ماهان

چگونه در سایه شکست می‌توان رشد کرد؟

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب، یک هدر اضافه کنید

    درسی از شکست‌ های بزرگِ افراد بزرگ

    همه در زندگی شکست می‌خورند؛ در یک مقطع یا مرحله‌ای از زندگی افراد طعم تلخ شکست را تجربه خواهند کرد. اگر تابه‌حال تجربه شکست نداشته‌اید باید گفت صبر کنید؛ شکست را تجربه می‌کنید! البته این موضوع برخواسته از نگرشی بدبینانه نیست بلکه واقعیتی است که دیر یا زود با آن مواجهه خواهیم شد.

    اکثر مردم شکست در امری را با شکست کامل و تسلیم شدن یکی می‌دانند. افراد در موضوعات و موارد بسیاری شکست را تجربه می‌کنند و به زمین می خورند اما دوباره بلند می‌شوند و با قدرت بیشتر ادامه می‌دهند. در واقع این تجربه شکست منجر به یادگیری بیشتر می‌شود و باعث شده فرد با پختگی بیشتر مسیر پیش‌رو را ادامه ‌دهد.
    آنچه در ادامه به آن می‌پردازیم مروری بر شکست‌های بزرگ از طرف آدم‌های شاخص و موفقی است که بعدها نشان دادند یک شکست عامل نرسیدن به هدف نمی‌شود.

    والت دیزنی، مؤسس شهربازی دیزنی لند و شرکت والت دیزنی، آفریننده بسیاری از شخصیت‌های شناخته شده کارتونی و برنده 22 جایزه اسکار. او از دفتر روزنامه‌ای که در آن مشغول به کار بود اخراج شد چرا که رئیسش فکر می‌کرد تخیل، خلاقیت و ایده‌های خوبی ندارد؛ مسئله‌ای که بعدها دقیقا عکسش اثبات شد.

    جی.کی. رولینگ، نویسنده سری کتاب‌های هری پاتر. او پر درآمدترین نویسنده تاریخ و برنده عنوان تأثیرگذارترین زن بریتانیاست. او بعد از جدا شدن از همسرش و از دست دادن شغل و مرگ مادرش کتابی نوشت که 12 بار توسط انتشارات مختلف رد شد.

    توماس ادیسون، دارنده امتیاز 2500 اختراع که مهم‌ترین آنها لامپ الکتریکی است. معلم مدرسه‌اش به او گفته بود که خیلی احمق هستی و هیچ چیزی یاد نخواهی گرفت، اما بعدها ادیسون سرنوشت دنیا را تغییر داد.

    گروه بیتلز، تأثیرگذارترین گروه موسیقی قرن بیستم با فروش جهانی تا یک میلیارد نسخه از آثار. توسط کمپانی سازنده موسیقی رد شدند چرا که کمپانی از صدا و موسیقی با گیتار آنها خوشش نیامده بود.

    آلبرت انیشتین، نظریه‌پرداز نسبیت و برنده جایزه نوبل فیزیک، تا سن 14 سالگی قادر به حرف زدن نبود و اطرافیان او را فردی غیر اجتماعی با رؤیاهای احمقانه می‌شناختند.

    مایکل جردن، بسکتبالیست حرفه‌ای سابق و معروف با عنوان بهترین بسکتبالیستی که تا به حال در دنیا زندگی کرده، از تیم بسکتبال دبیرستانش اخراج می‌شود و به قول خودش بارها و پشت سر هم شکست می‌خورد.
    زمانی که شکست می‌خوریم از آن می‌آموزیم؛ رشد می‌کنیم و به درک و نگرش بهتری در زندگی می‌رسیم. شکست‌ها در زندگی ما را مجبور می‌کند که ارتباطات جدیدی با افراد مختلف برقرار کنیم و نواقص خود را مرتفع سازیم. اگر امروز یا دیروز شکستی را متحمل شدید شاید آینده بسیار روشنی در انتظار شما باشد.

    پرسش‌های متداول

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    فهرست مطالب
      برای شروع تولید فهرست مطالب، یک هدر اضافه کنید
      عضویت در خبرنامه ماهان
      جدیدترین های جعبه ابزار
      2
      بهترین تصمیم‌گیری در شرایط پیچیده و عدم اطمینان
      IMG_0487
      استراتژی تیم‌سازی با عملکرد بالا برای مدیران
      5
      معرفی انواع دوره های مدیریتی
      ایجاد شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI)
      معرفی 10 کتاب برتر در حوزه مدیریت فروش
      HomePage (7)
      آیا رشته MBA سخت است؟
      عضویت در خبرنامه ماهان

      شما میتوانید با درج نام و ایمیل خود، از آخرین مقالات، مطالب و اخبار مدرسه کسب و کار ماهان در ایمیل خود مطلع شوید.