ماهان

جایگاه تستیمونیال در روش های بازاریابی

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب، یک هدر اضافه کنید

    بهترین شیوه به‌کارگیری تستیمونیال کدام است؟

    در علم بازاریابی اصطلاح تستیمونیال (Testimonial) یا ارائه تأییدیه برای توصیف یک روش تبلیغاتی به کار می‌رود که در آن فردی در مورد یک برند یا محصولی نکات و ویژگی‌های مثبت و برجسته آن را بیان می‌کند. هدف از تستیمونیال ایجاد اعتماد و افزایش اعتبار برند است. این همان دلیلی است که معمولاً در این نوع تبلیغات از افراد مشهور و به‌اصطلاح سلبریتی‌ها دعوت می‌شود تا توصیه‌هایشان را بیان کنند، البته افراد دیگری نیز در این تبلیغات می‌توانند نقشی مؤثر داشته باشند. بینندگان بیشتر تحت تأثیر افراد مشهور قرار می‌گیرند، بماند که در کشور ما ممکن است محدودیت‌هایی برای استفاده از سلبریتی‌ها وجود داشته باشد. به هر حال افراد مشهور و مورد علاقه مردم مثل مایکل جردن بسکتبالیست سابق توجه مردم را به شدت جلب می‌کنند و قاعدتاً محصول بهتر دیده خواهد شد.
    استفاده از افراد مشهور و مورد علاقه مردم مشکلات خاص خودش هم دارد، ممکن است فرد مشهوری که از او در تبلیغ کالایمان استفاده می‌کنیم بنا بر عللی در جایی، از او کرداری ناشایست سر بزند و در واقع این وجهه را خراب کند و تأثیر منفی بر روی کالای ما هم بگذارد. به هر شکل استفاده از افراد مشهور ممکن است در کنار مزایایی که دارد خطراتی هم برای ما داشته باشد. همان‌طور که اشاره شد تکنیک ارائه تأییدیه منحصر به افراد مشهور نیست، بنابراین می‌توانیم با بهره‌گیری از افراد غیر مشهور هم از این تکنیک استفاده کنیم.

    تستیمونیال در بستر آنلاین


    تکنیک تستیمونیال درصورتی‌که به درستی به کار رود می‌تواند ابزار بسیار مؤثری مخصوصاً در فضای آنلاین باشد؛ چرا که بسیاری از افراد موقع خرید اینترنتی بیش‌ازپیش به محصولات توجه می‌کنند. در خریدوفروش آنلاین به دلیل آنکه فرد حضور ندارد پیام‌های تبلیغاتی نمی‌توانند اثرگذاری قابل قبولی بر مشتری داشته باشند به همین دلیل تأثیر بر تصمیم خرید مشتریان دشوار است. فرد قابل‌اعتماد و مشهوری که در چنین تبلیغاتی حاضر می‌شود می‌تواند این مشکل را حل کند و منجر به تصمیم‌گیری مشتری برای خرید شود.

    بنا بر همین دلیل شیوه تستیمونیال بهترین گزینه برای صفحات فرود (land pages) است؛ سلبریتی‌ها و چهره‌های مشهور این تبلیغات هر گونه تردید و ابهام لحظات آخری خرید را از بین می‌برند. باید در نظر داشت که موفقیت یک کمپین تستیمونیالی تنها با اتکا به یک سلبریتی مشهور تضمین نمی‌شود و جوانب مختلف آن را باید در نظر داشت.

    پرسش‌های متداول

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    فهرست مطالب
      برای شروع تولید فهرست مطالب، یک هدر اضافه کنید
      عضویت در خبرنامه ماهان
      جدیدترین های جعبه ابزار
      2
      بهترین تصمیم‌گیری در شرایط پیچیده و عدم اطمینان
      IMG_0487
      استراتژی تیم‌سازی با عملکرد بالا برای مدیران
      5
      معرفی انواع دوره های مدیریتی
      ایجاد شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI)
      معرفی 10 کتاب برتر در حوزه مدیریت فروش
      HomePage (7)
      آیا رشته MBA سخت است؟
      عضویت در خبرنامه ماهان

      شما میتوانید با درج نام و ایمیل خود، از آخرین مقالات، مطالب و اخبار مدرسه کسب و کار ماهان در ایمیل خود مطلع شوید.