
دوره MBA ماهان (حضوری-آنلاین)
دوره MBA ماهان، بر اساس استانداردهای جهانی طراحی و منطبق بر فضای کسبوکار امروز و نیاز مدیران ایرانی بومیسازی شده است. در دوره MBA در کنار یادگیری دانش بهروز مدیریت، مهارت عملیاتی کردن آنها را نیز میآموزیم.
اساتید و دانشپذیران در این دوره نقش مهم انتقال تجربه و همافزایی را ایفا میکنند. در نهایت دوره باعث تغییر نگرش مدیریت و حرکت از مدیریت سنتی به سمت مدیریت نوین، علمی و کاربردی میشود.
اهداف دوره MBA
رهبری و مسئولیت پذیری اجتماعی
در این دوره، دانشپذیران یاد میگیرند چگونه رهبران توانمندی باشند که تصمیمات خود را با در نظر گرفتن منافع عمومی و اصول اخلاقی اتخاذ کنند.
توسعه دانش کاربردی
این دوره با بهرهگیری از محتوای آموزشی مبتنی بر تجربه و پروژههای واقعی، دانشپذیران را آماده میسازد تا دانش خود را در حل چالشهای سازمان خود بهکار بگیرند.
نوآوری و توانایی حل مسئله
این برنامه با تمرکز بر تفکر طراحی، دانشپذیران را به نوآوری و یافتن راهحلهای موثر در کسبوکار خودشان توانمند میکند
مخاطبین دوره MBA
مخاطبین دوره MBA، صاحبان کسبوکار و یا متخصصانیاند که به دنبال رشد و تقویت مهارتهای مدیریتی خود هستند. اگر شما هم در یکی از این گروهها هستید، این فرصت را از دست ندهید.
- مدیران میانی و ارشد
- کارآفرینان و صاحبان کسب و کار
- فارغ التحصیلان دانشگاهی
- علاقه مندان به مسئولیت اجتماعی و اخلاق در کسب و کار
مزایای دوره MBA
از مزایای دوره MBA میتوان به موارد زیر اشاره نمود:
- بومیسازی محتوای دوره مطابق با نیازهای مدیران و کسبوکارهای ایرانی
- قرارگیری در یک شبکۀ تجاری منحصربهفرد و ارتباط با مدیران و صاحبان کسبوکار
- انتخاب اساتید دوره از میان برترینهای کسبوکار کشور
- تدریس به شیوهای کاربردی و مهارتمحور همراه با مطالعه نمونههای واقعی
- دروس مبانی سازمان و مدیریت، مدیریت منابع انسانی، مدیریت رفتار سازمانی و حسابداری بهصورت فایل ضبطشده در اختیار دانشپذیران دوره mba قرار میگیرد
- کانون ارزیابی در ابتدا و انتهای دوره برگزار میشود
- جلسه کیساستادی به سبک استاندارد جهانی در طول دوره و در دل ماژولهای ارائهشده برگزار میگردد
- انجام پروژههای عملیاتی برای هر ماژول جهت بهکارگیری آموختههای مدیریتی در کسبوکار
شناسنامه دوره MBA
زبان برگزاری دوره: فارسی
شیوه برگزاری دوره: هم بهصورت حضوری و هم بهصورت آنلاین
مرکز برگزار کننده دوره: مدرسه عالی کسبوکار ماهان
نوع دوره: پاره وقت
طول دوره حضوری: 10 الی 12 ماه
طول دوره آنلاین: 10 الی 12 ماه
مرکز اعطا کننده گواهینامه: مدرسه عالی کسبوکار ماهان
تعداد ساعات کل دوره: 170 ساعت
معرفی دوره و سرفصلها
اساتید ارائهدهنده، صرفا بعضی از اساتید حاضر در دوره هستند.
- آشنایی با مفاهیم مقدماتی مدل و طرح کسب و کار
- توانمندی طراحی ارزش پیشنهادی
- بازآفرینی مدل کسب و کار
- مورد کاوی مدل کسب و کار
- شناخت اصول بنیادین مارکتینگ و درک جایگاه آن در سازمان
- شناخت فرایند مارکتینگ و چگونگی پیاده سازی آن در سازمان
- درک چگونگی ایجاد ارزش بر اساس بازار هدف
- مدیریت کنش ها و واکنش ها جهت دستیابي مطلوب به اهداف سازماني از طریق به کارگیري اصول و نظریه هاي رفتار سازماني
- بتواند انگیره اثربخشي در کارکنان ایجاد نماید .
- بتواند تعارضات را شناسایي و مدیریت نماید .
- فرایند رهبري را درك کند و سبك هاي رهبري اقتضایي را به کار گیرد
- آشنایی با ارتباطات کلامی
- آشنایی با ارتباطات غیر کلامی
- برگزاری مذاکرات اثربخش کسب و کار
- درك مفهوم برند و برند سازي و تاثير ان در موفقيت كسب و كار
- درك و به كارگيري مدل هاي برند سازي
- اطمينان از هماهنگي هويت بصري برند با هويت برند
- اطمينان از هماهنگي برنامه هاي كسب وكار با هويت برند (در راستاي تقويت ارزش ویژه برند )
- مشاركت در طراحي ؛ نظارت و مديريت كمپين هاي ارتباطات برند
- درک مبانی و مفهوم اولیه استراتژی و آشنایی با تفکر استراتژیک
- توانایی تدوین ارکان جهت ساز در مرحله طراحی استراتژیک
- توانایی اتخاذ تصمیمات استراتژیک به منظور کسب مزیت رقابتی
- درك مفاهیم مالی براي ايجاد ارتباط اثربخش در سطوح مختلف
- درك ارتباط معنا دار بين عملكرد دپارتمان هاي مختلف كسب و كار با نتايج مالي آن سازمان
- شناخت روش هاي تامين مالي براي تحقق اهداف سازمان
- بکارگیری مفاهیم فایده-هزینه براي تصميم گيري هاي بهینه در سازمان
- توانايي استفاده از شاخص های مالي و ارائه تفسير معنادار براي تحقق اهداف سازمان
- شناخت و استفاده موثر از نظام بودجه بندی در جهت نیل به اهداف سازمان
- شناخت و معرفی نرم افزارهای مناسب در حوزه های مالي
برنامه درسی اصلی:
- مقدمه ای بر هوش مصنوعی:
- تعریف، تاریخچه و تکامل هوش مصنوعی
- مروری بر فناوریهای هوش مصنوعی:
- یادگیری ماشینی، یادگیری عمیق، پردازش زبان طبیعی و بینایی ماشین.
- هوش مصنوعی در کاربردهای تجاری:
- مطالعات موردی دنیای واقعی هوش مصنوعی در تجارت
- پیامدهای استراتژیک هوش مصنوعی:
- تاثیر هوش مصنوعی بر مدل ها و استراتژی های کسب و کار
- درک مفاهیم و اصطلاحات اساسی هوش مصنوعی
- شناسایی تاثیر بالقوه هوش مصنوعی بر استراتژی ها و عملیات تجاری
- کسب دانش مقدماتی در مورد چگونگی استفاده از فناوری های هوش مصنوعی مانند یادگیری ماشین و تجزیه و تحلیل داده ها
- آشنایی دانش پذیران با درک اساسی از هوش مصنوعی و ارتباط آن در شیوه های تجاری مدرن
- بررسی نمونه های واقعی از برنامه های هوش مصنوعی در بخش های مختلف کسب و کار
- آشنایی دانش پذیران را با فناوری های اساسی هوش مصنوعی و پیامدهای آن در استراتژی های کسب و کار
- بررسی فرصتها و چالشهای بالقوه مبتنی بر هوش مصنوعی را در حوزه کسبوکار
در این دوره مفاهیم اقتصادی لازم برای مدیران جهت تصمیم گیری در داخل بنگاه و همچنین جهت درک درست تحولات اقتصاد ایران عرضه می شود. برای این مقصود تنها مفاهیم کاملا کاربردی از دو حوزه اقتصاد خرد و اقتصاد کلان گزینش شده و آموزش داده خواهد شد. از مدیران انتظار می رود تا مسئولیت تصمیم گیریهای مهمی نظیر تعیین میزان تولید، تعیین میزان به کارگیری نیروی انسانی و مواد اولیه و مباحثی از این دست را بر عهده گیرند. مدیران ناگزیرند تا شناختی از ساختار بازار و همچنین پیچیدگی های رقابت و انحصار داشته باشند. این مباحث در اقتصاد خرد عرضه می شوند. همچنین مدیران بنگاه ها می دانند که فعالیت آنها به شدت تحت تاثیر تحولات اقتصاد کلان قرار می گیرد و به همین دلیل ناگزیرند تا درکی از تحلیل های موجود در این زمینه داشته باشند و بتوانند با خواندن اخبار و اطلاعات بینشی نسبت به تحولات آن کسب کنند. این دوره به شکلی طراحی شده تا این نیاز را تا جای ممکن به شکل کاربردی و در مختصرترین زمان ممکن عرضه کند.
- آشنایی با ادبیات و ساختار پروژه
- با حوزه های دانش PMBOKو مروری بر استانداردها
- آشنایی با امور مدیریت پروژه
- منابع انساني را به عنوان مهمترين سرمایه سازمان بداند و در نظام ارزشي خود منابع انسانی را به عنوان یک پدیده اجتماعی بپذیرد.
- فرایند برنامه ریزی و تامین منابع انسانی را با زیر فرایندهای آن را درک کرده و با موقعیت های عملی در سازمان خود تطبیق دهد.
- فرایند حفظ و نگهداشت منابع انسانی را با زیر فرایندهای آن را درک کرده و با موقعیت های عملی در سازمان خود تطبیق دهد.
- فرایند توسعه و بالندگی منابع انسانی را با زیر فرایندهای آن را درک کرده و با موقعیت های عملی در سازمان خود تطبیق دهد.
- نتایج حاصل از فرایندهای منابع انسانی نظیر رضایت؛تعلق ؛ تعهد و وفاداری را را در سازمان خود درک و اندازه گیری کند
- شناخت پیچیدگی ها و روندهای تغییر در کسب و کارها مربوط به تصمیم گیری و حل مساله
- درک فرآیند های حل مساله و تصمیم گیری
- شناخت و استفاده از ابزارهای حل مساله و تصمیم گیری خلاق
حداقل شرایط ورود به دوره MBA
نکاتی که باید به هنگام ورود به دوره MBA در نظر داشته باشید، عبارتند از:
داشتن مدرک کارشناسی
حداقل ۳ سال تجربه مدیریتی
پذیرش در مصاحبه ورودی دوره
تجربه فارغالتحصیلان دوره MBA
فرم درخواست مشاوره تخصصی
لطفا تمامی موارد را تکمیل نمایید.
اطلاعات بیشتر
×پرسشهای متداول دوره MBA
ثبت نام در دوره MBA با توجه به نکات ذیل انتخاب مناسبی برای شماست.
- از فعالیتهای اقتصادی شما چند سالی گذشته است و حالا به دنبال ارتقای مهارت و دانش مدیریتی خود هستید.
- قصد توسعۀ شبکه ارتباطی حرفهای خود را دارید و به دنبال شبکهسازی ارزشمند هستید.
- سابقۀ مدیریت و سرپرستی گروهی از افراد یا به عبارتی یک تیم را داشتهاید و میخواهید خودتان، تیمتان، سازمانتان یا فرآیندهای کاری را ارتقا دهید.
- به دنبال ارتقای شغلی و اجتماعی هستید یا میخواهید کسبوکارتان را توسعه دهید.
- بزرگترین دستاورد دوره برای شما، طبق وعده مدرسۀ عالی، «تغییر نگرش مدیریت» خواهد بود.
- ارتقای دانش و مهارتهای مدیریتی، دستاورد بعدی شما است. پس از پایان این دوره، شما مدیری هستید که از تمام لایههای سازمان خود آگاه است.
- آنچه در این دوره اتفاق میافتد، قرارگیری در یک شبکۀ تجاری منحصربهفرد است.
- دستاورد بعدی شما، شبکهسازی ارزشمندی است که در طول دوره ایجاد میکنید و پس از آن به توسعۀ فردی و حرفهایتان کمک میکند.
- اگرچه هدف اصلی از تحصیل در این دوره دریافت مدرک MBA نیست، اما در پایان گواهینامهای معتبر دریافت خواهید کرد که در تمامی موقعیتهای حرفهای قابل ارائه و استناد است.
- شما بهعنوان دانشپذیر ماهان، بهصورت افتخاری «عضویت ویژه باشگاه» را دریافت میکنید و از برنامهها و مزایای آن بهرهمند میشوید.
- ارتقای موقعیت شغلی و اجتماعی از دیگر دستاوردهای این دوره است.
نهتنها در این دوره، بلکه در تمامی دورههای مدیریتی، اساتید از میان برترینهای حوزه کسبوکار انتخاب میشوند. این افراد علاوهبر دانش آکادمیک، رزومۀ حرفهای منحصربهفردی داشته و هر کدام، یک بیزنسمن هستند. اسامی برخی از اساتید این دوره را میتوانید در همین صفحه مشاهده کنید. همچنین میتوانید لیست کامل اساتید و رزومۀ حرفهای آنها را از مشاور دوره جویا شوید.
دانشپذیران این دوره بهمنظور دریافت گواهینامه خود میبایست در ابتدا حضوری فعال در کلاسهای آموزشی و حل تمرین داشته باشند. در صورتیکه هر دانشپذیر در کمتر از 70 درصد کلاسها حضور به هم برساند، قادر به دریافت گواهینامه خود نخواهد بود.
زمانی که دانشپذیران کلاسهای آموزشی و حل تمرین را با موفقیت پشت سر بگذارند، 2 مرحله پیش روی خود خواهند داشت. ارائه پروژه و قبولی در ارزیابی علمی، از مراحلی است که دانشپذیران باید بهمنظور دریافت گواهینامه خود طی کنند. در نهایت و پس از قبولی دانشپذیر در ارزیابی علمی و تایید پروژه وی، روند صدور گواهینامه وی آغاز خواهد شد.
علاقهمندان بهمنظور ورود به این دوره باید از حداقل مدرک کارشناسی برخوردار باشند. داشتن سابقه مدیریت در کارنامه متقاضیان نیز از دیگر شاخصهایی است که شما بهمنظور ورود به دوره باید به آن توجه داشته باشید.
در صورتیکه افراد متقاضی از پیششرطهای ذکرشده برخوردار باشند، به مرحله مصاحبه علمی راه پیدا خواهند کرد و توسط اساتید ارزیابی خواهند شد. افرادی که این مراحل را با موفقیت پشت سر بگذارند، قادر خواهند بود تا دوره آموزشی خود را در ماهان آغاز کنند.
یکی دیگر از دغدغههای افراد علاقهمند به شرکت در این دوره، اعتبار گواهینامه موردنظر است؛ چرا که اعتبار گواهینامه فارغالتحصیلان بهصورت مستقیم در آینده شغلی آنها تاثیرگذار بوده و این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
گواهینامه قابل ترجمه بوده و همچنین شما پس از فارغالتحصیلی و در صورت علاقه قادر به دریافت مدرک از سازمان فنی حرفهای نیز هستید.
از دیگر شاخصهایی که اعتبار گواهینامه را افزایش میدهد، تطبیقپذیری آن توسط موسسۀ WES کانادا است که تاثیر مثبت قابلتوجهی در تسهیل روند مهاجرت و ادامه تحصیل فارغالتحصیلان خواهد داشت. در نهایت به خاطر داشته باشید که شما پس از اتمام دوره ام بی ای خود قادر به عضویت در مراکز بینالمللی PRME نیز خواهید بود.
مدت زمان این دوره بین ۸ تا ۱۰ ماه متغیر است و شامل ۱۷۰ ساعت آموزش تخصصی میشود. اما دوره مدیریت این موسسه عالی معمولاً ۱۰ تا ۱۲ ماه زمان میبرد.
برای اطلاع از زمان شروع دورهها، میتوانید با کارشناسان ما در تماس باشید:88401313-021
این دوره هم بهصورت حضوری و هم بهصورت آنلاین است، یادگیری از طریق کلاسهای تعاملی، مطالعات موردی، پروژههای عملی و کارگاههای تخصصی انجام میشود تا دانشپذیران مهارتهای مدیریتی را بهصورت کاربردی و عملی بیاموزند.
علاوه بر جلسات آموزشی، دانشپذیران باید زمان کافی را به مطالعه، تمرین مهارتها و اجرای پروژههای عملی در کسبوکار خود اختصاص دهند. تعهد و تلاش مستمر نقش کلیدی در بهرهوری از این دوره دارد.
قبل از بررسی دوره MBA باید بگوییم، در دنیای پرچالش و پویای کسبوکار امروز، رهبران موفق به مهارتهایی فراتر از دانش فنی نیاز دارند؛ آنها باید توانایی هدایت و حل مسائل پیچیده را داشته باشند و در عین حال، به اصول اخلاقی و مسئولیتهای اجتماعی پایبند بمانند.
دوره mba این مدرسه عالی با هدف پرورش رهبران آینده که نه تنها از دانش کاربردی بهرهمندند، بلکه با نوآوری و رویکردی مسئولانه به جامعه خود خدمت میکنند، طراحی شده است. این دوره برای افراد خاص در نظر گرفته شده که تمایل دارند مهارت و دانش مدیریتی خود را ارتقا دهند.
ما در این موسسه این امکان را برای تمام دانشپذیران فراهم نمودیم تا علاوه بر ارتقا سطح آموزش، به صورت تجربی بتوانند مهارت مورد نیاز خود را اموزش ببینند و در گستره کار خود پیش ببرند. البته ناگفته نماند در تمامی دورهها، پروژههای متنوعی اعم از گروهی و تکی برای درک بهتر مفاهیم داده میشود که ارزش هرکدام از این پروژهها، از آموزش کمتر نیست و با مطالعه بهتر میتوان از تجربیات دیگران بهرهمند شوید.
دوره MBA چیست؟
مخفف دوره MBA همان “Master of Business Administration” است، یک دوره آموزشی مدیریتی بوده که روی مباحث تئوری و عملیاتی دنیای مدیریت کسبوکار و مدیریت سرمایهگذاری تمرکز دارد. این دوره مناسب افرادی است که وقت زیادی برای خواندن و بررسی نمودن مدیریت ندارن و میخواهند به صورت جامع، اطلاعات کلی در حوزه مدیریت داشته باشند. به عبارتی طراحی این دوره مدیریتی به گونهای است که افراد بتوانند آشنایی بسیار عمیقی با دنیای تجارت و اصول مدیریتی کسب و کار بهدست آورند.
در حال حاضر سرفصلهای بسیار متنوعی برای دورههای MBA طراحی شده است. بهطور کلی بهترین دوره مدیریت کسب و کار (MBA) در ایران به دو روش کاربردی در سازمان و یا مراکز آموزشی تدریس میشود:
1. ارائه مفاهیم تئوری و دانشگاهی در زمینه مدیریت تجارت یا کسبوکار
2. معرفی راهکارهایی کاربردی و عملی در دورههای mba برای مدیریت بهتر کسبوکار توسط مدیران
سرفصلهای ارائه شده در دورههای MBA در زمینههای بازاریابی، امور مالی، حسابداری، مدیریت، رهبری، تیمسازی و مهارتهای نرم است. در دورههای مدیریت کسب و کار سعی میشود تا چالشهای اساسی به دانشپذیران معرفی شود تا امکان مواجه شدن با مشکلات را در شرایط واقعی کسبوکار داشته باشند. البته این دوره برای افراد با انگیزه که تابحال رشتههای مدیریتی را اموزش ندیدهاند و یا افرادی ک مدیر و یا سرپرست هستند، بهترین گزینه است زیرا MBA قدرت تصمیمگیری را افزایش میدهد و کیفیت تعامل را با همکاران، بهبود میبخشد. اگر به کارآفرینی و کسبوکار جدید فکر میکنید و یا تمایل دارید شروع دوبارهای را در کار خود داشته باشید، این شغل برایتان بهترین گزینه است.
دوره MBA ماهان
در این دوره MBA مدیریت کسبوکار، منطبق بر آخرین استانداردهای روز جهانی و بهصورت کاملا کاربردی طراحی شده است تا دانشپذیران پس از شرکت در دوره، قادر به استفاده از دانش خود در سازمانهای متبوعشان باشند.
همین شاخصها دورۀ مدیریت را به یک دوره کاربردی، بهروز و عملیاتی تبدیل کرده است که تغییر نگرش مدیریت را برای علاقهمندان به همراه دارد. شما با شرکت در این دوره کاربردی، از دانش اساتید تراز اول و محتوای بومیسازیشده بهره برده و با گسترش شبکه ارتباطی حرفهای، قدمی مهم در راستای تعالی سازمان خود خواهید برداشت.
مهمترین مزیت این دوره، سابقه 16 ساله این مجموعه در برگزاری این دوره محسوب میشود که بهصورت مستقیم در اثرگذاری دوره نیز موثر است.
سرفصلهای این دوره با توجه به دانش روز جهانی بومیسازی شده تا در طول دوره اطلاعات کاملا کاربردی در اختیار دانشپذیران قرار گیرد. همچنین انتخاب اساتید نیز با توجه به تجارب نوین انجام گردیده و نحوه تدریس سرفصلها نیز طبق استاندارد تعیینشده توسط کارگروه اساتید صورت خواهد گرفت.
با شرکت در دوره MBA، بستری بینظیر بهمنظور شبکهسازی حرفهای در اختیار دانشپذیران قرار خواهد گرفت و افراد با استفاده از این بستر قادر به تعامل موثر با رهبران و مدیران سازمانهای بزرگ و انتقال تجربیات خواهند بود. در واقع عضویت در باشگاه 18000 نفری، فرصت شبکهسازی ارزشمند را در اختیار دانشپذیران و فارغالتحصیلان قرار خواهد داد.
بهره بردن از خدمات ویژه باشگاه کسبوکار، از دیگر مزایایی است که شما با شرکت در این دوره از آن برخوردار خواهید شد.
در نهایت نباید از خاطر برد که گواهینامه MBA ماهان توسط سازمان WES کانادا تطبیقپذیر بوده و شما با دریافت این گواهینامه مسیر هموارتری را بهمنظور ادامه تحصیل در خارج از کشور پیش رو خواهید داشت. بنابراین تسهیل روند مهاجرت را میتوان یکی از مزایای اصلی این مدرسه عالی در نظر گرفت.
دوره MBA آنلاین
دوره MBA آنلاین نیز در پلتفرمهایی مانند Big Blue Button با پشتیبانی تخصصی و امکان دسترسی به محتوای دوره در پنل کاربری دانشپذیران برگزار میشود. این دوره نیز همچون دوره حضوری تعاملی بوده و دانشپذیران با اساتید و سایر دانشپذیران در قالب کلاسهای آنلاین، جلسات حل تمرین و پروژههای کلاسی تعامل خواهند داشت. از مزایای دوره آنلاین MBA به امکان دسترسی از مکان دلخواه دانشپذیر، تعامل و شبکهسازی حرفهای با دانشپذیران و عضویت در باشگاه کسبوکار را میتوان ذکر کرد.
دورههای تخصصی مدرسه عالی، این امکان را در اختیارتان قرار میدهد تا علاوه بر دوره کاربردی، دوره عملیاتی را تجربه کنید. از دیگر مزیتهای این دوره آنلاین آن است که تمامی جلسات ضبط شده و در پنل دانشپذیر قرار میگیرد و دانشپذیر این امکان را دارد تا در هر زمان بتواند به ویدیو دورههای آموزشی دسترسی داشته باشد. اما حضور 75 درصدی در کلاس آنلاین ضروری است. هنگامی که قرار است در کلاس حضور داشته باشید.
سرفصل های دوره MBA
دوره MBA (Master of Business Administration) یکی از جامعترین و کاربردیترین برنامههای آموزشی برای مدیران و کارآفرینان است. این دوره به افراد کمک میکند تا علاوه بر کسب یک دیدگاه کلنگر نسبت به دنیای کسبوکار، مهارتهای کلیدی مانند تصمیمگیری راهبردی، مدیریت منابع و بهبود عملکرد سازمانی را نیز تقویت کنند. در ادامه به بررسی سرفصلهای کلیدی دوره و نقش آنها در موفقیت حرفهای مدیران میپردازیم.
کارگاه هنر مدیریت
مدیریت چیزی فراتر از اجرای فرمولهای از پیش تعیینشده است؛ ترکیبی از علم و هنر که نیاز به درک عمیق از فرآیندهای سازمانی و مهارتهای رهبری دارد. در این کارگاه، مدیران یاد میگیرند که چگونه پنج وظیفه کلیدی مدیریت – برنامهریزی، سازماندهی، هدایت، کنترل و استخدام را به شکلی اثربخش اجرا کنند و با خلاقیت و تجربه، عملکرد سازمانی را بهبود بخشند.
اصول مارکتینگ
بازاریابی، قلب تپنده هر کسبوکار است. در این بخش، شرکتکنندگان با تحلیل بازار، شناخت نیازهای مشتریان و تدوین استراتژیهای بازاریابی آشنا میشوند. هدف این است که مدیران بتوانند با استفاده از مدلهای کاربردی، محصولات و خدمات خود را به شکلی مؤثر معرفی کرده و سهم بازار خود را افزایش دهند.
رفتار سازمانی و رهبری
یک مدیر موفق فقط وظایف را مدیریت نمیکند؛ بلکه یک رهبر الهامبخش است که میتواند تیم خود را به سوی موفقیت هدایت کند. در این ماژول، مهارتهایی مانند ایجاد انگیزه، مدیریت تعارضات و افزایش تعاملات مؤثر سازمانی آموزش داده میشود تا مدیران بتوانند محیطی پویا و بهرهور ایجاد کنند.
مذاکره و ارتباطات ارزشمحور
در دنیای رقابتی امروز، مذاکره و برقراری ارتباطات حرفهای نقش کلیدی در موفقیت کسبوکارها دارد. در این بخش، اصول و تکنیکهای مذاکره برد-برد بررسی شده و مدیران میآموزند که چگونه در مذاکرات تجاری تأثیرگذار ظاهر شوند و تعاملات خود را به سطح بالاتری برسانند.
اصول و مفاهیم برند
برند چیزی فراتر از یک نام یا لوگو است؛ بلکه مجموعهای از ارزشها و تجربیاتی است که در ذهن مشتریان شکل میگیرد. در این ماژول، مدیران با استراتژیهای برندسازی و روشهای تثبیت برند در بازار آشنا میشوند تا بتوانند یک هویت قوی و ماندگار برای کسبوکار خود ایجاد کنند.
راهبردهای رقابتی؛ دستیابی به جایگاه برتر در بازار
برای موفقیت در بازار، داشتن یک استراتژی رقابتی مشخص ضروری است. این ماژول به مدیران کمک میکند تا با استفاده از مدلهای تحلیل محیط کسبوکار، جایگاه رقابتی خود را ارزیابی کرده و استراتژیهای اثربخشی برای پیشرفت تدوین کنند.
حسابداری مدیریت
درک اصول مالی و حسابداری یکی از پایههای اصلی تصمیمگیریهای راهبردی است. در این بخش، مهارتهایی مانند تحلیل گزارشهای مالی، مدیریت هزینهها و بودجهبندی آموزش داده میشود تا مدیران بتوانند دیدگاه مالی بهتری در تصمیمگیریهای خود داشته باشند.
کاربرد هوش مصنوعی در کسبوکار
هوش مصنوعی دنیای کسبوکار را متحول کرده است. در این ماژول، کاربردهای هوش مصنوعی در تحلیل دادهها، بهینهسازی فرایندهای سازمانی و تصمیمگیری هوشمند مورد بررسی قرار میگیرد تا مدیران بتوانند از این فناوری در جهت رشد کسبوکار خود بهره ببرند.
مدیریت پروژه
مدیریت پروژه، مهارتی کلیدی برای برنامهریزی، اجرا و کنترل پروژهها است. در این بخش، تکنیکهای مدیریت پروژه بررسی شده و به مدیران کمک میشود تا پروژههای خود را با کارایی بالا و در کمترین زمان ممکن به نتیجه برسانند.
مدیریت منابع انسانی
کارکنان، ارزشمندترین دارایی یک سازمان هستند. در این ماژول، استراتژیهای جذب، توسعه و حفظ کارکنان بررسی شده و به مدیران کمک میشود تا یک محیط کاری سازنده و پویا ایجاد کنند.
حل مسائل پیچیده و تصمیمگیری خلاق
در فضای پرچالش کسبوکار، توانایی حل مسائل و تصمیمگیری خلاقانه از اهمیت بالایی برخوردار است. در این ماژول، روشهای تفکر خلاق و حل مسئله آموزش داده میشود تا مدیران بتوانند راهکارهای نوآورانهای برای چالشهای سازمانی بیابند.
شرایط ورود به دوره MBA
یکی از مهمترین عوامل موفقیت، تجربه عملی و پیشینهکاری دانشپذیران است. این برنامه بهطور خاص برای مدیران، کارآفرینان و متخصصانی طراحی شده که تجربهای در مدیریت، تصمیمگیریهای راهبردی و توسعه کسبوکار دارند.
چرا تجربه کاری مهم است؟
داشتن تجربه در محیط کسبوکار، درک عمیقتر مفاهیم مدیریتی و بهکارگیری عملی آموختهها را آسانتر میکند. علاوه بر این، مشارکت افراد باتجربه در بحثهای کلاسی، کیفیت تعاملات گروهی را افزایش داده و امکان شبکهسازی حرفهای را فراهم میکند.
فرآیند پذیرش چگونه است؟
برای اطمینان از تناسب متقاضیان با این برنامه، یک مصاحبه ورودی برگزار میشود. این مصاحبه فرصتی است تا متقاضیان درباره تجربیات کاری، انگیزهها و اهداف حرفهای خود صحبت کنند و ارزیابی شود که آیا این دوره میتواند به رشد شغلی آنها کمک کند یا خیر.
چه کسانی بیشترین بهره را میبرند؟
افرادی که میتوانند بیشترین بهره را ببرند عبارتند از:
- مدیرانی که به دنبال ارتقای مهارتهای رهبری و تصمیمگیری هستند.
- کارآفرینانی که میخواهند کسبوکار خود را توسعه دهند
- متخصصانی که قصد دارند به سطوح بالاتر مدیریتی برسند.
- افرادی که به دنبال شبکهسازی با مدیران و رهبران موفق هستند.
- اگر شما هم در این دسته قرار میگیرید و به دنبال تحولی جدی در مسیر حرفهای خود هستید، این دوره میتواند نقطه عطفی در مسیر موفقیت شما باشد.
دستاوردهای دوره MBA
از جمله دستاوردهای دوره MBA در این مجموعه عبارتند از:
- توانایی برقراری ارتباطات قوی و اثربخش در حوزه کسبوکار
- توانایی شناسایی و حل مسائل کلیدی پیش روی یک کسبوکار
- توانایی ادغام ابزارها و مفاهیم حوزههای مختلف مدیریتی (مانند امور مالی، بازاریابی، عملیات و غیره) برای حل مشکلات کسبوکار
- کاهش هزینه آزمون و خطا و ریسک در هنگام تصمیمگیریهای کسبوکار
- توانایی شناسایی و بهرهمندی از فرصتها در راستای توسعه و رشد کسبوکار
هزینه دوره mba
یکی دیگر از مسائلی که در تصمیمگیری علاقهمندان به تحصیل در رشتههای مدیریت کسبوکار تاثیرگذار است، هزینه دوره مدیریت کسبوکار (MBA) محسوب میشود. البته نباید از خاطر برد که این شاخص بهتنهایی نباید در تصمیمگیری افراد تاثیر بگذارد.
در مقایسه هزینه دورههای mba باید به مزیتهای رقابتی نیز توجه داشت و مسائل مالی را بهعنوان تنها شاخص تصمیمگیری قرار نداد. از مزیتهای رقابتی میتوان از موارد ذیل نام برد:
- اساتید تراز اول که از تجربیات عملی بهروز بهرهمند هستند
- ایجاد بستر مناسب بهمنظور شبکهسازی حرفهای و ارزشمند
- ایجاد محیط نوین در راستای یادگیری موثرتر
- استفاده از آخرین تکنولوژی روز در کلاسهای آموزشی
به یاد داشته باشید که شرکت در این دوره، در قبال هزینه دوره مدیریت کسب و کار یک سرمایهگذاری طولانیمدت بوده که در طول زمان و بسته به مهارت افراد، مزیتهای متعددی را برای فارغالتحصیلان به همراه خواهد داشت.
«سالی که یک عمر برای شما باقی خواهد ماند!»
چرا MBA بخوانیم؟
1. بیش از دو دهه تجربه در آموزش مدیریت
مدرسه کسبوکار، اولین و پیشروترین مدرسه کسبوکار در ایران، با بیش از ۲۰ سال سابقه در آموزشهای مدیریتی، نقشی کلیدی در تربیت مدیران حرفهای ایفا کرده است. این تجربه ارزشمند، را به یکی از معتبرترین مراکز آموزشی مدیریت کسبوکار در ایران تبدیل کرده است.
2. متدولوژی تدریس کیس متد (Case Method)
موسسه ماهان تنها مرکز آموزشی در ایران است که از روش مطالعات موردی (Case Method) بهصورت رسمی استفاده میکند. در این روش، دانشجویان با بررسی و تحلیل سناریوهای واقعی از شرکتهای داخلی و بینالمللی، توانایی تصمیمگیری و حل مسائل پیچیده مدیریتی را تقویت میکنند.
3. آموزش مبتنی بر حل مسئله
رویکرد آموزشی، مبتنی بر نیازسنجی دقیق از مدیران و صاحبان کسبوکار طراحی شده است. به همین دلیل، سیلابسهای درسی مطابق با چالشهای واقعی مدیران تنظیم شده و راهکارهای عملی برای حل این چالشها ارائه میشود.
4. تمرکز بر مهارتآموزی کاربردی
تمامی پروژههای درسی در این موسسه عالی، عملی و متناسب با کسبوکار هر فرد طراحی شده است. این رویکرد، یادگیری را فراتر از تئوری برده و دانشپذیران را برای اجرای فوری آموختهها در محیط واقعی کسبوکار آماده میکند.
5. شبکهسازی حرفهای
بیش از ۱۸,۰۰۰ مدیر ارشد تاکنون برای توسعه مهارتهای مدیریتی خود انتخاب کردهاند. این جامعه بزرگ، فرصتهای ارزشمندی را برای ارتباطات کاری، همکاریهای تجاری و انتقال تجربه فراهم میکند. شرکتکنندگان همچنین میتوانند با حضور در دورههای ماهانه شبکهسازی، ارتباطات خود را تقویت کنند.
6. یادگیری مستمر برای رشد پایدار
در این موسسه عالی، یادگیری محدود به کلاسهای درس نیست! سمینارها، دورهمیهای مدیریتی و کارگاههای تکمیلی بهطور مستمر برگزار میشوند تا دانشپذیران در مسیر رشد حرفهای خود، همیشه بهروز و پیشرو باقی بمانند.
7. اعتبار بالای گواهینامههای ماهان
گواهینامهها دارای تأییدیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستند. همچنین، شرکتکنندگان میتوانند با شرکت در آزمون جامع سازمان فنی و حرفهای کشور، مدرک رسمی این سازمان را دریافت کنند. علاوه بر این، گواهینامهها امکان دریافت تأییدیه WES کانادا را نیز دارند که امکان معادلسازی با دانشگاههای بینالمللی را فراهم میکند.
نکته مهم: اعتبار گواهینامه فقط در تاییدیههای رسمی آن نیست، بلکه در رعایت استانداردهای آموزشی و موفقیت دانشآموختگان در عمل است. تمامی گواهینامههای دارای اصالت و قابلیت استعلام رسمی هستند.
آینده شغلی فارغالتحصیلان
طبق تحقیقات بیش از ۴۱% از فارغالتحصیلان دورههای این موسسه عالی، پس از اتمام دوره خود توسعۀ شغلی را تجربه کردهاند.
همچنین طبق این تحقیقات بیش از ۹% از جامعه 18000 نفری دانشپذیران، بعد از دوره خود ارتقای شغلی گرفتهاند و ۱۲% از آنها موفق به گسترش شبکه ارتباطی حرفهای خود در طول تحصیل شدهاند.
لازم به ذکر است که بیش از ۶۹% از این جامعه آماری را مدیران عامل، مدیران ارشد و اعضای هیئت مدیره تشکیل میدهند.
تحقیقاتی که با شرکت فارغالتحصیلان و بهمنظور بررسی شرایط این افراد بعد از دریافت گواهینامه دوره انجام گرفت، نشان میدهد بیش از 75% از فارغالتحصیلان این دوره پس از اتمام دوره، موفق به ایجاد تغییرات دلخواه خود در زندگی حرفهای و سازمان متبوعشان شدهاند.
این آمار در مقایسه با دیگر مراکز آموزشی کسبوکار، نشاندهنده اعتبار دوره مجموعه ما در سطح کشور است که بهصورت مستقیم از دانش و تجارب اساتید تراز اول و دانشپذیران ارزشآفرین نشات میگیرد. در انتها لازم به ذکر است که تبادلنظر با دانشپذیران و فارغالتحصیلان دوره به شما در روند تصمیمگیری کمک شایانتوجهی خواهد کرد.
بهترین دوره MBA در ایران
یکی از سوالات پرتکرار علاقهمندان، این است که بهترین و معتبرترین دوره مدیریت کسب و کار در ایران چیست اما آیا این پرسش یک پاسخ مشخص دارد؟ خیر. با توجه به اینکه نیاز افراد نسبت به یکدیگر متفاوت است، نمیتوان یک دوره را بهعنوان بهترین دوره در کشور در نظر گرفت.
بهطور مثال برخی از افراد شبکهسازی حرفهای در طول دوره را مهمترین شاخص در تصمیمگیری خود میدانند؛ در حالیکه برخی دیگر از اساتید دوره، بهعنوان مهمترین شاخص در ارزیابی این رشته یاد میکنند.
در صورتیکه اساتید تراز اول، شبکهسازی حرفهای و ارزشمند و سرفصلهای منطبقبر استانداردهای جهانی از اولویتهای اصلی شما برای انتخاب بهترین دوره مدیریت کسب و کار بهشمار میروند، دوره مدیریت راهبردی کسبوکار (mba) یک انتخاب مناسب برای شماست.
برای شرکت در معتبرترین دوره mba در ایران به ویژگیهایی توجه کنید:
1. طول دوره: تعداد ساعت آموزشی در دورهها اهمیت زیادی دارد. بهطور معمول در دورههای کاربردی سعی میشود تا بیشترین ساعات آموزشی را به مباحث عملی اختصاص دهند و مباحث تئوری نسبت کمتری را به خود اختصاص دادهاند.
2. سرفصلهای آموزشی: همانطور که گفته شده، دورههای آموزشی با سرفصلهای متنوعی طراحی میشوند. ارائه جدیدترین موضوعات مدیریتی کسبوکارها در سرفصلهای آموزشی موجب خواهد شد تا فارغالتحصیلان آمادگی روبهرو شدن با چالشهای واقعی را داشته باشند.
3. اعتبار مرکز آموزشی و تجربه مدرسین: در هنگام انتخاب بهترین دوره در ایران باید به اعتبار آموزشی مرکز ارائهدهنده توجه داشت. همچنین اساتید و مدرسین دوره باید علاوهبر مدارک علمی و دانشگاهی، دارای تجارب واقعی در صنایع و کسبوکارها باشند.
کاربرد دوره
کسب دانش مدیریتی صرفا با حضور در کلاسهای علوم مدیریتی، عامل موفقیت افراد و سازمانها نیست و افراد بهمنظور موفقیت در کسبوکار خود باید از مهارتهای کاربردی و عملیاتی بهره ببرند. طراحی سرفصلها در این دوره و روند تدریس این سرفصلها بهگونهای است که دانشپذیران علاوهبر کسب دانش بهروز جهانی، با تبادل نظر و انتقال تجربیات این دانش را در عرصه اجرا نیز بهخوبی استفاده کنند.
«مهارتآموزی به جای مدرکگرایی»
جمعبندی
در مسیر مدیریت و رهبری، چقدر برای رشد و موفقیت خود سرمایهگذاری کردهاید؟ دوره MBA به شما کمک میکند تا با مهارتهای مدیریتی پیشرفته، چالشهای کسبوکار را با اعتمادبهنفس بیشتری پشت سر بگذارید. این دوره فرصتی است تا نهتنها دانش خود را ارتقا دهید، بلکه جایگاه سازمانیتان را نیز مستحکمتر کنید. اگر به دنبال پیشرفت واقعی در مسیر حرفهای خود هستید، آیا زمان آن نرسیده که یک گام مؤثر برای آینده خود بردارید