ماهان

نگاهی بر جایگاه اسلوگان در دنیای تبلیغات

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب، یک هدر اضافه کنید

    شعار تبلیغاتی دریچه ای برای ارتباط با مشتریان

    شرکت‌ها با روش‌های مختلفی توجه مخاطبان را به خود جلب می‌کنند؛ از بنرهای تبلیغاتی در بزرگراه‌ها گرفته تا چاپ اسم و لوگوی شرکت بر روی یک دفترچه یا خودکار همه از ترفندهای جلب توجه مخاطبان است. در این بین عنصری که همیشه تأثیرگذاری زیادی را به همراه داشته شعار تبلیغاتی است.
    شعار تبلیغاتی (Slogan) به عنوان یکی از عناصر تشکیل دهنده آگهی، نقش مهمی در برقرار کردن یا تداوم بخشیدن به ارتباط با مخاطب دارد. این شعار ممکن است یک عبارت موزون و آهنگین، یک پرسش ساده یا حتی فقط یک کلمه و نام باشد. یک شعار تبلیغاتی که خوب طراحی شده باشد حتی اگر فقط یک کلمه باشد، تا سال‌ها پس از خروج کالا از گردونه تولید هم در ذهن مصرف‌کننده باقی خواهد ماند و این دقیقا به معنای موفقیت تولیدکننده تبلیغ در ایجاد رابطه‌ای محکم با مخاطب و مصرف کننده است. شعارهایی که در آگهی‌های چاپی یا رادیو و تلویزیونی مورد استفاده قرار می‌گیرد قاعدتاً باید به دست متخصصان این کار طراحی شوند، نه اینکه بر اساس سلیقه صاحب کسب‌وکار یا مدیری که آنجا کار می‌کند این اتفاق بیفتد.

    در تنظیم پیام تبلیغاتی، شعار تبلیغاتی از جایگاه و ارزش ویژه‌ای برخوردار است. شعار تبلیغاتی در میان سایر عناصر پیام تبلیغاتی در مجموع کمک می‌کند که پیام تبلیغاتی به نحو بهتر و شایسته‌تری در ذهن مخاطب جای بگیرد و گاهی در خاطرشان به سرعت تداعی شود، از این رو پرداختن و بررسی و نحوه تنظیم و طراحی شعار تبلیغاتی به نظر خیلی ضروری می‌آید. اگرچه باید صریحاً اشاره کرد که هیچ قانون کلی و یا دستورالعمل خاصی برای تنظیم این گونه آگهی‌های تبلیغاتی و شعارهای تبلیغاتی وجود ندارد، ولی به هر حال اهمیت آن انکارناپذیر است. بد نیست اشاره کنیم که واژه slogan از یک واژه اسکاتلندی که برای شعار در جنگ استفاده شده، ریشه گرفته است.

    پرسش‌های متداول

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    فهرست مطالب
      برای شروع تولید فهرست مطالب، یک هدر اضافه کنید
      عضویت در خبرنامه ماهان
      جدیدترین های جعبه ابزار
      2
      بهترین تصمیم‌گیری در شرایط پیچیده و عدم اطمینان
      IMG_0487
      استراتژی تیم‌سازی با عملکرد بالا برای مدیران
      5
      معرفی انواع دوره های مدیریتی
      ایجاد شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI)
      معرفی 10 کتاب برتر در حوزه مدیریت فروش
      HomePage (7)
      آیا رشته MBA سخت است؟
      عضویت در خبرنامه ماهان

      شما میتوانید با درج نام و ایمیل خود، از آخرین مقالات، مطالب و اخبار مدرسه کسب و کار ماهان در ایمیل خود مطلع شوید.