ماهان

موفقیت در کسب‌وکار اینترنتی

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب، یک هدر اضافه کنید

    در دهه جدید و نفوذ بیش‌ازپیش اینترنت در زندگی اشخاص، شاهد دگرگونی در زمینه‌های مختلف بودیم. شاید درگذشته نیز پیشرفت علم باعث تغییروتحول می‌شد، اما سرعت این تغییرات به‌هیچ‌وجه قابل‌مقایسه با تغییراتی که پس از ظهور اینترنت شاهد آن‌ها بودیم، نیست. امروزه موفقیت در کسب و کار اینترنتی یک فاکتور مهم در تجارت محسوب می‌شود.

    یکی از بزرگ‌ترین تغییراتی که اینترنت در کسب‌وکارها به وجود آورده است این بوده که امروزه در یک دنیای متصل قرار داریم. این تغییرات باعث شده یادگیری راه‌های موفقیت در کسب‌وکار اینترنتی به یکی از دغدغه‌های اصلی صاحبان مشاغل تبدیل شود.

    اینترنت همراه با تلفن‌های هوشمند، روش‌های انجام تجارت را تغییر داده است. امروزه شغل‌هایی به‌واسطه اینترنت وجود دارند که درگذشته حتی قادر به تفکر درباره آن‌ها نبودیم. درعین‌حال شغل‌های بسیاری حذف شده‌اند. این روند تغییرات همچنان ادامه خواهد داشت. بهتر است نسبت به دنیای آنلاین و کسب‌وکار اینترنتی آشنایی بیشتری پیدا کنید.

    اصول و راه‌های موفقیت در کسب‌وکار اینترنتی چیست؟

    کسب‌وکار آنلاین، کسب‌وکاری است که می‌توانید با استفاده از اینترنت به سایر نقاط جهان دست یابید و مشتریان شما به شهر و استان شما محدود نمی‌شود. همچنین می‌تواند درب‌های جدیدی از بازاریابی را به روی شما باز کند و محصول شما را با حداقل هزینه تبلیغ کند.

    برای موفقیت در کسب‌وکار اینترنتی، ابتدا باید بازار هدف خود را بشناسید. نکته دوم این است که چگونه کسب‌وکار شما آن‌ها را جذب خواهد کرد؟ نکته سوم این است که کانال‌های تبلیغات اینترنتی شما چیست؟ آیا این روش با نوع کار شما همخوانی دارد؟ این موارد اصلی ترین نکات در مسیر موفق شدن است که باید پاسخی درخور به آن بدهید.

    راه‌های موفقیت در کسب‌وکار اینترنتی

    اگر این سؤال برایتان پیش‌آمده که چگونه یک تجارت آنلاین موفق داشته باشیم، باید بدانید که اصل اول در موفقیت در کسب‌وکار اینترنتی این است که مشتری خود را بشناسید. قبل از راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید یا آنلاین کردن کسب‌وکار فعلی خود، تحقیقات گسترده‌ای روی بازار کار خود انجام دهید.

    این تحقیقات، به شما کمک می‌کند تا بفهمید مشتری شما کیست؟ در حال حاضر از کجا خرید می‌کند و با نیازهای بنیادی مشتری خود و خواسته‌های آن‌ها از شما و برندتان بیشتر آشنا شوید. بعد از فهمیدن این مسئله می‌توانید بهتر تصمیم بگیرید که چه چیزی باعث برتری کسب‌وکار شما می‌شود.

    با استفاده از ابزارهای اینترنتی مانند ایمیل، وب‌سایت، رسانه‌های اجتماعی مستقیماً با مشتری خود صحبت کرده و ارتباط داشته باشید. یکی از بارزترین ویژگی‌های برندهای ناموفق مسئله عدم ارتباط مؤثر با مشتری است. رسانه‌های اجتماعی می‌تواند صدا و روش شما برای ارتباط با مشتریان، خصوصاً خریداران جدید باشد. درعین‌حال شبکه‌های اجتماعی یکی از ارزان‌ترین و به‌روزترین راه‌های تبلیغات برای هر برند و کسب‌وکاری است.

    تأثیر شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت بر موفقیت در کسب‌وکار اینترنتی

    پس از شناخت خواسته‌های مشتری حال باید مشکلات آنها را شناخته و اقدام به حل مسئله کنید. سؤالات زیر را از خود بپرسید.

    نیازهای مشتری من چیست؟

    چه مواردی احساس اطمینان خاطر بیشتری را برای مشتری ایجاد می‌کند؟

    اگر از رسانه‌های اجتماعی برای دستیابی به مشتریان جدید و ارتباط با مشتریان فعلی استفاده نمی‌کنید، بهتر است بدانید که شانسی ندارید. بدون استفاده از شبکه‌های اجتماعی نمی‌توانید یک کسب‌وکار آنلاین موفق داشته باشید. طبق آمار امروزه استفاده از شبکه‌های اجتماعی بیشترین مصرف ترافیک اینترنت جهانی را دارد.

    باید وب‌سایت شما قابلیت مقایسه محصولات مختلف را داشته باشد. از طرفی دیگر باید بتوانید در حجم بالا در صورت نیاز مشتری اقدام به فروش کنید. خود را به یک یا دو مورد محدود نکنید. هنگامی که نحوه فروش آنلاین را متوجه شوید، در صورت وجود سیستم‌های مناسب، تقریباً می‌توانید هر چیزی را بفروشید.

    هدیه

    یکی از راه‌های موفقیت در کسب‌وکار اینترنتی داشتن یک هدیه ارزشمند برای مشتری است. این هدیه می‌تواند یک کتاب الکترونیکی رایگان که حاوی اطلاعات مفید و کاربردی است یا محصولی کوچک اما مرتبط با نیازهای مخاطب هدف شما باشد. این عمل می‌تواند سخاوت و حسن‌نیت برند شما را به مشتری نشان دهد و باعث ترغیب بیشتر مشتری به استفاده دوباره از خدمات یا محصولات شما شود.

    پرداخت امن و حفاظت از اطلاعات مشتری

    نکته مهم در بین اصول و راه‌های موفقیت در کسب‌وکار اینترنتی این است که یک روش پرداخت آسان اضافه کرده و نحوه خرید را برای مشتری خود آسان کنید. شیوه‌های متعددی برای پرداخت ارائه دهید تا مشتری احساس راحتی بیشتری داشته باشد.

    فراموش نکنید که برای موفقیت در کسب‌وکار اینترنتی خود موظف هستید از هرگونه اطلاعات مشتری که به‌صورت آنلاین به‌دست‌آمده، محافظت کنید. به‌عنوان‌مثال، شما باید اطلاعات را در دستگاه‌های جداگانه ذخیره کنید و تعدادی پشتیبان امن داشته باشید. سیستم‌های شما باید به‌روز نگه داشته شوند و دسترسی فقط به افراد خاصی محدود شود.

    برای موفقیت در کسب‌وکار اینترنتی شما باید سیستمی برای ازبین‌بردن مواردی مانند جزئیات کارت اعتباری در مواقعی که دیگر نیازی به آنها نیست، داشته باشید.

    اطمینان خاطر دادن به مشتری

    به مشتری خود اطلاعاتی درباره نحوه ارسال محصولات ارائه دهید و محدوده ارسال و محدودیت‌ها در این زمینه را به صورت شفاف مشخص کنید. نکته دیگر این است که مشتری را در جریان امور کار قرار دهید. برای مثال چه محصولاتی را دیگر شارژ نمی‌کنید یا مشخص کنید محصولاتی که قرار است شارژ شوند در چه تاریخی در دسترس خواهند بود.

    با این که کسب‌وکار شما آنلاین است، اما همچنان می‌توانید پیشنهادهای خود را به مشتری گفته و در مسیر خرید او را راهنمایی و همراهی کنید.

    تبلیغات درست

    در جایی که مشتری شما پیدا می‌شود، کسب‌وکار خود را تبلیغ کنید. وب‌سایت خود را در صفحات معتبر تبلیغ کنید. این امر حضور کسب‌وکار شما را در ذهن افراد به‌عنوان یک برند معتبر افزایش می‌دهد. ایمیل خود را برای مارکتینگ کسب‌وکار، آموزش و ایجاد رابطه با مشتریان استفاده کنید.

    موفقیت در کسب‌وکار اینترنتی با تبلیغات درست

    بهترین نکات برای موفقیت در کسب‌وکار اینترنتی

    از ابزارهای وب‌مستر برای تعیین نحوه عملکرد سایت خود استفاده کنید. در تولید محتوا باید وسواس خرج دهید. باید محتوای باکیفیت بالا ایجاد کنید. فراموش نکنید هیچ چیز مانند یک متن خوب و اصولی نمی‌تواند اطمینان و صمیمیت را در مشتری نسبت به کسب‌وکارتان ایجاد کند. یک نقشه سایت ایجاد کنید تا توسط موتورهای جستجو نمایه شود و به بینندگان خود اجازه دهید تا بتوانند هر چیزی را به‌سرعت پیدا کنند.

    اهمیت جستجوی کلمات کلیدی را جدی بگیرید و در سئو رعایت کنید. رسانه‌های اجتماعی و صفحات وب شما باید دارای کلمات کلیدی مرتبط باشند. باید این کلمات در راستای استراتژی مارکتینگ شما قرار بگیرند و نسبت به کسب‌وکار شما به‌روز شوند. بهینه‌سازی موتورهای جستجو (سئو) سخت نیست، اما زمان بر است.

    از پشتیبانی فنی برای موفقیت در کسب‌وکار اینترنتی استفاده کنید. مهارت همه افراد در استفاده از کامپیوتر یکسان نیست و شما نباید انتظار داشته باشید که بتوانند به راحتی در سایت شما هدف خود را به دست آورند. پشتیبانی تکته کلیدی است که باعث می‌شود تا افراد بیشتر به وب سایت شما مراجعه کنند. 

    هیچ‌کس از شما انتظار ندارد که همه کارها را به‌تنهایی انجام دهید. در صورت نیاز برای ساخت وب‌سایت و سئوی خود از متخصصین کمک بگیرید. این روزها می‌توانید کارهای زیادی را به‌تنهایی انجام دهید، اما زمانی که دچار مشکل می‌شوید، برای مدیریت چالش‌های سخت‌تر، هزینه کار را پرداخت کنید. اهمیت وقت و سلامت روان را فراموش نکنید. گاهی هزینه‌کردن در برخی زمینه‌ها حکم صرفه‌جویی را دارد.

    شناخت رقبا

    رقبای خود را بشناسید؛ برای موفقیت در کسب‌وکار اینترنتی، باید رقیب خود را به خوبی بشناسید. باید بدانید با چه کسی رقابت می‌کنید تا بدانید چرا مشتریان شما را به دیگران ترجیح می‌دهند یا برعکس. دانستن این امر در هیچ کجا مهم‌تر از دنیای آنلاین نیست. باید از کانال‌های رسانه‌های اجتماعی که رقبای شما از آن‌ها استفاده می‌کنند آگاه باشید. همچنین باید نحوه استفاده رقبا از کلمه کلیدی و ابزارهای متنوعی که گوگل ارائه می‌دهد را بررسی کنید.

    همواره از اعتبار آنلاین برند خود محافظت کنید. در کسب‌وکار آنلاین همه چیز در مورد شهرت است. کوچک‌ترین اشتباهی می‌تواند برند شما را برای همیشه لکه‌دار کند.

    شناخت رقبا برای موفقیت در کسب‌وکار اینترنتی

    مسیر موفقیت در کسب‌وکار اینترنتی چگونه است؟

    کمتر برندی واقعاً به مشکلات مشتری می‌پردازد. از نکات مهم این است که یاد بگیرید که به شکایات مشتریان رسیدگی کنید و طرز فکر شما به سمت حل مشکلات باشد. از مشتریان ناراضی فرار نکنید، آن‌ها می‌توانند بزرگ‌ترین کمک را در بهبود عملکرد برند شما کنند، پس همیشه ارتباط خود را با آنها حفظ کنید.

    همواره به‌روز باشید؛ دنیای آنلاین دنیایی است که دائماً در حال تغییروتحول است. سریع‌تر از هر چیزی که در دنیای واقعی می‌بینید، تکامل می‌یابد. علاوه‌براین، روند رسانه‌های اجتماعی را خواهید دید که همیشه در حال تغییر هستند. هر روز یک چیز بر سر زبان‌ها است. باید همواره آگاه بر این تغییرات باشید و خود را نسبت به آن‌ها به‌روز کنید. با این شیوه می‌توانید به موفقیت در کسب‌وکار اینترنتی خود دست‌یابید.

    همواره در صدر جدول باشید و سلطه خود را بر بازاریابی و برندسازی آنلاین ایجاد کنید. فراموش نکنید که شما بدون استفاده از شبکه‌های اجتماعی نمی‌توانید یک کسب‌وکار آنلاین موفق داشته باشید.

    ایجاد ارزش افزوده

    اهمیت ارزش‌افزوده در هر بیزینسی بسیار حیاتی است. اگر شما به‌عنوان‌مثال یک گل‌فروشی آنلاین داشته باشید، باید این سؤال را از خود بپرسید که چرا مخاطب من باید به‌جای خرید از نزدیک‌ترین مغازه به محل زندگی خود، از فروشگاه اینترنتی من خرید کند؟

    اینجاست که پی به اهمیت ارزش‌افزوده در محصولات خود می‌برید. شما باید دلایل روشنی برای مخاطب خود برای خرید از فروشگاه آنلاینتان ایجاد کنید. اکثر برندها صرفاً به راحتی خرید آنلاین اکتفا می‌کنند و فکر می‌کنند همین موضوع کافی است، اما شما مثل رقبای خود نباشید.

    ماهیت ارزش‌افزوده در محصولات به‌گونه‌ای است که مزیت رقابتی برند شما نیز به‌حساب می‌آید. مشتری با خرید از شما فقط صاحب یک محصول نمی‌شود، بلکه مثلاً صاحب یک اشانتیون مخصوص برند شما نیز می‌شود. باید دراسرع‌وقت یک مزیت رقابتی برای کسب‌وکار خود نسبت به رقبا ایجاد کنید.

    برای موفقیت در کسب‌وکار اینترنتی این مزیت می‌تواند قیمت پایین، ارسال رایگان یا هزاران مورد دیگر باشد. عملکرد شما در این زمینه بستگی به خلاقیت تیم شما و شناختتان از مشتری و نیازهایش است. شما باید امکاناتی را به مشتری ارائه دهید که کمتر رقیبی آن را داشته باشد. با این کار مشتری را به کسب‌وکار خود وفادار نگه می‌دارید و مشتری‌های جدید را نیز به‌سوی برند خود جذب می‌کنید.

    تمرکز در کار

    کسب‌وکارها یک‌شبه به موفقیت دست نیافته‌اند. اگر می‌خواهید وارد دنیای تجارت شوید، باید آن را بپذیرید. اگر به انجام تمام کارهای درست ادامه دهید و راه‌های موفقیت در کسب‌وکار اینترنتی را بیاموزید، سود خوبی خواهید داشت. شما باید ثابت‌قدم باشید و روی اهداف خود متمرکز بمانید.

    بهتر است بدانید که اکثر استارت‌آپ‌ها سه تا پنج سال طول می‌کشند تا شروع به سودآوری کنند. گاهی اوقات هم یک ایده با شکست مواجه می‌شود. بزرگ‌ترین چالش برای یک کارآفرین این است که بداند چه زمانی یک ایده شکست‌خورده است و در صورت لزوم از تغییر مسیر نترسد.

    اداره یک کسب‌وکار ذاتاً کار دشواری است. صرف زمان برای یادگیری و تکامل یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌هایی است که می‌توانید برای کاهش خطرات مسیر انجام دهید.

    صاحبان کسب‌وکار آنلاین موفق می‌دانند که  برای موفقیت در کسب‌وکار اینترنتی گاهی اوقات شما باید ضررهای خود را کاهش دهید و به‌طورکلی چیزی یا شخصی وجود دارد که باید از آن چشم‌پوشی کنید. اگر مشاوران یا همکاران مورد اعتماد به شما می‌گویند وقت آن رسیده که از کاری دست بکشید، به خودتان لطف کنید، گوش کنید و به آنچه گفته می‌شود توجه کنید.

    شما نمی‌توانید همه چیز را پیگیری کنید. اگر می‌خواهید در بازار رقابتی باقی بمانید، هر چیزی را که از انجام آن لذت نمی‌برید، برون‌سپاری کنید. این کار ذهن شما را آزاد می‌کند تا روی چیزی که دوست دارید تمرکز کنید. این مسئله کلید رشد پایدار است.

    تمرکز روی کار عامل موفقیت در کسب‌وکار اینترنتی

    جمع‌بندی

    تصورات غلط زیادی در مورد این که چه چیزی برای راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین و موفقیت در کسب‌وکار اینترنتی لازم است، وجود دارد. حتی صاحبان مشاغل باتجربه نیز اغلب اوقات انرژی و مهارت لازم برای موفقیت واقعی کسب‌وکار آنلاین را دست‌کم می‌گیرند. در مقاله امروز آموختیم که برای موفقیت در فعالیت اینترنتی باید از اهمیت استفاده از شبکه‌های غافل نشوید. همچنین باید مشتری خود را شناخته و با خواسته‌ها و مشکلاتش آشنا شوید.

    برای ارتباط داشتن با مشتری‌های جدید یا قدیمی از ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی می‌توانید استفاده کنید. همواره فعالیت رقبای خود را تحت‌نظر داشته باشید و اهمیت داشتن مزیت رقابتی در بازار کار خود را به‌هیچ‌وجه دست‌کم نگیرید.

    پرسش‌های متداول

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    فهرست مطالب
      برای شروع تولید فهرست مطالب، یک هدر اضافه کنید
      عضویت در خبرنامه ماهان
      جدیدترین های جعبه ابزار
      2
      بهترین تصمیم‌گیری در شرایط پیچیده و عدم اطمینان
      IMG_0487
      استراتژی تیم‌سازی با عملکرد بالا برای مدیران
      5
      معرفی انواع دوره های مدیریتی
      ایجاد شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI)
      معرفی 10 کتاب برتر در حوزه مدیریت فروش
      HomePage (7)
      آیا رشته MBA سخت است؟
      عضویت در خبرنامه ماهان

      شما میتوانید با درج نام و ایمیل خود، از آخرین مقالات، مطالب و اخبار مدرسه کسب و کار ماهان در ایمیل خود مطلع شوید.