ماهان

کاربرد و مزایای شرکت در دوره MBA

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب، یک هدر اضافه کنید

    شرکت در دوره MBA مزایای بسیاری ارائه می‌دهد که آن را به سرمایه‌گذاری ارزشمندی برای افرادی تبدیل می‌کند که به‌دنبال پیشرفت شغلی خود در دنیای تجارت هستند.

    دوره MBA نه‌تنها اعتباری جهانی و انعطاف‌پذیری برای کاوش در حوزه‌های مختلف را فراهم می‌کند؛ بلکه محدودیت سنی نیز ندارد و باعث می‌شود تا افراد حرفه‌ای در هر مرحله از کار خود بتوانند آن را پیگری کنند. در ادامه این مطلب، این مسئله بیشتر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

    مزایای شرکت در دوره MBA چیست؟

    یکی از سوالات مهم برای کسانی که قصد شرکت در دوره MBA را دارند این است که گذراندن این دوره چه فواید و مزایایی برای من خواهد داشت.

    در ابتدا می‌توان اینطور آغاز کرد که گذراندن دوره MBA نشان‌دهنده تعهد شما به یادگیری در حوزه کسب‌وکار، علاقه‌تان به بهبود و به‌کارگیری مهارت‌هایی است که می‌تواند به موفقیت شغلی‌تان کمک کند.

    علاوه بر این، متخصصانی که دارای مدرک MBA هستند، معمولا احساس اعتماد بیشتری نسبت به فعالیت در حوزه کسب‌وکار خود دارند.

    همچنین آن‌ها به اطلاعات فراوانی دسترسی پیدا کرده‌اند که می‌تواند در شرایط مختلف دیدگاه واضح‌تری از آن‌چه در بازار می‌گذرد، برایشان فراهم کند. موارد ذیل تنها تعدادی از مزایای گذراندن و دریافت مدرک MBA است، که در ادامه بررسی می‌شوند.

    آگاهی بیشتر از یک بازار جهانی؛ با گذراندن دوره MBA

    کسب مدرک MBA به جز این که اطلاعاتی درباره بازار داخلی به شما می‌بخشد، این امکان را فراهم می‌کند تا با دانش روز در این حوزه و «زبان بین‌المللی تجارت» آشنا شوید.

    شما با تجربیات کاری و دیدگاه‌های متفاوتی در مورد اقتصاد جهانی روبه‌رو خواهید شد و علاوه بر یادگیری از اساتید، مراوده با دانش‌پذیران MBA نیز امکان ایجاد شبکه‌ای قدرتمند از کسب‌وکارهای مختلف را برایتان فراهم می‌کند. یکی از مهم‌ترین مزایای مدرک MBA در خارج از ایران شبکه‌سازی در حوزه کسب‌وکار است.

    بهبود مهارت‌های ارتباطی در دوره MBA

    ارتباط موثر مهارتی اساسی محسوب می‌شود که برای حرفه‌ای‌شدن و موفقیت لازم است. در حالی که ارتباط موثر ممکن است در مقایسه با «مهارت‌های سخت» مانند ساخت یک مدل P&L، به‌عنوان یک «مهارت نرم» در نظر گرفته شود؛ ولی ارزش آن کمتر از مهارت‌های سخت نیست.

    گذراندن دوره MBA می‌تواند به تقویت مهارت‌های ارتباطی شفاهی و حتی نوشتاری شما کمک کند. همچنین به شما این امکان را بدهد که با موفقیت، مفاهیم را به افراد مختلف در سطوح مختلف سازمان منتقل کنید و مطمئن شوید که همه می‌توانند با هم در جهت یک هدف مشترک کار کنند.

    فراهم شدن موقعیت‌های شغلی جدید با دریافت مدرک MBA

    هنگامی که مدرک MBA خود را کسب می‌کنید، تعداد موقعیت‌های شغلی‌ای که در دسترس شما هستند، به‌طرز چشمگیری افزایش پیدا می‌کنند. به گفته مجله اکونومیست، فرصت‌های شغلی برای فارغ‌التحصیلان MBA روزبه‌روز در حال افزایش است.

    سه چهارم کارفرمایان مایل بوده‌اند که فارغ‌التحصیلان MBA را استخدام کنند؛ در حالی که 92 درصد مایل هستند که کارمندانشان دوره‌های کارآموزی MBA را بگذرانند.

    با در نظر گرفتن این موضوع، کسب مدرک MBA شما را واجد شرایط درخواست برای موقعیت‌های سطح بالاتر می‌کند و فرصت‌های شغلی در دسترس شما را افزایش می‌دهد.

    باز شدن مسیرهای شغلی جدید

    تغییر گرایش و دنبال‌کردن مسیر شغلی جدید گاهی اوقات می‌تواند رویای غیرممکنی به نظر برسد؛ به‌خصوص اگر مدتی طولانی در یک موقعیت شغلی یا یک صنعت کار کرده باشید.

    گذراندن دوره MBA و به‌دست آوردن مهارت‌های جدید می‌تواند به راحتی کاتالیزوری باشد که برای شروع انتقال از یک حرفه به حرفه‌ای دیگر به آن نیاز دارید.

    حتی اگر سوابق شما برای موقعیت‌هایی که در نظر دارید کم باشد، با گذراندن یک دوره MBA آموزش و مهارت‌های لازم برای تبدیل‌شدن به یک نامزد واجد شرایط را به‌دست می‌آورید.

    مدرک MBA و تاثیر آن بر افزایش درآمد

    اخیرا مطالعه‌ای نشان داد که میانگین دستمزد فارغ التحصیلان MBA پنجاه درصد بیشتر از موقعیت آن‌ها قبل از دریافت مدرک است.

    حتی چشم‌گیرتر این که، اگر از مهارت‌ها و بینشی که گذراندن این دوره به شما می‌بخشد، استفاده کنید، در 5 سال پس از کسب مدرک MBA، میانگین دستمزد‌تان می‌تواند تا چندین برابر افزایش یابد. این ارقام به وضوح مزایای مالی MBA را نشان می‌دهند؛ اما رضایت شخصی فرد را اندازه‌گیری نمی‌کنند.

    افزایش مهارت‌های حرفه‌ای در پایان دوره MBA

    یکی از مزایای دوره MBA این است که دانش نظری و عملی شما را در مورد نحوه عملکرد شغلی‌تان بهبود می‌بخشد. یکی از مولفه‌های کلیدی موفقیت در کسب و کار، یا هر تلاشی در این زمینه، داشتن «مهارت‌های نرم» مانند ارتباطات، کار گروهی و رهبری است.

    همان‌طور که گفته می‌شود، برای موفقیت باید دانش مذاکره، ارتباط درست با کارکنان، مدیریت مالی، تبلیغات و مارکتینگ و بسیاری از مهارت‌های لازم را بیاموزید.

    فرقی نمی‌کند که شما کارآفرین باشید و قصد راه‌اندازی شرکت خود را داشته باشید، یا مدیر و حتی کارمند، داشتن این مهارت‌ها می‌تواند تفاوت بین موفقیت و شکست باشد.

    امنیت شغلی بیشتر برای فارغ‌التحصیلان دارای مدرک MBA

    بازار کار امروز بیش از هر زمان دیگری آشفته‌تر است و بسیاری را با عدم اطمینان و ترس از کنار گذاشته‌شدن مواجه کرده است. در کنار بسیاری از مزایای MBA، شما مجموعه مهارت‌هایی را کسب می‌کنید که به‌کارگیری آن امنیت شغلی‌تان را بیشتر می‌کند و آرامش خاطرتان را افزایش می‌دهد.

    مهارت‌هایی که در یک برنامه MBA کسب می‌کنید، شما را به عضوی ارزشمند در هر تیمی تبدیل می‌کند. حتی اگر شغل خود را ترک کنید، مدارک شغلی شما با شما همراه است و شانس پیدا کردن شغل جدید را افزایش می‌دهد.

    ارتباطات حرفه ای در دوره mba

    گسترش شبکه حرفه‌ای از مزایای دوره MBA

    کسب مدرک MBA شما را به بخشی از یک شبکه کسب‌وکار در کشور و حتی جهان متصل می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که به متخصصان کارآزموده دسترسی داشته باشید.

    همچنین علاوه بر این که بخشی از یک جامعه گسترده‌تر می‌شوید، این فرصت را نیز خواهید داشت که با سایر متخصصان در کلاس درس و فراتر از آن روابط سازنده‌ای برقرار کنید.

    این شبکه ارتباطی یکی از مهم‌ترین مزایای شرکت در دوره‌های MBA در مدارس کسب‌وکار دنیاست. شانسی که ممکن است در غیر این صورت به آن دسترسی نداشته باشید.

    مدیریت بهتر زمان

    کسب معتبرترین مدرک MBA مستلزم شرکت در کارگاه‌های فوق برنامه در کنار دوره‌ای چالش برانگیز است. کارگاه‌ها و سمینارهای مختلفی که در کنار این دوره می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید، کسب‌وکار را به یک علم تبدیل می‌کند و می‌تواند به شما کمک کند تا زمان خود را به‌طور موثرتری مدیریت کنید.

    مهارتی که نه‌تنها برای کارفرمایان و مدیران مفید و ضروری است؛ بلکه مهارتی ارزشمند در زندگی نیز حساب می‌شود.

    افزایش اعتبار در انجمن‌ها و گروه‌های کسب‌وکار

    شما عضو مورد احترامی در جامعه تجاری خود می‌شوید. گذراندن دوره MBA باعث افزایش اعتبار شما بین همکاران و متخصصان در جامعه حرفه‌ای شما می‌شود. مدرک MBA به‌تنهایی وزن زیادی دارد؛ اما این مجموعه مهارت‌های شماست که در نهایت شما را متمایز می‌کند.

    تفاوتی نمی‌کند برنامه‌ای را انتخاب کنید که تمرکز شغلی‌تان را افزایش دهد یا مهارت‌های مدیریتی و رهبری خود را گسترش دهید.

    مهارت‌های این دوره در زمان راه‌اندازی یک محصول جدید، سازماندهی مجدد یک بخش یا راه‌اندازی شرکت خود، برای شما مفید خواهد بود. مدیران به‌دنبال افرادی می‌گردند که بتوانند با دانش کاربردی، چشم‌انداز ارائه دهند و در عین حال، یک شرکت یا بخش را از طریق چالش‌های استراتژیک هدایت کنند.

    مزایای دوره MBA ماهان

    دوره MBA ماهان، یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین دوره‌های کسب‌وکار در کشور است. در این دوره شما فرصتی پیدا خواهید کرد تا با دانش به‌روز و مهارت‌های کاربردی کسب‌وکار آشنا شوید.

    تحصیل در این دوره به مدیران و حتی کارمندان صنایع مختلف این امکان را می‌دهد تا با دیدی وسیع‌تر به فرایندهای کسب‌وکارشان بنگرند و در حل مسائل و چالش‌های پیش‌روی خود با قدرت بیشتری عمل کنند.

    دوره MBA ماهان تنها دوره آموزشی در کشور است که با روش‌ Case Study دانشگاه هاروارد ارائه می‌شود. شما در این دوره با تفکر خلاقانه، حل مسئله و بررسی چالش‌ها و مسائل بازار کارتان از زوایای مختلف آشنا می‌شوید.

    محتوایی که در دوره MBA ماهان ارائه می‌شود با نیازهای مدیران و کسب‌وکارهای ایرانی مطابقت داده و بومی‌سازی شده است.

    در کنار آن، دسترسی به شبکه‌ای از همکلاسی‌ها و مدیران کسب‌وکارهای مختلف و حضور در کارگاه‌های عملی برای ارتقا مهارت‌های مدیریتی از دیگر مزایای دوره MBA ماهان است.

    نتیجه‌گیری

    شرکت در دوره MBA مزایای متعددی به شما ارائه می‌دهد که می‌تواند به‌طور قابل توجهی بر کار و رشد حرفه‌ای شما تاثیر بگذارد. برنامه MBA فرصتی منحصربه‌فرد برای افراد فراهم می‌کند تا دانش و مهارت‌های خود را در مدیریت کسب‌وکار افزایش دهند.

    به‌طور خلاصه، مزایای شرکت در دوره MBA متعدد است و در صنایع مختلف و مسیرهای شغلی متفاوتی قابل استفاده خواهد بود.

    دوره MBA از افزایش فرصت‌های شغلی در بازار گرفته تا ایجاد یک شبکه حرفه‌ای قوی و توسعه مهارت‌های رهبری ضروری، می‌تواند گاهی متحول‌کننده در پیشرفت شغلی و دستیابی به رشد و موفقیت شخصی باشد.

    آیا افراد با هر زمینه تحصیلی می‌توانند برای دوره MBA اقدام کنند؟

    بله؛ دوره‌های MBA برای دانش‌پذیران با هر زمینه تحصیلی تا زمانی که شرایط مدرسه یا دانشگاه ارائه‌دهنده را برآورده کنند، قابل اجرا خواهد بود.

    مزایای گذراندن دوره MBA چیست؟

    گذراندن این دوره شامل مواردی مانند رشد شغلی بهتر، حذف موانع ورود به موقعیت‌های شغلی بالاتر، فرصت‌های تغییر شغلی، دستمزدهای بیشتر، تخصص در موضوعی خاص، فرصت‌های شبکه‌سازی، توسعه مهارت‌های مدیریتی، رشد شخصیتی و افزایش فرصت‌های شغلی در بازار است.

    پرسش‌های متداول

    6 پاسخ

    1. whoah this blog is wonderful i really like reading your articles. Keep up the great paintings! You realize, a lot of people are hunting round for this info, you could help them greatly.

    2. اوه این وبلاگ فوق العاده است من واقعاً دوست دارم مقالات شما را بخوانم. به نقاشی های عالی ادامه دهید! متوجه شدید، افراد زیادی در حال جستجوی این اطلاعات هستند، شما می توانید به آنها کمک زیادی کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    فهرست مطالب
      برای شروع تولید فهرست مطالب، یک هدر اضافه کنید
      عضویت در خبرنامه ماهان
      جدیدترین های جعبه ابزار
      2
      بهترین تصمیم‌گیری در شرایط پیچیده و عدم اطمینان
      IMG_0487
      استراتژی تیم‌سازی با عملکرد بالا برای مدیران
      5
      معرفی انواع دوره های مدیریتی
      ایجاد شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI)
      معرفی 10 کتاب برتر در حوزه مدیریت فروش
      HomePage (7)
      آیا رشته MBA سخت است؟
      عضویت در خبرنامه ماهان

      شما میتوانید با درج نام و ایمیل خود، از آخرین مقالات، مطالب و اخبار مدرسه کسب و کار ماهان در ایمیل خود مطلع شوید.