ماهان

کتاب خلق مدل کسب و کار استروالدر

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب، یک هدر اضافه کنید

    کتاب خلق مدل کسب و کار یک کتابچه راهنمای عملی است که برای کمک به رهبران سازمانی طراحی شده است تا مفهوم تجاری توسعه محصول جدید را رسمی کنند. نویسندگان Osterwalder و Pigneur با همکاری برخی دیگر، یک رویکرد طراحی مدل کسب‌وکار (BM) را توسعه دادند که بوم مدل کسب و کار ( (BMCیا نامیده می‌شود. تغییر جدید و مفید در نحوه عملکرد شرکت‌ها به سمت الزامات ارزشی، نوآوری مدل کسب و کار (BMI)  است. به عنوان وسیله‌ای برای دستیابی به این هدف، بوم شبیه به یک نقشه مفهومی از پیش ساخته شده است که برای هدایت طراحان کسب و کار طراحی شده است که در پیکربندی های BM کتاب قابل مشاهده است. این کتاب رویکرد مدیریت نوآوری BM و تمرینات خود را با مجموعه‌ای رنگارنگ از متن، طرح‌ها، نمودارها و عکس‌ها ارائه می‌کند.

    محتوای کتاب خلق مدل کسب و کار

    کتاب خلق مدل کسب و کار یک راهنما برای رویاپردازان، تغییردهندگان و چالش‌گرانی است که در تلاش برای سرپیچی از مدل‌های تجاری منسوخ و طراحی شرکت‌های فردا هستند. اگر سازمان شما نیاز دارد خود را با واقعیت‌های سخت جدید تطبیق دهد، اما هنوز استراتژی ندارید که شما را در مقابل رقبایتان قرار دهد، به کتاب خلق مدل کسب و کار نیاز دارید. این کتاب که توسط 470 متخصص «بوم مدل کسب و کار» از 45 کشور ایجاد شده است، دارای یک طراحی زیبا و در 4 رنگ است که ایده‌ها و ابزارهای استراتژیک قدرتمندی را معرفی کرده و اجرای آن‌ها را در سازمان شما آسان می‌کند. متداول‌ترین الگوهای مدل کسب‌وکار را بر اساس مفاهیمی از متفکران پیشرو کسب‌وکار توضیح می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا آن‌ها را برای کسب و کار خود به کار بگیرید.

    کتاب خلق مدل کسب و کار به ما چه می‌آموزد؟

    با خواندن کتاب خلق مدل کسب و کار، شما یاد خواهید گرفت که چگونه به طور سیستماتیک یک مدل کسب و کار متحول کننده را درک، طراحی و پیاده‌سازی کنید، یا یک مدل قدیمی و منسوخ‌شده را تجزیه و تحلیل کرده و دوباره بسازید. در طول مسیر، مشتریان، کانال‌های توزیع، شرکا، جریان‌های درآمد، هزینه‌ها و ارزش اصلی خود را در سطح بسیار عمیق‌تری درک خواهید کرد. کتاب خلق مدل کسب و کار دارای تکنیک‌های نوآوری عملی است که امروزه توسط مشاوران و شرکت‌های پیشرو در سراسر جهان از جمله استفاده می‌شود. این برنامه برای کسانی که آستین‌ها را بالا زده و می‌خواهند وارد عمل شوند، طراحی شده است، و برای کسانی است که آماده‌اند تا تفکرات منسوخ را کنار بگذارند و مدل‌های جدید خلق ارزش را بپذیرند. کتاب خلق مدل کسب و کار مخصوص مدیران، مشاوران، کارآفرینان و رهبران همه سازمان‌ها و کسانی است که آماده تغییر قوانین هستند!

    اهمیت کتاب خلق مدل کسب و کار

    کتاب خلق مدل کسب و کار به تعریف عناصر کلیدی که منجر به سرمایه‌گذاری‌های بزرگ کارآفرینی می‌شوند کمک می‌کند. هدف اصلی این کتاب کمک به شرکت‌ها در طراحی برنامه‌های استراتژیک عالی برای آینده‌ای موفق است. همچنین برجسته کردن تمام عواملی که موفقیت و شکست کسب‌وکارهای امروزی را تعیین می‌کنند. چه کسب‌وکار به دنبال یک سرمایه‌گذاری جدید باشد یا اینکه کسب‌وکار در فضای رقابتی سخت به یک نقطه راکد رسیده باشد، کتاب خلق مدل کسب و کار به خوانندگان کمک می‌کند تا استراتژی جدیدی طراحی کنند و متوجه شوند که مسیر را چگونه طی کنند. نویسندگان کتاب، الکساندر اوستروالدر و ایو پیگنور، داده‌هایی را جمع‌آوری کرده‌اند که توسط افرادی از حدود 470 کشور مختلف به طور مشترک ایجاد شده است. این افراد به‌طور اختصاصی تحقیقات بزرگی را انجام داده‌اند و با موفقیت استراتژی را جهت کمک به کارآفرینان برای راه‌اندازی کسب‌وکار به طور موثر و کارآمد طراحی کرده‌اند.

    این کتاب در مورد طراحی یک مدل کسب و کار و تعریف عوامل کلیدی است که موفقیت و شکست یک کسب و کار را تعیین می‌کند. هر شرکتی یک مدل کسب و کار دارد که به طور ضمنی یا صریح به نوعی تعریف شده است. وقتی چنین افرادی از چگونگی ایجاد یک مدل کسب و کار آگاه نباشند، به احتمال زیاد با مشکل مواجه خواهند شد. این سهل‌انگاری می‌تواند منجر به زیان بزرگ و گاهی اوقات منجر به شکست شود. نویسندگان این کتاب مهم‌ترین عناصری را که شرکت‌ها باید قبل از طراحی استراتژی به آن‌ها توجه کنند و همچنین راه‌های طراحی استراتژی‌ها مطابق با عوامل تعریف‌شده در مدل کسب‌وکار را به ما می‌گویند. همانطور که عنوان کتاب خلق مدل کسب و کار می‌گوید، نویسندگان عمدتاً روی عناصر کلیدی تمرکز می‌کنند که باید توجه زیادی به آن‌ها شود.

    کتاب خلق مدل کسب و کار، بوم مدل کسب و کار را به عنوان الگویی از یک مدل کسب و کار بهینه معرفی می‌کند. بوم مدل کسب و کار به گونه‌ای طراحی شده است که در آن تمام عوامل مهمی که نیاز به توجه جدی دارند، همه در یک طرح واحد ارائه می‌شوند. یک طرح واحد قبل از یک سرمایه‌گذاری کارآفرینانه یا طراحی یک برنامه استراتژیک بسیار ضروری است زیرا در این صورت همه عوامل کلیدی مد نظر قرار می‌گیرند و هیچ کدام نادیده گرفته نمی‌شوند.

    آیا باید کتاب خلق مدل کسب و کار را بخوانیم؟

    پس از خواندن کتاب خلق مدل کسب و کار و آشنایی با نحوه عملکرد بوم مدل کسب و کار، می‌توانید از این ابزار برای به اشتراک گذاشتن آن با ذینفعان داخلی یا خارجی خود و همچنین شرکای تجاری خود استفاده کنید. بوم مدل کسب و کار بسیار ساده است و به شما این امکان را می‌دهد تا یادداشت‌های برچسبی را به راحتی در هر کجا که می‌خواهید روی بوم بچسبانید. نویسندگان در این کتاب، چگونگی ایجاد موفقیت‌آمیز یک مدل کسب و کار را اعلام کرده‌اند. هدف اصلی مدل کسب و کار، تعریف چگونگی ایجاد ارزش پیشنهادی کسب‌وکار برای مشتریان، ایجاد رابطه سالم با مشتریان و نحوه بیمه کردن سود در ازای آن است. برای ایجاد یک مدل عالی، مهم نیست که شرکت شما در حال حاضر در کدام مرحله از چرخه حیات تجاری قرار دارد، مهم این است که مسیر مناسب را بدانید.

    کلام آخر

    ما واقعاً از کتاب خلق مدل کسب و کار لذت بردیم، زیرا می‌توانیم اهمیت برنامه‌ریزی را هنگام ایجاد یک کسب و کار درک کنیم. صادقانه بگوییم، موارد بیان شده در این کتاب بسیار ساده است، اما انجام آن‌ها تفاوت بین موفقیت و شکست است.

    پرسش‌های متداول

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    فهرست مطالب
      برای شروع تولید فهرست مطالب، یک هدر اضافه کنید
      عضویت در خبرنامه ماهان
      جدیدترین های جعبه ابزار
      2
      بهترین تصمیم‌گیری در شرایط پیچیده و عدم اطمینان
      IMG_0487
      استراتژی تیم‌سازی با عملکرد بالا برای مدیران
      5
      معرفی انواع دوره های مدیریتی
      ایجاد شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI)
      معرفی 10 کتاب برتر در حوزه مدیریت فروش
      HomePage (7)
      آیا رشته MBA سخت است؟
      عضویت در خبرنامه ماهان

      شما میتوانید با درج نام و ایمیل خود، از آخرین مقالات، مطالب و اخبار مدرسه کسب و کار ماهان در ایمیل خود مطلع شوید.