ماهان

سازمان در بستر محیط

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب، یک هدر اضافه کنید

    بررسی محیط کسب و کار در مورد ماهیت و بافت سازمانی است که سازمانها در آن مشغول به کار هستند. سازمانها باید مسایل درونی و بیرونی که در ارتباط با مقصود و در جهت استراتژی‌ها هستند را تعیین نمایند. تا از این طریق توانایی‌هایشان را برای دستیابی به نتایج مطلوب ،تغییر داده یا تحت تاثیر قرار دهند.

    سازمان‌ها همواره با چالش تغییرات محیطی روبه رو بوده‌اند و اکنون بیشتر از پیش با عدم قطعیت محیطی مواجه هستند. اما مدیران استراتژیک خواهان آن هستند که در چنین شرایطی نیز به پیش بروند و نمیتوانند منتظر ثبات محیطی یا روشن شدن تغییرات محیطی باشند.

    سرعت تغییرات و نرخ موفقیت و شکست سازمانها در مسیر دستیابی به اهداف و بقای کسب و کار، پاسخگویی سریع، به موقع و مناسب به تغییرات بیرونی بر اساس درک و شناخت محرکه های دقیق کسب و کار در محیط درون و بیرون سازمان، هدایت و رهبری منابع سازمانی در مسیر چالاکی و رشد سازمانی، بازآفرینی استراتژیک سازمان بر اساس بهبود/ یا توسعه ماموریت سازمان و قرارگیری در مسیر سرآمدی و تعامل راهبردی و متفکرانه با کلیه ذی‌نفعان به ویژه ذی‌نفعان کلیدی از مهمترین چالشهای رو در روی سازمانها و بنگاههای فعلی می‌باشد. لذا سازمانها باید با چابکی بیش از قبل، اطلاعات مربوط به این مسایل داخلی و خارجی را پایش کرده و بصورت مستمر مورد بررسی قرار دهند. درک ماهیت خارجی را می‌توان با در نظر گرفتن مسائل ناشی از محیط قانونی، فن آوری، رقابت، بازار، فرهنگ، اجتماعی و محیط اقتصادی، بین المللی، ملی، منطقه ای و یا محلی انجام داد و درک ماهیت داخلی را می‌توان با در نظر گرفتن مسائل مربوط به ارزش ها، دانش، فرهنگ و عملکرد سازمان تسهیل نمود(ISO9001:2015).

    پرسش‌های متداول

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    فهرست مطالب
      برای شروع تولید فهرست مطالب، یک هدر اضافه کنید
      عضویت در خبرنامه ماهان
      جدیدترین های جعبه ابزار
      2
      بهترین تصمیم‌گیری در شرایط پیچیده و عدم اطمینان
      IMG_0487
      استراتژی تیم‌سازی با عملکرد بالا برای مدیران
      5
      معرفی انواع دوره های مدیریتی
      ایجاد شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI)
      معرفی 10 کتاب برتر در حوزه مدیریت فروش
      HomePage (7)
      آیا رشته MBA سخت است؟
      عضویت در خبرنامه ماهان

      شما میتوانید با درج نام و ایمیل خود، از آخرین مقالات، مطالب و اخبار مدرسه کسب و کار ماهان در ایمیل خود مطلع شوید.