ماهان

چگونه خلاق‌تر باشیم؟

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب، یک هدر اضافه کنید

    حتی اگر شغل شما مستلزم این نیست که هر روز خلاق باشید، پرورش خلاقیت شما به طور کلی تأثیر مثبتی بر کار شما و همچنین زندگی شما خواهد داشت. در حالی که برخی افراد معتقدند که خلاقیت یک هدیه است، خلاقیت در واقع قابل پرورش است و نیاز به تمرین منظم دارد تا بخشی از زندگی روزمره شما باشد. راه‌های مختلفی وجود دارند که شما می‌توانید به طور منظم خلاقیت را افزایش دهید، از جمله از طریق طراحی کردن، حرکت و امتحان کردن یک کلاس خلاق جدید. در اینجا به این موضوع می‌پردازیم که چرا خلاق بودن و چندین روش برای خلاق بودن در هر روز مهم است.

    چرا خلاق بودن مهم است؟

    خلاقیت به چند دلیل مفید است. دلیل اصلی اهمیت خلاقیت این است که خلاقیت شما را قادر می‌سازد تا مشکلات را بهتر حل کنید. با استفاده از یک رویکرد خلاقانه، می‌توانید از از زوایای مختلف به یک وضعیت نزدیک شوید. این مسأله در‌ها را به روی راه‌حل‌هایی باز می‌کند که ممکن است در غیر این صورت به استفاده از یک رویکرد سنتی برای حل مسأله فکر نکرده باشید.

    دلایل دیگری که خلاقیت مهم است عبارتند از:

    خلاقیت اعتماد به نفس را بهبود می‌بخشد، زیرا به اشتراک‌گذاری خلاقیت مستلزم آسیب‌پذیری است و انجام این کار به ر‌ها شدن ترس از کمال‌گرایی و شکست کمک می‌کند.

    خلاقیت ممکن است به زندگی طولانی‌تر منجر شود.

    خلاقیت سطح استرس را کاهش می‌دهد و اضطراب را کاهش می‌دهد.

    خلاقیت به افراد کمک می‌کند تا با احساسات منفی به شیوه‌ای سازنده‌تر و سالم‌تر کنار بیایند.

    خلاقیت افراد را درگیر زندگی و محیط خود نگه می‌دارد.

    خلاقیت می‌تواند به توسعه مهارت‌های لازم مانند مهارت‌های حل مسأله کمک کند که برای زندگی حرفه‌ای فرد مفید است.

    چگونه خلاق‌تر باشیم

    چگونه خلاق‌تر باشیم

    ۱. یک فیلم خنده‌دار تماشا کنید

    خندیدن راهی خوب برای رسیدن به خلاقیت و همچنین کاهش استرس و احساسات منفی است. طنز همچنین برای برانگیختن خلاقیت شما و یادگیری نحوه تفکر خلاق و گسترده‌تر بسیار عالی است.

    ۲. کنجکاو شوید

    خلاقیت ریشه در کنجکاوی دارد. برای خلاقیت، باید به آنچه که روی آن کار می‌کنید و همچنین به دنیای اطراف خود علاقه‌مند باشید. سعی کنید حتی در مورد چیز‌های پیش پا افتاده زندگی خود کنجکاو شوید. به عنوان مثال، یادگیری دقیق نحوه عملکرد ماشین یا تلویزیون شما، راه‌های بسیار خوبی برای شروع به گسترش دانش شما است. یادگیری چیز‌های جدید راهی عالی برای پرورش خلاقیت است و همچنین می‌تواند کیفیت کلی زندگی شما را با کمک به درک بیشتر چیز‌های کوچک بهبود بخشد.

    ۳. طرح کشیدن

    در حالی که طرح کشیدن در مدرسه معمولاً به صورت درهم کشیده می‌شد، این شکل هنری واقعاً راه خوبی برای ایجاد خلاقیت است. doodling به شما کمک می‌کند در جلسات و رویداد‌های دیگری که ممکن است تمرکز روی آن‌ها برایتان دشوار باشد حاضر و درگیر بمانید. همچنین ممکن است به شما کمک کند اطلاعات را بهتر به یاد بیاورید و ممکن است مسیر‌های جدیدی را در مغز شما فعال کند، به این معنی که احتمال بیشتری دارد که بینش‌های جدیدی را با doodling منظم تجربه کنید.

    ۴. یک کلاس جدید را امتحان کنید

    ثبت نام در کلاس جدیدی را در نظر بگیرید که به بررسی چیزی می‌پردازد که قبلاً هرگز انجام نداده‌اید و شما را از منطقه راحتی خود خارج می‌کند. به عنوان مثال، می‌توانید در یک کلاس هفتگی طراحی ثبت نام کنید که در آن هر هفته یک ساعت را صرف یادگیری نحوه طراحی نقاشی کنید. سایر‌ ایده‌های خلاقانه کلاس شامل نجاری، سفالگری، نقاشی و آشپزی است. شما حتی می‌توانید یک ساز جدید یا یک زبان جدید یاد بگیرید.

    ۵. پیاده روی کنید

    وقتی مردم برای حل یک مشکل دچار مشکل می‌شوند، اغلب فکر می‌کنند که راه حل این است که سرگردانی کردن و ادامه دادن به طوفان فکری تا زمانی که راه‌حلی پیدا شود، جواب می‌دهد، اما این می‌تواند منجر به اثر معکوس شود. به جای اینکه با تحمیل جلسات طوفان فکری، مغز خود را به محدودیت‌های خود سوق دهید، ابتدا کمی حرکت فیزیکی را در نظر بگیرید. یک کلاس تناسب اندام سریع بگیرید یا در ساختمان اداری خود قدم بزنید. حرکت فیزیکی برای فعال کردن خلاقیت عالی است و مغز شما یک استراحت نیاز دارد تا شما بتوانید دوباره به کار خود ادامه دهید.

    ۶. اسباب بازی‌ها را روی میز خود قرار دهید

    قرار دادن اسباب‌بازی‌ها روی میز یک راه عالی برای ایجاد تکان‌های خلاقانه در طول روز است. در واقع، برخی از شرکت‌های طراحی خلاق حتی کارمندان را تشویق می‌کنند تا میز‌های خود را با اسباب بازی تزئین کنند. استفاده از دستان خود برای ساختن چیزی خلاقیت را تشویق می‌کند، به گونه‌ای که تایپ کردن روی صفحه کلید معمولاً این کار را نمی‌کند. اسباب‌بازی‌های سرگرم‌کننده و خلاق دیگری که باید به میز خود اضافه کنید عبارتند از پازل، حیوانات عروسکی و بازی‌های دستی.

    ۷. به ایفای نقش بپردازید

    ایفای نقش راهی عالی برای یادگیری نحوه تفکر از منظری متفاوت است. وقتی روی یک مشکل سخت کار می‌کنید، از همکاران بخواهید که با شما در نقش بازی کنند. از هر فردی بخواهید نقشی متفاوت با نقشی که در موقعیت شغلی خود دارد بازی کند. سپس، سعی کنید تا حد امکان‌ ایده‌های بیشتری ایجاد کنید تا راه‌حل مسأله را حل کنید.

    هنگام ایفای نقش، به خودتان اجازه دهید واقعاً وارد نقش شوید و فکر کنید که فکر می‌کنید طرف مقابل چگونه فکر می‌کند. نگران احمق به نظر رسیدن یا خجالت کشیدن نباشید. هر چه بیشتر بتوانید به نقش خود برسید، خلاقیت بیشتری به دست می‌آورید.

    ۸. محیطی خلاقانه ایجاد کنید

    ایجاد محیطی که خلاقیت را ترویج می‌کند می‌تواند راهی طولانی برای ارتقای توانایی کلی شما برای تفکر خلاقانه باشد. کمی رنگ به محیط کسب‌وکار و کار خود اضافه کنید و حتی از شمع یا روغن‌های ضروری برای تحریک حس بویایی خود استفاده کنید.

    یک دفترچه طراحی روی میز خود داشته باشید که بتوانید آن را بیرون بیاورید و در صورت نیاز روی آن طراحی کنید. با خاموش کردن تلفن و نگه داشتن آن در کیف خود، از عوامل حواس پرتی خودداری کنید. فضای اداری خود را با الهام گرفتن پر کنید، چه از طریق عکس، نقل قول یا حتی یک قفسه کوچک از کتاب‌ها.

    منبع: indeed.com


    دریافت مشاوره برای شرکت در دوره دیجیتال مارکتینگ کسب و کار ماهان

    پرسش‌های متداول

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    فهرست مطالب
      برای شروع تولید فهرست مطالب، یک هدر اضافه کنید
      عضویت در خبرنامه ماهان
      جدیدترین های جعبه ابزار
      2
      بهترین تصمیم‌گیری در شرایط پیچیده و عدم اطمینان
      IMG_0487
      استراتژی تیم‌سازی با عملکرد بالا برای مدیران
      5
      معرفی انواع دوره های مدیریتی
      ایجاد شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI)
      معرفی 10 کتاب برتر در حوزه مدیریت فروش
      HomePage (7)
      آیا رشته MBA سخت است؟
      عضویت در خبرنامه ماهان

      شما میتوانید با درج نام و ایمیل خود، از آخرین مقالات، مطالب و اخبار مدرسه کسب و کار ماهان در ایمیل خود مطلع شوید.