ماهان

کسب‌وکارهای جدید در دنیا؛ آشنایی با جدیدترین کسب‌وکارهای دنیا

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب، یک هدر اضافه کنید

    بشر همواره به دنبال نوآوری و اجرای ایده‌های متفاوت از گذشته بوده و خلاقیت خود را در مسیر ارتقای سطح زندگی جامعه بکار گرفته است. خروجی این نوآوری شکل‌گرفتن کسب‌وکارهای جدید در دنیا و ایجاد اشتغال پایدار بوده است.

    در این نوشته قصد داریم به معرفی جدیدترین کسب‌وکارهای دنیا پرداخته و چند مثال از آن‌ها را بررسی کنیم.

    کسب‌وکارهای جدید در دنیا

    با پیشرفت انسان و معرفی تکنولوژی‌های جدید، مشاغلی ایجاد می‌شود که تا قبل از آن برای کمتر کسی شناخته شده بود. سرمایه‌گذاران فعال در حوزه‌ی کسب‌وکارها همواره به دنبال ایجاد کسب‌وکارهای جدید در دنیا هستند تا در کنار بهره‌مندی از رقابت کمتر بتوانند مزایای رقابتی بیشتری به مشتریان خود ارائه دهند.

    جدیدترین کسب‌وکارهای دنیا باتکیه‌بر دانش تمرکز خود را بر روی حل مشکلات جوامع معطوف کرده تا از این طریق بتوانند مشتریانی که به دنبال راهکاری برای رفع نیاز خود هستند را جذب کنند.

    در ادامه قصد داریم تعدادی از کسب‌وکارهای جدید در دنیا را معرفی کنیم. اغلب این کسب‌وکارها در ایران هم راه‌اندازی شده و توانسته درآمد قابل‌توجهی را برای سرمایه‌گذاران این صنایع به دنبال داشته باشد.

    بازاریابی دیجیتال

    با ظهور اینترنت و ارتباطات آنلاین، کسب‌وکارها به دنبال عرضه‌ی محصولات و خدمات خود در این بستر بودند که باعث شد مفهومی با عنوان دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال شکل بگیرد.

    شیوه‌های بازاریابی دیجیتال کاملاً متفاوت از بازاریابی محلی و سنتی بوده که باعث شده مشاغلی به‌صورت تخصصی در این زمینه به کسب‌وکارها مشاوره و خدمات ارائه دهند.

    برخلاف دو دهه‌ی گذشته که اینترنت عموماً در ایجاد یک وب‌سایت خلاصه می‌شد، امروزه با ظهور پلتفرم‌های اجتماعی و پرمخاطبی مانند اینستاگرام، تلگرام، توییتر و فیس‌بوک، بازاریابی دیجیتال به یک حرفه‌ی تخصصی تبدیل شده که از عهده‌ی هر شخص یا تیمی برنمی‌آید.

    این مسئله باعث ظهور کسب‌وکارهایی در حوزه‌ی ارائه‌ی خدمات و مشاوره‌ی مربوط به بازاریابی دیجیتال شده که در زمینه‌ی فروش محصول و ارائه‌ی خدمت در محیط دیجیتال به کسب‌وکارهای تولیدکننده کمک می‌کنند.

    اجرای تکنیک‌های SEO برای کسب رتبه‌ی برتر در کوئری‌های موتورهای جستجو و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی و برندینگ در وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب از مهم‌ترین بخش‌های کاری بازاریاب دیجیتال به شمار می‌رود.

    کارشناس دیجیتال مارکتینگ با تولید محتوای مناسب برای بازار هدف و ارائه‌ی آن در مکان مناسب به دنبال کسب حداکثر بازدهی با حداقل هزینه است تا بتواند بیشترین فروش را برای کارفرمای خود به ثبت برساند. این حوزه بسیار سود ساز بوده و تولیدکننده‌ها و فروشنده‌ها مایل‌اند برای کسب سود بالا، بودجه‌های قابل‌توجهی را به بازاریابی دیجیتال اختصاص دهند.

    فروش و بازاریابی

    بازاریابی و فروش از قدیمی‌ترین شغل‌ها محسوب می‌شود بااین‌حال کسب‌وکارهای فعال در این حوزه با نوآوری و بهره‌مندی از امکانات جدید توانسته‌اند خود را با نیازهای جدید مشتریان وفق داده و جایگاه خود را در عرصه‌ی رقابتی حفظ کنند.

    تکنیک‌های فروش و بازاریابی امروز با آنچه در گذشته رایج بوده کاملاً متفاوت است و بازاریابان و فروشنده‌هایی که نتوانسته‌اند خود را با شرایط روز همگام کنند از چرخه‌ی رقابت حذف شده‌اند؛ بنابراین با آگاهی و کسب دانش و تجربه‌ی لازم می‌توان در این حوزه به سودهای قابل‌توجهی دست‌یافت.

    اگر استراتژی صحیح بازاریابی و فروش را برای هر محصول پیاده‌سازی کنید احتمال رسیدن به موفقیت تا حد زیادی افزایش‌یافته و درآمد هنگفتی را برای شما رقم خواهد زد. باتوجه‌به بازار رقابتی امروز، کسب‌وکارها و سازمان‌ها تمایل زیادی به استخدام نیروهای بازاریاب قوی دارند تا بتوانند به مهم‌ترین هدف خود یعنی فروش و کسب سود برسند.

    همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ

    یکی دیگر از کسب‌وکارهای جدید در دنیا که به لطف اینترنت توانسته یک همکاری برد-برد را بین فروشگاه‌ها و تولیدکنندگان محتوا به ثمر برساند. حتماً تاکنون در وب‌سایت‌ها یا صفحه‌های مجازی با لینک‌هایی مواجه شده‌اید که شما را به یک محصول در فروشگاه‌های اینترنتی هدایت کرده است.

    همکاری در فروش

    مزیت همکاری در فروش این است که سرمایه‌ای برای خرید و انبار محصول لازم نیست و فقط باید برای محصولات موجود در یک فروشگاه بازاریابی کنید. فروشگاه‌های بزرگ مانند آمازون و دیجی‌کالا یک پنل ویژه‌ی همکاری در فروش در اختیار افراد قرار می‌دهند که برای هر محصول موجود در فروشگاه یک لینک اختصاصی به‌عنوان معرف تولید می‌کند.

    بازاریاب با استفاده از لینک اختصاصی خود در وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی به تبلیغ محصولات پرداخته و با جذب مشتری به فروشگاه، به‌ازای هر فروش موفق پورسانت از قبل تعیین شده را دریافت می‌کنند.

    بلاگری

    اگر در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ای حضور دارید حتماً افراد مطرح و شناخته شده‌ای را دنبال دارید که به طور دائم به ارائه‌ی محتوا در یک زمینه‌ی تخصصی می‌پردازند. این شغل که بلاگری نامیده می‌شود در سال‌های اخیر با استقبال بی‌نظیری مواجه شده و توانسته به یک منبع درآمد مطمئن برای بلاگرها تبدیل شود.

    هر فرد می‌تواند در زمینه‌ای که در آن تخصص دارد به تولید محتوای جذاب پرداخته و از طریق افزایش مخاطبان خود و از راه تبلیغات یا دریافت پروژه‌های مرتبط با تخصص خود به کسب درآمد بپردازد.

    تولید پادکست

    با افزایش مشغلات زندگی افراد به دنبال استفاده‌ی حداکثری از زمان‌های بلااستفاده‌ی خود هستند. فاصله‌ی رانندگی از خانه تا محل کار و هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی یکی از زمان‌های مناسب برای شنیدن پادکست‌های موردعلاقه‌ی افراد محسوب می‌شود.

    تولید پادکست

    با تولید پادکست‌های جذاب و ارزشمند می‌توان مخاطبان فراوانی را جذب کرد و از این طریق به کسب درآمد پرداخت. برخی از نویسندگان و مدرسان هم تمایل دارند نوشته‌های خود را به فایل‌های صوتی باکیفیت تبدیل کنند تا بتوانند آن را به مشتریان خود ارائه دهند.

    خانه‌ی هوشمند

    هوشمندسازی منازل یکی از کسب‌وکارهای جدید در دنیا محسوب می‌شود که هرچه پیش می‌رویم وابستگی آن به اینترنت اشیا یا IoT بیشتر می‌شود.

    کسب‌وکارهای فعال در این حوزه راهکارهای متعددی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به خودکارسازی کنترل نور اتاق، دما، امنیت و تهویه اشاره کرد.

    این شغل هنوز آن‌طور که باید در ایران شناخته نشده و از رقابت بسیار پایینی برخوردار است بنابراین به‌راحتی می‌توان از طریق انجام خدمات مربوط به هوشمندسازی منازل و محیط‌های کاری و عمومی به کسب درآمد پرداخت.

    چنانچه بتوانید افراد را با مزایای سیستم‌های هوشمند آشنا کنید به‌سادگی پیشنهاد شما را می‌پذیرند. شیوه‌ی کنونی زندگی افراد به‌گونه‌ای شده که وقت کمتری برای انجام کارهای روتین داشته و تمایل دارند این کارها به‌صورت خودکار انجام شود.

    اجرای مراسمات

    مردم بیش از هر زمانی تمایل به برون‌سپاری وظایف خود را دارند که این مسئله باعث شکل‌گیری شغل‌های متعددی شده است. یکی از جدیدترین کسب‌وکارهای دنیا که البته در ایران هم از رونق قابل‌توجهی برخوردار شده، اجرای مراسم‌های شادی و عزا است.

    این کسب‌وکارها صفر تا صد اجرای مراسم از تهیه‌ی وسایل و مواد غذایی تا فراهم‌سازی نیروی کار موردنیاز و مکان مناسب برای پذیرایی از مهمان‌ها را برعهده گرفته و دغدغه‌ی صاحب مراسم را به طور کامل رفع می‌کنند.

    بازسازی ساختمان

    هرچه زمان می‌گذرد افراد تنوع بیشتری را در محیط زندگی و کار خود احساس می‌کنند. از لوازم خانه مانند مبل و میز گرفته تا خود ساختمان و نمای داخل و بیرون آن.

    این احساس نیاز باعث شده کسب‌وکارهایی شکل بگیرد که به‌صورت تخصصی در زمینه‌ی بازسازی، نوسازی و تغییر دکوراسیون محیط‌های مسکونی و تجاری فعالیت می‌کنند.

    پس از دریافت نظرات مشتری و تعیین طرح موردنظر، کار آغاز شده و تمامی مراحل تحت‌نظر این کسب‌وکار انجام می‌شود؛ بنابراین مشتری هیچ دخالتی در این فرایند نداشته و لازم نیست وقت کار یا استراحت خود را صرف تغییر محیط زندگی خود بکند.

    این تغییر محیط بدون دخالت مستقیم در آن باعث ایجاد حس خوبی در فرد می‌شود به همین دلیل افراد حاضرند هزینه‌ی قابل‌توجهی بابت آن بپردازند.

    رستوران و کافه‌ی سیار!

    یکی از جدیدترین کسب‌وکارهای دنیا به شمار می‌رود که علی‌رغم نیاز به سرمایه‌ی کم، به دلیل متفاوت بودن آن به‌راحتی مشتری را جذب خود می‌کند. رستوران و کافه‌ی سیار از گذشته هم وجود داشته اما در سال‌های اخیر توجه بیشتری به آن شده و افراد بیشتری به اجرای خلاقیت روی این مسئله پرداخته‌اند.

    مواد مصرفی در رستوران سیار و ثابت یکسان است اما به دلیل تفاوت در نحوه‌ی عرضه، مشتریان تمایل به پرداخت هزینه‌ی بیشتر را دارند. این کسب‌وکار هنوز در ایران به طور محسوس عملی نشده و یک حوزه‌ی کم رقابت به شمار می‌رود.

    ترجمه

    یک روش درآمد آسان و بدون نیاز به سرمایه برای افرادی که به زبان‌های خارجی مسلط هستند. اولین مزیت این شغل عدم نیاز به حضور در مکانی خاص است که باعث شده بیشتر افراد شاغل در این زمینه، پروژه‌های دریافتی را در محل سکونت خود انجام دهند.

    ترجمه‌ی مقالات و متون تخصصی یکی از نیازهای دائمی کسب‌وکارها و دانشجویان سرتاسر جهان به شمار می‌رود که غالباً مایل به برون‌سپاری آن هستند. پلتفرم‌های داخلی و خارجی متعددی در زمینه‌ی متمرکزسازی پروژه‌های ترجمه وجود دارد که کارفرما را به مجری متصل می‌کند. با بهره‌مندی از این پلتفرم، مترجم نیازی به صرف هزینه و زمان برای بازاریابی و یافتن مشتری نخواهد داشت.

    عکاسی

    عکاسی صنعتی و شخصی یکی دیگر از کسب‌وکارهای جدید در دنیا محسوب می‌شود که نیاز به سرمایه‌ی چندانی نداشته و بیشتر به مهارت فرد وابسته است. البته برای انجام عکس‌برداری از محصولات به تجهیزات بیشتری نیاز خواهید داشت که باتوجه‌به درآمد مناسب این حوزه در مدت‌زمان کوتاهی سرمایه اولیه تأمین می‌شود.

    ساخت کلیپ و انیمیشن

    با فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ای کسب‌وکارها بخش قابل‌توجهی از بودجه‌ی خود را صرف ساخت تیزرهای تبلیغاتی حرفه‌ای می‌کنند. استخدام در شرکت‌های فعال در زمینه‌ی ساخت کلیپ و انیمیشن یا راه‌اندازی یک کسب‌وکار مستقل می‌تواند به یک منبع درآمد مطمئن تبدیل شود.

    برنامه‌نویسی

    با آنلاین شدن کسب‌وکارها و نیاز آن‌ها به متخصصان فعال در زمینه‌ی زبان‌های برنامه‌نویسی بازار کار این افراد به‌شدت داغ شده و شرکت‌ها حقوق‌ بالایی را به این افراد می‌پردازند. زبان‌های مختلفی وجود دارد که در شرکت‌های مختلف به‌خصوص دیجیتال محور موردنیاز هستند.

    Python، PHP، ASP .Net، Java و Java Script از پرکاربردترین زبان‌های برنامه‌نویسی فعلی به شمار می‌رود. خدمات دیگر مانند طراحی صفحات وب با استفاده از زبان نشانه‌گذاری HTML هم جزء نیازهای ضروری استارتاپ‌ها و سازمان‌هایی محسوب می‌شود که به‌صورت آنلاین به مشتریان خود خدمات ارائه می‌دهند.

    یادگیری فریم‌ورک‌هایی مانند React، Angular و NodeJS فرایند جذب و استخدام را تسهیل می‌کند زیرا سازمان‌ها برای کاهش هزینه‌های توسعه و ارتقای کیفیت محصول به استفاده از فریم‌ورک‌های محبوب و بروز روی آورده‌اند.

    فروش محصولات دیجیتال

    یکی از کسب‌وکارهای دیگر که نیاز چندانی به سرمایه اولیه هم ندارد. با راه‌اندازی یک وب‌سایت می‌توانید محصولات خود یا دیگران را فروخته و به کسب درآمد بپردازید. وب‌سایت‌های ShutterStock و 500px.com از نمونه‌های موفق در زمینه‌ی فروش عکس، لوگو، آیکون و وکتور محسوب می‌شوند.

    فروش محصولات دیگر مانند قالب وب‌سایت و سورس کد از دیگر روش‌های کسب درآمد از کالاهای دیجیتال به شمار می‌رود که استارت‌آپ‌هایی مانند Themeforest و TemplateMonster جزء نمونه‌های موفق این حوزه به شمار می‌رود.

    در ایران هم فروشگاه‌هایی مانند Zhaket و rtlTheme محصولات مناسب برای وب‌سایت‌های فارسی‌زبان را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند.

    ساخت اپلیکیشن‌های موبایل

    با گسترش ابزار هوشمند مانند موبایل، تبلت و ساعت، کسب‌وکارها برای افزایش فروش خود به ارائه‌ی اپلیکیشن‌های اختصاصی می‌پردازند. اگر نگاهی به گوشی موبایل خود بیندازید حداقل 10 برنامه‌ی کاربردی روی آن نصب شده و به‌طور دائم از آن‌ها استفاده می‌کنید.

    اپلیکیشن‌هایی مانند فروشگاه آنلاین و ابزار کاربردی مانند تقویم و ابزار تدوین عکس و فیلم با استقبال قابل‌توجهی روبرو شده و به یک منبع بزرگ کسب درآمد برای کسب‌وکارها تبدیل شده است. فروش محصول، ارائه‌ی خدمات بیشتر در قبال خرید اشتراک و نمایش محتوای تبلیغاتی از رایج‌ترین روش‌های کسب درآمد از اپلیکیشن‌های موبایلی به شمار می‌رود.

    البته با استخدام در شرکت‌هایی که به برنامه‌نویس و توسعه‌دهنده‌ی اپلیکیشن نیاز دارند نیز می‌توانید حقوق و مزایای مناسبی را دریافت کنید.

    تولید محتوا

    یکی از راه‌های جذب مشتری و فروش محصول یا خدمت، ارائه‌ی محتوای کاربردی و جذاب به مخاطب هدف است. کسب‌وکارها با تولید محتوای باکیفیت و مستمر تلاش می‌کنند با جلب نظر مخاطب و تبدیل آن‌ها به مشتری، فروش خود را افزایش دهند.

    استخدام در شرکت‌ها به‌عنوان نیروی متخصص تولید محتوا و یا انجام پروژه به‌صورت دورکاری یکی از روش‌های کسب درآمد است که جزء کسب‌وکارهای جدید در دنیا محسوب می‌شود. این محتوا شامل متن، تصویر، صوت و ویدئو است که هر فرد می‌تواند پروژه‌های متناسب با تخصص خود را دریافت کند.

    جمع بندی

    در این نوشته به معرفی کسب‌وکارهای جدید در دنیا پرداختیم. کسب‌وکارهایی که عمدتاً با تقاضای بالایی از سوی کارفرماها مواجه بوده و حقوق مناسبی هم در ازای آن پرداخت می‌شود. بخش عمده‌ای از این کسب‌وکارها به‌صورت فریلنسری هم قابل انجام بوده و افراد می‌توانند پروژه‌ها را به‌صورت شخصی پذیرفته و تحویل دهند.

    پرسش‌های متداول

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    فهرست مطالب
      برای شروع تولید فهرست مطالب، یک هدر اضافه کنید
      عضویت در خبرنامه ماهان
      جدیدترین های جعبه ابزار
      2
      بهترین تصمیم‌گیری در شرایط پیچیده و عدم اطمینان
      IMG_0487
      استراتژی تیم‌سازی با عملکرد بالا برای مدیران
      5
      معرفی انواع دوره های مدیریتی
      ایجاد شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI)
      معرفی 10 کتاب برتر در حوزه مدیریت فروش
      HomePage (7)
      آیا رشته MBA سخت است؟
      عضویت در خبرنامه ماهان

      شما میتوانید با درج نام و ایمیل خود، از آخرین مقالات، مطالب و اخبار مدرسه کسب و کار ماهان در ایمیل خود مطلع شوید.