن مناسب با مشتریان، باعث افزایش فروش شما در یک مغازه شوینده بهداشتی خواهند شد.

    ۳) راه‌اندازی یک کسب‌وکار اینترنتی برای فروش مواد شوینده و بهداشتی

    حالا که در رابطه با ایده‌های کسب‌وکار مواد شوینده و بهداشتی صحبت می‌کنیم، کم‌لطفی است که کسب‌وکار اینترنتی این حوزه را مورد بحث قرار ندهیم.

    امروزه، کسب‌وکارهای اینترنتی توانسته‌اند نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کنند و بسیار موفق شوند. به‌‌همین خاطر، در همین زمینه می‌توان کسب‌وکار اینترنتی راه‌اندازی و فروش زیادی را تجربه کرد.

    کسب‌وکار اینترنتی شما در حوزهٔ فروش مواد شوینده و بهداشتی، می‌تواند با زدن یک پیج در اینستاگرام آغاز شود و در نهایت، شما با ایجاد سایت اینترنتی می‌توانید کسب‌وکار خود را رونق دهید.

    البته برای فروش بیشتر در فروشگاه‌های اینترنتی، نکات بسیار مهمی را باید در نظر داشته باشید.

    به‌عنوان مثال، تولید محتوا در پیج اینستاگرامی باعث افزایش بازدید شما در اینستاگرام خواهد شد. می‌توانید در مورد معایب و مزیت‌های هر یک از مواد شوینده‌ای که دارید، صحبت کنید یا یک ماده شوینده که در ایران پرطرفدار است را مورد نقد و بررسی قرار دهید.

    این کار باعث افزایش بازدید شما در پلتفرم اینستاگرام می‌شود و در نهایت، فروش‌تان را چند برابر می‌کند. همچنین، پاسخگویی سریع، ارسال هدیه یا اشانتیون برای خریداران، ارائهٔ تخفیف‌های متنوع و غیره می‌توانند باعث افزایش بازدید پیج اینستاگرام و در نتیجه، افزایش فروش شما شوند.

    ۴) تولید مواد شوینده برای لباس

    در‌صورتی‌که با راه‌اندازی مغازه شوینده بهداشتی موافق نیستید، باید از همین حالا به سراغ تولید مواد شوینده بروید. یکی از ساده‌‌ترین مواد شوینده‌ایی که می‌توانید برای فروش تولید کنید، شوینده‌ای است که برای لباس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    همه افراد لباس‌های خود را می‌شویند و به‌دنبال پودر لباسشویی دستی و ماشینی یا مایع لباسشوییِ باکیفیت برای شستشوی لباس‌های خود می‌گردند؛ بنابراین، نیاز مردم به خرید مواد شوینده برای لباس، هیچ‌وقت تمام نمی‌شود.

    تولید مواد شوینده برای شستشوی لباس، کسب‌وکاری مناسب است که می‌تواند موفقیت و سود زیادی برای شما به‌همراه داشته باشد. البته توجه داشته باشید که برای ورود به این راه، باید چندین مجوز بگیرید و در نهایت، یک کارگاه نسبتا کوچک را خریداری یا اجاره کنید.

    مواد اولیه‌ای که برای تولید مواد شوینده مورد نیازند، خیلی متنوع نیستند و این موضوع باعث می‌شود تا شما نیازی به پرداخت هزینه بالایی برای خرید مواد اولیه نداشته باشید؛ با این حال، حداقل بودجهٔ مشخصی برای راه‌اندازی کارگاه، خرید مواد اولیه، انجام مراحل دریافت مجوزها و استخدام کارگر در صورت نیاز، حیاتی است.

    ۵) تولید مواد بهداشتی برای فروش در مغازه‌ها و فروشگاه‌ها

    مواد بهداشتی نسبت به مواد شوینده تنوع بالاتری دارند. به‌همین خاطر، راه‌اندازی مغازه شوینده بهداشتی، شاید کمی‌سخت‌‌تر و پیچیده‌‌تر باشد.

    همچنین برای راه‌اندازی تولیدی، نیاز دارید مجوزهای مختلفی را دریافت کنید تا در نهایت بتوانید کارگاه کوچکی برای تولید مواد بهداشتی راه‌اندازی کنید.

    معمولا برای تولید مواد بهداشتی شخصی نیاز به دریافت مجوزهای بیشتری است و همین موضوع باعث‌شده تا افراد زیادی به‌دنبال تولید این مواد بهداشتی نروند.

    به‌هر‌حال، شما می‌توانید کسب‌وکار کوچکی برای تولید مواد بهداشتی راه‌اندازی کنید و سپس از طریق فروش اینترنتی یا حضوری، محصولات خود را به فروش برسانید.

    کاهش سود، بهبود کیفیت، در نظر گرفتن نیاز خریداران و غیره از جمله نکاتی هستند که به شما برای فروش بیشتر مواد بهداشتی کمک می‌کنند.

    رازهای موفقیت برای فروش مواد شوینده و بهداشتی بیشتر

    همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، فروش مواد شوینده و بهداشتی، یکی از بهترین ایده‌های کسب‌وکار است؛ به‌خصوص اگر بتوانید فروش مواد شوینده و بهداشتی را به‌صورت همزمان انجام دهید.

    البته در نظر گرفتن چندین نکته به شما کمک می‌کند تا در مغازه شوینده بهداشتی یا فروشگاه اینترنتی خودتان، موفق‌‌تر باشید. در ادامه با رازهای موفقیت برای فروش بیشتر در کسب‌وکار مواد شوینده و بهداشتی آشنا خواهید شد:

    ۱. اگر می‌خواهید به سراغ فروش اینترنتی بروید، بهتر است از همین ابتدا تکلیف خودتان را با خودتان مشخص کنید.
    آیا می‌توانید زمان زیادی برای فروش اینترنتی مواد شوینده و بهداشتی بگذارید؟

    اگر بتوانید در صفحه اینستاگرامی ‌خود، محتوا تولید کنید و هر روز در رابطه با مواد شوینده و بهداشتی مختلف صحبت کنید، قطعا فروش زیادی خواهید داشت.

    در غیر این صورت، انتظار زیادی از فروش اینترنتی و سود فروش مواد شوینده و بهداشتی نداشته باشید.

    ۲. برای کسب‌وکار اینترنتی خود یک ادمین استخدام کنید تا مراحل پاسخگویی به سوالات مشتریان را انجام دهد.

    ۳. ارائهٔ تخفیف‌های مشخص و مناسبتی در فروشگاه‌های حضوری و اینترنتی، سبب افزایش فروش شما خواهد شد.

    ۴. اگر مغازه شوینده بهداشتی دارید، می‌توانید با راه‌اندازی یک صفحه اینستاگرامی‌ برای مغازه خودتان، فروش خود را هم به‌صورت حضوری و هم به‌صورت اینترنتی ادامه دهید. این کار قطعا باعث افزایش فروش شما خواهد شد.

    ۵. اگر می‌خواهید به‌صورت حضوری اقدام به فروش مواد شوینده و بهداشتی کنید، باید به محل تاسیس مغازه و فروشگاه خود توجه داشته باشید.

    حتما در محله‌ای این کار را انجام دهید که افراد آن محله، نیاز زیادی به خرید محصولات مورد نظر شما داشته باشند.

    ۶. به بهداشت مغازه و فروشگاه خود اهمیت دهید. بدیهی است که یک فرد برای خرید مواد شوینده و بهداشتی، دوست دارد به فروشگاهی تمیز، بدون گردوغبار و آلودگی برود.

    ۷. در ابتدای کار، حاشیه سود خود را پایین بیاورید تا بتوانید مشتریان بیشتری را جذب کنید. این کار سبب افزایش مشتریان شما در طولانی‌مدت خواهد شد.

    سرمایه لازم برای کسب‌وکار و مغازه شوینده بهداشتی

    سرمایهٔ مورد نیاز برای راه‌اندازی کسب‌وکار مواد شوینده و بهداشتی، ممکن است متفاوت باشد. اگر بخواهید در حوزهٔ تولید فعالیت کنید، باید بودجه کافی برای خرید مواد اولیه و راه‌اندازی یک کارگاه یا مغازه را داشته باشید.

    در صورت تصمیم برای راه‌اندازی کارگاه تولیدی، دستگاه‌هایی نیز برای تولید مواد شوینده و بهداشتی ضروری هستند. پس قیمت این دستگاه‌ها را حتما مدنظر قرار دهید.

    با این حال، بودجه مورد نیاز برای شروع یک مغازه شوینده بهداشتی پایین‌‌تر است. البته اینکه در ابتدای کار چقدر محصول به مغازه بیاورید یا چه مواد شوینده و بهداشتی را به فروش برسانید، تاثیر زیادی بر میزان سرمایه اولیه شما خواهد داشت.

    در حال حاضر، ارزان‌‌ترین کسب‌وکار مواد شوینده و بهداشتی، کسب‌وکاری است که به‌صورت اینترنتی راه‌اندازی شده باشد؛ زیرا در کسب‌وکارهای اینترنتی، نیازی به اجارۀ مغازه ندارید و می‌توانید به راه‌اندازی کسب‌وکار با سرمایه کم فکر کنید.

    سود تولیدی و مغازه شوینده بهداشتی چقدر است؟

    جدا از شرایط اقتصادی و سیاسی، روند مصرف مواد شوینده و بهداشتی متوقف نشده و عموم مردم این نوع محصولات را به‌عنوان کالاهای اساسی در نظر می‌گیرند.

    همین امر باعث شده تا کسب‌وکارهای مواد شوینده و بهداشتی سودآور باشند. سود فروش مغازه شوینده بهداشتی براساس نوع محصول و برند آن متفاوت خواهد بود و از حدود ۱۰٪ تا ۳۰٪ متغیر است.

    به‌عنوان مثال، سود فروش شامپو از برخی برندها تقریبا ۲۰٪ است؛ فروش برخی دستمال‌های کاغذی برندهای شناخته‌شده حدود ۱۵٪ سود دارد و برخی برندهای شناخته‌نشده تا ۳۰٪ هم به شما سود می‌رسانند.

    نتیجه‌گیری

    با توجه به مطالبی که در این مطلب به آن‌ها اشاره شد، با بودجه‌ای مناسب، می‌توانید یک کسب‌وکار پرسود مغازه شوینده بهداشتی یا کارگاه تولیدی راه‌اندازی کنید.
    علاوه بر این، کمک گرفتن از افراد باتجربه در زمینهٔ راه‌اندازی کسب‌وکارهای فروش و تولید، به شما در این زمینه بسیار کمک خواهد کرد. اگر این موارد را رعایت کنید، سود فروش مواد شوینده و بهداشتی برای شما خوب خواهد بود.

    پرسش‌های متداول

    راه‌اندازی یک مغازه فروش مواد شوینده و بهداشتی اگر به آن آشنا باشید، می‌تواند برای شما سود مناسبی داشته باشد. برای داشتن بیشترین سود می‌توانید این مطلب را مطالعه کنید.
    سرمایه مورد نیاز شما با توجه به منطقه، متراژ مغازه و اجناسی که به‌فروش می‌رسانید، متفاوت خواهد بود. با این حال، اگر نمی‌توانید میزان زیادی را به‌منظور سرمایه‌گذاری هزینه کنید، بهتر است یک کسب‌وکار اینترنتی فروش شوینده و بهداشتی راه‌اندازی کنید.

    یک پاسخ

    1. سلام
      معرفی خوبی بود. بعضی از این محصولات رو ندیده بودم، ممنون که باعث شدید با این محصولات آشنا بشیم.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    فهرست مطالب
      برای شروع تولید فهرست مطالب، یک هدر اضافه کنید
      عضویت در خبرنامه ماهان
      جدیدترین های جعبه ابزار
      2
      بهترین تصمیم‌گیری در شرایط پیچیده و عدم اطمینان
      IMG_0487
      استراتژی تیم‌سازی با عملکرد بالا برای مدیران
      5
      معرفی انواع دوره های مدیریتی
      ایجاد شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI)
      معرفی 10 کتاب برتر در حوزه مدیریت فروش
      HomePage (7)
      آیا رشته MBA سخت است؟
      عضویت در خبرنامه ماهان

      شما میتوانید با درج نام و ایمیل خود، از آخرین مقالات، مطالب و اخبار مدرسه کسب و کار ماهان در ایمیل خود مطلع شوید.