ماهان

رویداد مستر آیدیا با حضور جناب آقای سامان صادق زاده برگزار شد

رویداد مستر آیدیا با موضوع «اتوماسیون هوشمند: معمار خاموش سازمان آینده» با حضور جناب آقای سامان صادق زاده در ماهان در تاریخ ۳ آبان ماه برگزار شد.

ایشان در این رویداد، در توضیح «اتوماسیون هوشمند» گفتند:

«اتوماسیون هوشمند یکی از زیرمجموعه‌هایی است که در هوش موصنوعی مورد بررسی قرار می‌گیرد. هدف اتوماسیون هوشمند این است که فعالیت‌هایی که در کسب‌وکارها انجام می‌شود را خودکارسازی کند.

به‌همین دلیل، اتوماسیون هوشمند ارتباط نزدیکی با مدیریت فرآیندهای سازمان دارد. نمی‌توان اتوماسیون هوشمند را در سازمانی اجرا کرد که هنوز به بلوغ نرسیده تا فرآیند داشته باشد و این فرآیندها را ثبت و ارزیابی کند.»

سازمان‌ها هوشمندتر از قبل

ایشان اضافه کردند:

«ما در نقطه‌ای زندگی می‌کنیم که مکنزی (McKinsey) پیش‌بینی کرده تا سال ۲۰۳۰، به‌طور متوسط ۳۰٪ از فعالیت‌های کسب‌وکارها توسط هوش مصنوعی اتوماتیک خواهند شد.

در نقطه‌ای هستیم که هر روزه تعداد زیادی خبر در مورد هوش مصنوعی و از بین رفتن شغل‌ها منتشر می‌شود و برخی افراد از آینده شغلی خود در هراس هستند.»

آقای صادق زاده در ادامه چنین گفتند:

«در حال حاضر، تمام هوش مصنوعی‌هایی که در دنیا ساخته شده‌اند، هوش مصنوعی ضعیف هستند. هوش مصنوعی ضعیف فقط می‌تواند یک کار یا تسک مشخصی را انجام دهد.

کارمندانِ آینده

آقای صادق زاده در مورد کارمندان در آینده گفتند:

«شما در آینده‌ای نزدیک در کنار خود همکارانی خواهید داشت که به آ‌ن‌ها کارمندان هوشمند یا Digital Employee گفته می‌شود. این کارمندان جسمی ندارند؛ ولی به‌خوبی کار می‌کنند.

از خوبی‌های این کارمندان این است که سازمان را ترک نمی‌کنند، بی‌دلیل قیمتشان بالا نمی‌رود و خوبی دیگرشان این است پیشرفت می‌کنند؛ یعنی همیشه در حال پیشرفت هستند.»

شبکه‌سازی در کافه نتورک

در انتهای این رویداد، شرکت‌کنندگان با حضور در «کافه نتورک» به شبکه‌سازی و تبادل اطلاعات پیرامون مباحث مطرح‌شده پرداختند.

در ادامه می‌توانید ویدئوی خلاصه‌ای از این رویداد را مشاهده کنید:

گالری تصویر

عضویت در خبرنامه ماهان

شما میتوانید با درج نام و ایمیل خود، از آخرین مقالات، مطالب و اخبار مدرسه کسب و کار ماهان در ایمیل خود مطلع شوید.