ماهان

راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب، یک هدر اضافه کنید

    کارآفرینان معمولا آرزوی ایده‌های تجاری و کسب و کار با سرمایه کم را دارند که بتواند درآمد هنگفتی هم نصیبشان کند. آنها هر راه ممکنی را برای اجرای ایده‌های مختلف و افزایش درآمد جستجو می کنند، تا با راه‌اندازی کسب و کار با سرمایه کم رویاهای خود را محقق کنند.

    افراد جوان و پویای امروزی می‌خواهند به جای اینکه برای شخص دیگری کار کنند، سرمایه گذاری خود را شروع کنند. آنها به دنبال فرصت‌های کوچک با گردش مالی زیاد هستند. «بازده سرمایه» یا ROI به یک عامل غالب در راه اندازی هر نوع کسب و کاری تبدیل شده است. این  موضوع یک معیار است که در نهایت مشخص می‌کند که می توانید کسب و کارتان را ادامه دهید یا خیر.

    یک تصور غلط رایج این است که کسب سودهای کلان مستلزم سرمایه‌گذاری جدی در قالب پول، نیروی کار، تجهیزات و غیره است. ولی اگر شما از انبوهی از ایده‌های تجاری که می‌تواند با حداقل سرمایه‌گذاری شروع شود آگاه باشید، متوجه خواهید شد که قطعاً اینطور نیست.

    یک کارآفرین به دنبال سرمایه‌ای است که بتواند با موفقیت ایده اش را تحقق بخشد. برای هر کارآفرینی، یک کسب و کار عالی کسب و کاری است که سرمایه‌بر نباشد. بسیاری از ایده‌های کسب و کار کوچک وجود دارند که نیاز به سرمایه‌گذاری بسیار کمتری دارند. این ایده ها، اگر به خوبی اجرا شوند، می‌توانند شکوفایی و سودآوری کسب و کار را تضمین کنند.

    یک ایده تجاری با سرمایه گذاری کم پیشنهاد بسیار مطلوبی است. با این حال، اکثر مردم مطمئن نیستند که این ایده ها چه خواهد بود و چگونه می تواند در طرح چیزهای آنها قرار گیرد. در اینجا به ده ایده برتر برای کسب و کارهای کوچک موفق اشاره می‌کنیم که با سرمایه کم می‌توانید آنها را شروع کنید.

    1. کلاس های آموزشی/کوچینگ:

    موضوع مورد علاقه ی شما در مدرسه چه بود؟ آیا مانند یک جادوگر از ریاضیات استفاده می‌کنید یا استعداد خاصی در شیمی داشتید؟ اگر بله، یک اتاق، چند صندلی، یک تخته، نشانگر و تخته پاک‌کن تمام چیزی است که برای شروع آموزش یک موضوع نیاز دارید. اگر یک زبان خارجی مانند فرانسوی، اسپانیایی یا آلمانی می‌دانید، می‌توانید به راحتی این زبان‌ها را آموزش دهید و بدون سرمایه‌گذاری بزرگ یک تجارت کوچک راه‌اندازی کنید. همیشه تقاضا برای کلاس‌های زبان خارجی از سوی دانش‌آموزان و متخصصان وجود دارد، از این رو باید نگران کمبود تقاضا به عنوان یک کارآفرین باشید. این ایده تنها در مورد سرمایه گذاری کم و بازده بالا نیست، بلکه حس خاصی از جریان نقدی ورودی و قابل پیش بینی را برای شما فراهم می‌کند. برای چنین مشاغلی، می‌توانید با وام کسب و کار بسیار کوچک نیز شروع کنید و هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید از آنجا وام اولیه برای شروع این نوع کسب و کار دریافت کنید.

    2. برنامه ریز مراسم/عروسی:

    جشن ازدواج همیشه نیاز به کسانی دارد که برنامه‌ریزی و فراهم‌کردن بهترین شرایط با بهترین قیمت را بدانند. چه اقتصاد در حال رونق باشد و چه دچار رکود، همیشه بازاری برای کسانی که مقدمات جشن را فراهم می‌کنند، وجود دارد. شما به عنوان برنامه ریزان مراسم می‌توانید جشن‌های کوچک مانند تولد تا مراسم ازدواج پرتجمل را مدیریت کنید. این یک فرصت بزرگ برای برنامه‌ریزان مراسم است. آنها می‌توانند از با گروه‌های شغلی مختلف از هنرمندانی که تم‌های عروسی را طراحی‌ می‌کنند تا دکوراتورها و غذاخوری‌ها همکاری و کل مراسم عروسی را به طور بی‌نقص برنامه‌ریزی و سازماندهی کنند. این موضوع نیاز به سرمایه گذاری اولیه برای کارکنان، تدارکات و ترتیباتی دارد که می توانید با وام های کوچک ان را شروع کنید. با اینکه  سرمایه گذاری اولیه برای این شغل متغیر است ولی شما می‌توانید با سرمایه کم هم آن را شروع کنید و در یک روند تکاملی  با بهبود کارتان به سودهای قابل توجهی برسید.

    3. کلاس‌های آشپزی:

    غذا یکی از لذت‌های زندگی انسان است و در هر شرایطی آموزش آن طرفداران خاص خودش را دارد. آموزش آشپزی معمولا  نیاز به سرمایه‌گذاری بسیار کم دارد اما می تواند سود خوبی برای شما حاصل کند. تنها چیزی که نیاز دارید این است که یک آشپزخانه و تجهیزات، زیرساخت های مرتبط و مواد اولیه آشپزی را فراهم کنید. هر کسی که به پتانسیل این تجارت اعتقاد دارد می‌تواند با سرمایه اولیه بسیار کمی آن را انجام دهد. شما می‌توانید از وام‌های کسب و کار کوچک استفاده کنید. این کلاس‌ها را می‌توانید از یک وب سایت یا شبکه های اجتماعی شروع کنید و در کنار ان بسته‌های آموزشی ویدئویی بفروشید و در نهایت مکانی برای آموزش حضوری فراهم کنید.

    4. مراکز تناسب اندام:

    در دنیایی که چاقی و افزایش وزن یکی از معضلات مهم انسانهاست، آموزش حرکات ورزشی، تغذیه مناسب و سبک زندگی سالم می‌تواند بسیار مورد توجه قرار گیرد. جوانان بسیار مراقب سلامتی‌شان هستند و بسیاری از آنها عضو یک مرکز تناسب اندام یا باشگاه می شوند. آنها عاشق رفتن به باشگاه و سوزاندن چند کالری اضافی هستند. اگر شما سالهاست که در زمینه تناسب اندام تمرین کرده‌اید، می‌توانید به آموزش این اصول بپردازید. فضا یا زیرساخت و تجهیزات را می‌توان اجاره یا خرید کرد. از این فضا می توان تقریباً 16 ساعت در روز استفاده کرد زیرا افراد دوست دارند در ساعات مختلف روز وارد مرکز تناسب اندام شوند. ایده افتتاح یک مرکز تناسب اندام یک ایده تجاری با سرمایه کم است. حتی اگر شخص علاقه‌مند به افتتاح این مرکز توانایی مالی آن را نداشته باشد، راه های متعددی برای بهره مندی از وام کسب و کار کوچک در اختیار دارد. این یک ایده تجاری بسیار سودآور است زیرا مشترکان مرکز تناسب اندام برای ادامه حضور منظم به مرکز تناسب اندام مشکل دارند، اما اکثر آنها اشتراک سالانه پرداخت می کنند.

    5. مرکز آموزش کامپیوتر:

    ما در عصری هستیم که تقاضای زیادی برای سواد و مهارت رایانه وجود دارد. اگر یک ایده اولیه از نحوه کار با رایانه و نحوه کار با ابزارهای ساده مانند مجموعه محصولات مایکروسافت آفیس – Word، Excel و PowerPoint داشته باشید، شانس شما برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار کوچک زیاد است. تقاضای زیادی برای یادگیری کامپیوتر، برنامه نویسی و زمینه های پررونق در فناوری مانند هوش مصنوعی، بلاک چین، تجزیه و تحلیل داده ها، اینترنت اشیا و غیره وجود دارد. آیا شما در چنین زمینه ای متخصص هستید؟ اگر بله، می‌توانید یک مرکز آموزشی مجهز به اتصال به اینترنت، چند رایانه و وسایل کمک آموزشی مانند تخته‌های سفید، پروژکتورها و غیره راه‌اندازی کنید. کسب‌وکار با دانش پیش می‌رود و در نتیجه سرمایه‌گذاری بعدی پس از خروج سرمایه اولیه کم است. چندین دسته را می توان برای دانشجویان کالج، متخصصان شاغل و غیره اجرا کرد و با یک سرمایه گذاری اولیه بسیار ناچیز می توان سود زیادی به دست آورد. علاوه بر این، وام کسب و کار کوچک برای چنین طرح هایی به راحتی در دسترس است.

    6. وب سایت/آژانس رسانه‌های اجتماعی:

    در عصر دیجیتال، بیشتر شرکت‌ها می‌خواهند بودجه مارکتینگ خود را صرف تبلیغات از طریق کانال‌های دیجیتال و کمپین‌های تبلیغاتی رسانه‌های اجتماعی کنند. اگر دانش خوبی از بازاریابی، ارتباطات، برندسازی، مدیریت حضور در وب و رسانه‌های اجتماعی دارید، می‌توانید روی این کسب و کار زودبازده با سرمایه‌کم برنامه ریزی کنید و برای کمک به شرکت‌ها در ایجاد ردپای دیجیتالی قوی پیش‌قدم شوید. تنها چیزی که نیاز دارید یک دفتر کار، چند کامپیوتر، تعدادی متخصص ماهر است که حتی با آنلاین شدن خدمات، هر کدام می توانند از خانه برای شما کار کنند و هزینه های خود را به حداقل برسانید. آیا بودجه لازم برای راه اندازی این کسب و کار را ندارید؟ لازم نیست نگران باشید زیرا گزینه های زیادی برای استفاده از وام‌های کسب و کار کوچک برای راه اندازی یک آژانس وب / رسانه‌های اجتماعی وجود دارد.

    7. فریلنسرینگ

    اگر تفکر منطقی، مهارت‌های تحلیلی، مهرات‌های تامین محتوا و نویسندگی، گرافیک و یا دانش زبان برنامه‌نویسی دارید، می‌توانید فریلنسر بودن را امتحان کنید. البته درحال‌حاضر امکان فریلنسینگ و کار از راه دور برای بسیاری از مشاغل دیگر نیز فراهم شده است. به عنوان مثال، اگر می دانید چگونه وب سایت ها ایجاد و آن را زیبا کنید، خدمات توسعه وب سایت خود را در پلتفرم‌های مربوط به فریلنسری تبلیغ کنید. فریلنسری کسب و کار پردرآمد با سرمایه کم است که به شما آزادی عمل بیشتری در زندگی می‌بخشد. برای این کسب و کار به چه نوع سرمایه‌گذاری نیاز خواهید داشت؟ پاسخ این است که شاید برای ارتقاء اعتبار و دانش خود مجبور به شرکت در دوره های آنلاین و کسب گواهینامه‌های معتبر شوید ولی برای کاهش این هزینه نیز می‌توانید ابتدا از آموزش‌های رایگان استفاده کنید. انبوهی از منابع موجود به صورت رایگان در اینترنت وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید با سرمایه گذاری صفر،کسب و کار خودتان را آغاز کنید.

    8. مرکز یوگا و مدیتیشن

    با افزایش زندگی شهرنشینی، استرس و اضطراب انسانها افزایش پیدا کرده‌است. در زندگی پرمشغله و استرس کاری زیاد، پیدا کردن مکانی برای کاهش اضطراب و آرام شدن غنیمت است. اگر شما نیز به این مقوله علاقه‌مند هستید و راه‌های کاهش استرس مثل یوگا، ماساژ و مدیتیشن را آموخته‌اید می‌توانید روی این کسب و کار زودبازده با سرمایه کم، متمرکز شوید. مرکز یوگا و مدیتیشن شما به افراد کمک می‌کند تا با همه این مشکلات بی پایان روزمره مبارزه کنند و با آرام کردن ذهن و بدنشان میزان ابتلای خود را به بیماری‌های روحی و جسمی به میزان قابل توجهی کاهش دهند. جدا از آن، این یک ایده تجاری بسیار سودآور است. سرمایه گذاری روی این کسب و کار فقط یک مکان خوب نیاز دارد. حتی اگر مکان مناسب را دارید ولی از یوگا و مدیتیشن آگاهی ندارید، میتوانید یک مربی استخدام کنید. البته بسیاری از افراد آموزش تکنیک‌های مدیتیشن و یوگا را از شبکه‌های اجتماعی و وب سایت خود آغاز کرده‌اند. کاری که به تدریج باعث جذب مشتری و تبلیغ کار شما خواهد شد.

    9. وبلاگ‌نویسی

    وبلاگ‌نویسی یکی از بهترین گزینه‌ها به عنوان کسب و کار پردرآمد با سرمایه کم به‌شمار می رود. اگر به نویسندگی علاقه دارید می‌توانید به‌راحتی وبلاگی بزنید و یادداشت‌ها و داستان‌ها و نوشته‌های خود را در ان بگذارید. این کار اگر تداوم داشته باشد، فرصت های کسب درآمد را برای شما فراهم خواهد کرد. سرمایه شما فقط در قالب توانایی نوشتن وبلاگ، اتصال به اینترنت و لپ تاپ یا رایانه شخصی است. این کار بسیار ساده است اما می تواند سود بالایی داشته باشد.

    به یاد داشته باشید که وب سایت و وب‌لاگ باید پویا باشد و نیاز به گذاشتن وقت به صورت مستمر و توجه به مواردی مثل رعایت اصول سئو دارد. اگر وبلاگ یا وب‌سایتی که ایجاد می‌کنید در رتبه اول گوگل قرار بگیرد، گوگل می تواند به وبلاگ نویس پول پرداخت کند و یا از وبلاگ یا وب سایت خود برای گرفتن تبلیغ استفاده کنید. این کسب و کار اگر در موضوعاتی باشد که کمتر به آن پرداخته شده‌است، بسیار مفید و شروع آن آسان است.

    10. پادکست

    در حال‌حاضر که هر یک از ما زمان‌های زیادی را در ترافیک و پشت چراغ‌های قرمز یا در مترو می‌گذرانیم، گوش کردن به یک پادکست خوب، بسیار جذاب است. پادکست ها فایل های دیجیتالی هستند که کاربران می توانند به صورت آنلاین آن را دانلود یا گوش دهند.

    می توانید از موضوعی که به‌ آن علاقه‌مند هستید یا کتابهایی که دوست دارید، شروع کنید. آغاز این کسب و کار با سرمایه کم  ممکن است. شما می‌توانید پادکست‌های خود را فقط با استفاده از گوشی هوشمند و هدفون ضبط کنید و برای افزایش جذابیت ان به محتوا توجه بیشتری داشته باشید. اما قبل از شروع کانال پادکست خود مطمئن شوید که آنچه تولید و درباره‌اش صحبت می‌کنید چیزی است که ارزش افزوده ایجاد می‌کند و به قول معروف طرفداران خاص خودش را می‌تواند پیدا کند.

    اما چطور از پادکست می‌توانید کسب درآمد کنید؟ شما می توانید با قرار دادن تبلیغات در ابتدا، وسط یا پایان هر پادکستی که تولید می‌کنید، درآمد کسب کنید. کتاب‌های صوتی شکل دیگری از پادکست ها هستند. آمار نشان می‌دهد که مشتاقان کتاب‌های صوتی روز‌به‌روز در حال افزایش است و مردم در حال‌حاضربیشتر از خواندن کتاب دوست دارند به کتاب‌های صوتی گوش کنند. در کنار تولید پادکست می‌توانید وب سایت خود را هم ایجاد کنید که در آن بتوانید کتاب های صوتی خود را بفروشید به این ترتیب می توانید درآمد هنگفتی هم از ترافیک وب سایت و هم از طریق فروش کتاب‌های صوتی به دست آورید.

    پرسش‌های متداول

    یک پاسخ

    1. همیشه مطالب سایت شما را میخوانم و بسیار کاربردی و فوق العاده هستند . متشکرم
      برای شروع ، کسب و کار پردرآمد با سرمایه ی کم

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    فهرست مطالب
      برای شروع تولید فهرست مطالب، یک هدر اضافه کنید
      عضویت در خبرنامه ماهان
      جدیدترین های جعبه ابزار
      2
      بهترین تصمیم‌گیری در شرایط پیچیده و عدم اطمینان
      IMG_0487
      استراتژی تیم‌سازی با عملکرد بالا برای مدیران
      5
      معرفی انواع دوره های مدیریتی
      ایجاد شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI)
      معرفی 10 کتاب برتر در حوزه مدیریت فروش
      HomePage (7)
      آیا رشته MBA سخت است؟
      عضویت در خبرنامه ماهان

      شما میتوانید با درج نام و ایمیل خود، از آخرین مقالات، مطالب و اخبار مدرسه کسب و کار ماهان در ایمیل خود مطلع شوید.