ماهان

راه‌اندازی کسب و کار کوچک خانگی پرسود با سرمایه کم

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب، یک هدر اضافه کنید

    راه اندازی یک کسب و کار خانگی می‌تواند مفید و سرگرم کننده باشد. به خصوص برا کسانی که مسئولیت نگهداری فرزندان را به عهده دارند یا به هر دلیل دیگری ترجیح می‌دهند در خانه کار کنند. خوشبختانه، بسیاری از ایده‌های کسب و کار خانگی وجود دارد که می‌تواند برای شما هیجان‌آنگیز باشد.

    مردم اغلب می پرسند بهترین کسب و کار خانگی برای شروع کدام است؟ پاسخ این است: بهترین کسب و کار خانگی کسب و کاری است که بیشترین نیازهای شما را برآورده کند. فهرستی از عواملی که برای شما مهم است مثل یک درآمد خوب، برنامه منعطف؛ استقلال؛ تعادل زندگی کاری؛ هزینه راه اندازی کم؛ چیزی در سطح مهارت و تجربه شما؛ کار جالبی که به آن علاقه دارید را تهیه کنید.

    30 ایده کسب و کار خانگی با سرمایه کم

    در زیر فهرستی از 30 ایده کسب‌وکار کوچک خانگی وجود دارد که می‌توانید برای شروع انتخاب کنید. در انتخاب ایده ها به جز هزینه راه اندازی آن علاقه و اشتیاق خود را نیز در نظر بگیرید. چون بعد از شروع، پشتکار و تداوم شماست که کسب درآمدهای بالا را امکان‌پذیر می‌کند.

    1.   طراح وب

    اگر دانش طراحی وب را بیاموزید، می‌توانید کسب و کاری را با طراحی وب سایت‌های جدید یا به روز رسانی وب سایت‌های موجود شروع کنید. مشتری پیدا کنید و تخصص زیبایی‌شناسی و طراحی خود را به وب سایت‌های آنها ارتقا دهید. برخی از طراحان وب از ابزارهای سازنده وب سایت مانند وردپرس استفاده می‌کنند. برخی دیگر از ابتدا کد می‌نویسند و از ابزارهای طراحی گرافیکی بهره می‌برند. کسب سود از یک کسب‌وکار جدید در طراحی وب سایت به دلیل هزینه کم، بسیار آسان است.

    2.   مهدکودک خانگی

    آیا از کار با بچه‌ها لذت می برید؟ یک مهدکودک راه اندازی کنید که در آن از کودکان در خانه خود مراقبت کنید. مطمئن شوید که خانه شما برای حضور و بازی کودکان امن است. مراقبت از کودکان مسئولیت بزرگی است.  راه‌اندازی مهدکودک کسب و کاری است که نیاز به ارتباط خوب با والدین دارد. شما همچنین برای شروع این کار نیاز به گرفتن مجوزهای لازم را دارید.

    3.   فروشنده لباسهای قدیمی

    بعضی از لباس‌های قدیمی همیشه مد هستند و طرفداران خاص خودشان را دارد. پلتفرم‌های آنلاینی وجود دارد که فروش لباسهای قدیمی را امکان‌پذیر می‌کند و به تجربه ای هم نیاز ندارد. می‌توانید محصولات قدیمی دیگران را بخرید و یا محصولات پوشاکی را که قبلاً دارید، ترمیم کنید و بفروشید. در مورد قیمت‌ها تحقیق کنید تا با قیمت کم‌تر بخرید و بالاتر بفروشید.

    4.   معلم موسیقی

    اگر استعداد موسیقی دارید، می‌توانید یک کسب و کار خانگی به عنوان معلم موسیقی را راه اندازی کنید. خانه خود را به روی هنرآموزانی که می‌خواهند ساز بیاموزند یا در کلاس های صدا شرکت کنند، باز کنید. آیا مایل نیستید مردم به خانه شما بیایند؟ پس می‌توانید از فناوری کنفرانس ویدیویی مانند Skype، Google meet یا Zoom استفاده کنید و جلسات آموزشی آنلاین را از خانه برای هنرجویان در هر کجای جهان برگزار کنید. نیازی به جلسات حضوری نیست.

    5.   برنامه‌ریز مهمانی

    مردم اغلب برای برنامه‌ریزی رویدادها، از تولد تا فارغ التحصیلی، به کمک نیاز دارند. آیا از برنامه‌ریزی و کار با دیگران لذت می‌برید؟ برنامه ریز مهمانی ممکن است یک شغل ایده آل برای کسب و کار خانگی باشد، اگرچه ممکن است مجبور شوید گاهی اوقات در مکان‌های برگزاری رویداد با مشتریان ملاقات کنید. به عنوان یک برنامه‌ریز مهمانی باید شرایطی را به وجود بیاورید که مراسم برای مشتریانتان  به‌یاد‌ماندنی شوند. این یک ایده کسب و کار خانگی عالی برای هر کسی است که به جزئیات علاقه زیادی دارد.

    6.   دلقک مهمانی

    اگر از کار کردن با کودکان لذت می برید، و اهل شوخی و طنز هستید به تئاتر هم علاقه دارید، دلقک بودن برای جشن تولد کودکان می‌تواند راهی عالی برای داشتن یک شغل سرگرم کننده و پردرآمد باشد. با این ایده تجاری، باید خانه را برای اجرای مراسم ترک کنید. اما می‌توانید کار رزرو و آماده سازی را از خانه انجام دهید.

    7.   مربی رقص

    هر کسی که سابقه رقص و حرکات موزون داشته باشد، می تواند آموزش رقص را از خانه خود شروع کند. اجرای این ایده کسب‌وکار می‌تواند با راه اندازی یک استودیو در خانه یا اجاره یک فضا شروع شود. می‌توانید آموزش رقص را به صورت مجازی از طریق دوره‌های آموزشی ویدیویی هم ارائه دهید.

    8.   نظافت منزل

    آیا شما از آن دسته افرادی هستید که عاشق نظافت هستند؟ خدمات نظافت منزل راهی برای کسب درآمد و به مرور زمان استقلال مالی است. اگر سلیقه خانه‌داری دارید و یا مهارت آشپزی خوبی دارید از این مهارت‌ها هم می‌توانید در کنار نظافت منزل برای کسب درآمد بهره ببرید.

    9.   شخصیت یوتیوب

    هرگز تضمینی برای مشهور شدن شما در YouTube وجود ندارد، اما تبدیل شدن به یک یوتیوبر هنوز از جمله ایده‌های کسب و کار پرسود خانگی است. با ایجاد انواع محتوای ویدیویی برای این پلتفرم، از خانه خود شروع کنید. برای کسب درآمد می‌توانید به مرور تبلیغات بگیرید و کسب درآمد کنید. موضوع ویدئو‌ها می تواند درباره هر چیزی باشد که به آن علاقه دارید، از تحلیل محتوای کتاب‌ها گرفته تا آموزش زبان و یا آشپزی.

    10.   جواهرساز

    مردم جواهرات سفارشی را دوست دارند چرا که نیاز آنها به متفاوت بودن را برآورده می‌کند. روش ها و لوازم زیادی برای ساخت جواهرات دست ساز وجود دارد – از جمله فلزات گرانبها، مهره‌ها و سنگ‌ها. جواهرات را به صورت آنلاین، در نمایشگاه های صنایع دستی یا به صورت عمده فروشی به خرده فروشان بفروشید. همچنین یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کنید تا کسب و کار خود را در معرض دید مشتریان بیشتری قرار دهید.

    11.   مربی شخصی

    ایده‌هایی مانند تبدیل شدن به یک مربی شخصی برای علاقه‌مندان به تناسب اندام عالی است. جلسات آموزشی را می‌توانید در خارج از سالن بدنسازی یا اتاق تمرین خانه خود به مشتریان ارائه دهید، یا به خانه مشتریان بروید. برخی از مربیان شخصی مبتکر، تمرین‌های خود را به صورت آنلاین ارائه می‌دهند. آنها تمرینات تناسب اندام را به صورت مجازی و از طریق برنامه‌های ویدئو کنفرانس مانند اسکایپ آموزش می‌دهند. اگر چند مشتری راضی داشته باشید، کسب و کار خانگی شما می‌تواند از طریق بازاریابی دهان‌به‌دهان رشد کند.

    12.   کپی رایتر

    شرکت های تبلیغاتی و مارکتینگ همیشه به دنبال کپی رایترهای مستقل برای کمک به پروژه های خلاقانه خود هستند. یک دفتر کار خانگی با کامپیوتر شخصی راه اندازی کنید. سپس از هوش بازاریابی خود برای کسب درآمد استفاده کنید. نویسندگی آزاد یکی از کسب و کارهای خانگی پرسود است که به معنای واقعی کلمه می‌تواند جهانی شود و اگر مهارت زبان انگلیسی خوبی داشته باشید، می‌توانید مشتریانی در سراسر جهان کسب کنید.

    13.   طراحی لباس

    همانطور که ایده‌های کسب و کار خانگی رشد می‌کند، فرصت‌های زیادی برای طراحان به وجود می‌آید تا لباس‌های مورد نظر خود را طراحی کنند و بفروشند. فرقی نمی‌کند لباس‌های مجلسی پیچیده را بدوزید، روسری‌های نقاشی شده با دست بسازید یا تی‌شرت‌ طراحی کنید. فرصت‌های کسب درآمد از خانه تقریباً بی‌پایان است. بسیاری از مردم مایلند برای لباس‌های هنری منحصر به فرد هزینه کنند. اگر به مد علاقه دارید و نیاز به کسب درآمد دارید، این را به کسب و کار خود تبدیل کنید.

    14.   نویسنده کتاب‌های الکترونیکی

    آیا شما یک رمان نویس مشتاق هستید؟ نوشتن غیرداستانی را ترجیح می دهید؟ هر کسی که به نوشتن آزاد علاقه دارد، می تواند آن را به کسب و کار نوشتن کتاب الکترونیکی تبدیل کند. این کسب و کار آسان‌تر از این است که کتابتان را چاپ و منتشر کنید. پلتفرم‌های زیادی برای انتشار کتاب‌های الکترونیکی وجود دارد.

    15.   ماساژ درمانگر

    ماساژ درمانگرهای دارای مجوز می‌توانند کسب و کار خانگی خود را آغاز کنند. خدمات ماساژ می‌تواند در خانه خود شما یا در خانه مشتری ارائه شود. بعدها می‌توانید کسب و کار خود را با راه‌اندازی مراکز ماساژ درمانی گسترش دهید.

    16.   آرایشگر

    آرایشگرها می‌توانند اتاقی را در خانه خود برای پذیرفتن مشتری در نظر بگیرند. با این حال، برای اطمینان از رعایت الزامات بهداشتی، مجوزهای لازم را کسب کنید. برای تنوع بخشیدن به جریان های درآمد، می‌توانید آموزش های آنلاین هم داشته باشید. توانایی های خود را در یوتیوب یا اینستاگرام نمایش دهید. به‌عنوان یک آرایشگر مجازی، می‌توانید از کلاس‌های آنلاینی که به دیگران نشان می‌دهند چگونه جدیدترین مدل‌های مو را انتخاب کنند، یا با توصیه محصولات و تبدیل شدن به سفیر برند، سود بالایی به دست آورید.

    17.   طراح داخلی

    طراحی داخلی یکی از بهترین ایده‌های کسب و کار خانگی پرسود برای هر کسی است که در سبک و طراحی مهارت دارد. خدمات دکوراسیون را به مشاغل و صاحبان خانه ارائه دهید. برای ارائه این سرویس نیازی به مکان فیزیکی ندارید. شما می‌توانید بسیاری از کارهای طراحی داخلی مثل طوفان فکری را از خانه شروع کنید. با یک معمار داخلی همکاری کنید و اجرای طرح‌ها را بر عهده بگیرید.

    18.   فروشنده کلکسیون

    اگر به عتیقه جات یا اشیاء کلکسیونی علاقه دارید، در بعضی از پلتفرم ها می‌توانید اقدام به خرید و فروش آنها کنید. یک کسب و کار خانگی با کلکسیونی که دوست دارید، بسازید. اگر عاشق کلکسیون باشید، احتمالاً قبلاً چنین اقلامی را جمع آوری کرده‌اید، بنابراین می دانید کجا می‌توانید محصولات بیشتری برای فروش پیدا کنید. شما همچنین از قیمت های بازار برای شارژ مطلع هستید. یک فروشگاه آنلاین باز کنید تا محصولات خود را در معرض دید مخاطبان بیشتری قرار دهید.

    19.   مشاور رسانه‌های اجتماعی

    دانش دیجیتال مارکتینگ روز‌به روز در حال گسترش است. سایت‌ها و اپلیکیشن‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و پینترست نه تنها برای استفاده تجاری، بلکه در بین افرادی که به سادگی از آنها لذت می‌برند، محبوب هستند. مشاوره دادن را به لیست ایده‌هایی که می‌توانید شروع کنید، اضافه کنید. شما با کسب دانش دیجیتال مارکتینگ می‌توانید به سایر مشاغل کمک کنید تا استراتژی‌های رسانه‌های اجتماعی خود را شکل دهند و آن را به نحو احسن اجرا کنند. این کسب و کار خانگی پرسود با ارتقاء مهارت‌های شما گسترش پیدا می‌کند.

    20.   نگهدارنده حیوانات خانگی

    اگر عاشق حیوانات هستید، خدمات نگهداری حیوانات خانگی ، ایده بسیار پرسودی است. این کسب و کار از یک طرف اشتیاق شما را به سگ‌ها و دیگر حیوانات خانگی افزایش می‌دهد، از طرف دیگر به تجهیزات و سرمایه کمی نیاز دارد. حتی می‌توانید در ابتدا به صورت رایگان شروع کنید. به گردش بردن سگ ها و نگهداری موقت حیوانات خانگی مستلزم بازدید از خانه مشتریان است. نکات مثبت این کسب و کار کوچک، برنامه زمانی انعطاف‌پذیر و امکان ارائه آن در یک دفتر کار خانگی است.

    21.   استایلیست شخصی

    از مد لذت می برید؟ حس خوبی از استایل خود دارید؟ استایلیست بودن را امتحان کنید. درباره رنگ ها، پارچه ها و مد و فشن مطالعه کنید. با افزایش این مهارت‌ها می‌توانید به مشتریان کمک کنید تا کمد لباس‌های خود را به بهترین شکل بچینند و بهترین لباس ها را با توجه به بودجه و فرم بدن و سلیقه‌شان انتخاب کنند. این کسب و کار خانگی پرسود، هزینه کمی دارد و حتی از طریق فضای مجازی نیز قابل ارائه است.

    22.   عکاسی

    اگر به عکاسی علاقه دارید، با کسب این دانش می‌توانید کسب و کار خانگی پرسودی راه‌اندازی کنید. روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از طریق عکاسی وجود دارد. می‌توانید یک عکاس پرتره، عکاس عروسی یا عکاس طبیعت باشید. برخی از عکاسان انتخاب می‌کنند تا به دیگران نحوه یادگیری عکاسی را آموزش دهند.

    23.   تهیه سبدهای هدیه

    مردم انواع سبدهای هدیه را برای مناسبت‌های رسمی یا دوستانه خریداری می‌کنند. سبدهای هدیه می‌توانند بسیار خلاقانه باشند! اگر از چیدمان و طراحی سبدهای غذا، محصولات مراقبت شخصی یا محصولات مناسب مراسم های رسمی، لذت می برید، می‌توانید به راه‌اندازی این کسب و کار خانگی فکر کنید. اطلاع از قیمت و کیفیت کالای مختلف که مناسب با سلایق متنوع افراد باشد، کلید موفقیت شما در این کسب و کار است.

    24.   پخت نان و شیرینی

    پخت و پز برای بسیاری از مردم سرگرم کننده و با‌ارزش است. اگر به پختن نان و شیرینی علاقه دارید، می توانید تجهیزاتی بخرید و کار را شروع کنید. محصولات پخته شده را به مغازه ها یا مشاغل محلی بفروشید. یا یک فروشگاه برای فروش آنلاین محصولاتتان راه اندازی کنید. برای اینکه به دردسر نیافتید، بهداشت و سلامت آنچه تولید می‌کنید را در اولویت قرار دهید.

    25.   فروش مربا و ترشی

    مربا فروشی یکی دیگر از مشاغل خانگی هیجان‌انگیز برای افرادی است که عاشق درست کردن مربا هستند. اگر تهیه مربا یا ترشی تخصص شماست، راه شروع این است که خط تولید خود را برای فروش ایجاد کنید.

    26.   کترینگ

    آیا می‌خواهید یک سرویس پذیرایی راه اندازی کنید؟ خدمات کترینگ از تهیه غذا برای مهمانی ها یا مراسم تا فراهم کردن امکانات پذیرایی متنوع است. راه‌اندازی این کسب و کار نیز به کسب مجوزهای لازم نیاز دارد.

    27.   گل فروشی

    گل آرایی می تواند یک فعالیت سرگرم کننده برای هر کسی باشد که به گل‌ها و طراحی علاقه‌مند است. برای آموزش این حرفه می‌توانید از ویدئوهای آموزشی یوتیوب یا پینترست شروع کنید. این کسب و کار را می‌توانید از خانه خود ارائه دهید. صفحه‌ای در فضای مجازی راه‌اندازی و کمی عشق و هنر هم چاشنی ویدئوهای آموزشی‌تان کنید.

    28.   طراحی اپلیکیشن

    طراحی اپلیکیشن های موبایل یک کسب و کار بزرگ و رو به پیشرفت است. اگر دانش فنی لازم را دارید، از خانه شروع کنید. در ابتدا می‌توانید خدمات خود را به مشاغل کوچک ارائه دهید و سپس با حرفه‌ای تر شدن سراغ مشتریان بزرگتر بروید.

    29. مربی زندگی

    مهارت تصمیم‌گیری مناسب و نگرش درست به زندگی داشتن، نیاز بسیاری از افراد است. مربیان زندگی به افراد کمک می‌کنند تا برای شغل و روابط خود برنامه‌ریزی کنند. مربیان زندگی افراد را تشویق می‌کنند تا به تعادلی میان زندگی شخصی و کاری خود برسند. دوره های مختلفی برای آموختن این مهارت وجود دارد که می‌توانید در آنها شرکت کنید. خدمات شما می‌تواند به صورت حضوری، آنلاین یا تلفنی ارائه شود. مربی زندگی می‌تواند به صورت تمام وقت یا پاره وقت در دسترس باشد.

    30. وبلاگ نویس

    از نوشتن آزاد لذت می‌برید؟ دوست دارید که نظرات شخصی خودتان را درباره مسائل مختلف بنویسید؟ مهارت شما ممکن است به عنوان یک وبلاگ‌نویس حرفه‌ای منجر به ایجاد کسب و کار خانگی شود. اگر بتوانید پست‌ها را از طریق عکس‌های خوب و طراحی گرافیکی جذاب جلوه دهید، به دیده‌شدن بیشتر آنها کمک شایانی می‌کند. شما با وبلاگ‌نویسی می‌توانید به بازاریابی محصولات هم کمک کنید. برای مشتریان شرکتی که هزینه خدمات شما را پرداخت می کنند، وبلاگ بسازید یا محتوای وب‌سایت آنها را به‌روز کنید.

    پرسش‌های متداول

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    فهرست مطالب
      برای شروع تولید فهرست مطالب، یک هدر اضافه کنید
      عضویت در خبرنامه ماهان
      جدیدترین های جعبه ابزار
      2
      بهترین تصمیم‌گیری در شرایط پیچیده و عدم اطمینان
      IMG_0487
      استراتژی تیم‌سازی با عملکرد بالا برای مدیران
      5
      معرفی انواع دوره های مدیریتی
      ایجاد شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI)
      معرفی 10 کتاب برتر در حوزه مدیریت فروش
      HomePage (7)
      آیا رشته MBA سخت است؟
      عضویت در خبرنامه ماهان

      شما میتوانید با درج نام و ایمیل خود، از آخرین مقالات، مطالب و اخبار مدرسه کسب و کار ماهان در ایمیل خود مطلع شوید.