ماهان

ایجاد کسب و کار جدید؛ مراحل راه اندازی یک کسب و کار جدید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب، یک هدر اضافه کنید

    کارآفرینی ایده‌ای است که برای بسیاری جذاب است، اما درک مراحل راه اندازی کسب و کار گاهی اوقات می‌تواند آنقدر طاقت‌فرسا باشد که بسیاری از افراد را از ادامه راه باز دارد.

    چه چیزی را باید بفروشید؟ به چه کسی باید بفروشید؟ چگونه مشتری جذب کنید؟ این‌ها تنها چند سوال از میان صدها سوالی هستند که قبل از راه‌اندازی یک کسب و کار باید به آنها فکر کنید.

    در این مقاله به‌صورت گام به گام، مراحل راه‌اندازی کسب و کار مورد بررسی قرار می‌گیرد.

    مراحل راه اندازی کسب و کار

    برخی از صاحبان کسب‌وکار بدون نگاه کردن، با سر داخل استخر راه‌اندازی کسب‌وکار شیرجه می‌زنند و در حین پیشروی، کارها را درست می‌کنند. در طرف دیگر، صاحبان کسب‌وکاری هستند که در مرحله تحلیل گیر می‌مانند و هرگز شروع نمی‌کنند. شاید شما ترکیبی از این دو باشید.

    بهترین راه برای دستیابی به هر تجاری یا شخصی، نوشتن تمام مراحل ممکن برای رسیدن به هدف است. در ادامه، مراحل راه‌اندازی کسب‌وکار از دید Forbes Adviser را بررسی می‌کنیم:

    1. ایده کسب‌وکار خود را مشخص کنید.
    2. در مورد رقبا و بازار خود تحقیق کنید.
    3. طرح کسب‌وکار خود را تدوین کنید.
    4. ساختار کسب‌وکار خود را مشخص کنید.
    5. کسب‌وکار خود را ثبت کنید و مجوزهای آن را بگیرید.
    6. امور مالی خود را سر و سامان دهید.
    7. برای کسب‌وکار خود سرمایه فراهم کنید.
    8. برای بیمه تجاری اقدام کنید.
    9. ابزارهای کسب‌وکار مناسب را آماده کنید.
    10. کسب‌وکار خود را بازاریابی کنید.
    11. کسب‌وکار خود را گسترش دهید.

    چگونه یک کسب و کار جدید راه اندازی کنیم؟

    شروع یک کسب و کار شامل برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری درباره مسائل مالی، انجام تحقیقات بازار و کسب دانش در زمینه‌هایی است که قبلاً فکر نمی‌کردید در مورد آنها مجبور به آموختن شوید.

    در اینجا به چهارده مرحله برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار اشاره می‌شود تا بتوانید که بهترین عملکرد خود را در این مسیر داشته باشید.

    با این حال، توجه به این نکته مهم است که هیچ مدلی برای راه اندازی یک کسب و کار جدید وجود ندارد.

    این مراحل را به این سبب طبقه‌بندی شده‌اند که به شما کمک کنند افکار خود را سازماندهی و جزئیات مهم را مشخص کنید تا زمانی که کسب‌وکار خود را راه‌اندازی می‌کنید، به تمام سوالات مهم اولیه پاسخ داده باشید.

    مرحله ۱. از خود بپرسید که آیا آماده هستید یا خیر

    هرگز زمان مناسبی برای شروع یک کسب‌وکار وجود نخواهد داشت. احتمالاً برای شما نیز همین اتفاق خواهد افتاد؛ اما می‌توانید به آن به‌عنوان چیزی که شما را از شروع باز می‌دارد نگاه کنید یا از آن برای تشویقی برای شروع استفاده کنید.

    هنگامی‌که به این فکر می‌کنید که برای شروع یک کسب‌وکار آماده هستید یا خیر، به‌یاد داشته باشید که انجام مراحل راه اندازی کسب و کار بیش از آنکه به شرایط بیرون مربوط باشند، به ذهنیت مربوط می‌شوند تا زمان‌بندی.

    آیا در حال حاضر در چارچوب ذهنی خودتان برای برنده‌شدن آماده هستید؟ واقعیت این است که می‌گویند اگر شما بخواهید کسب‌و‌کار خودتان را راه‌اندازی کنید، آسان است؛ ولی حقیقت اینطور نیست.

    در واقع تبدیل هیچ‌چیز، به چیزی که بتواند سود کافی به شما برساند و به واسطه آن پول درآورید، می‌تواند بسیار سخت باشد. به همین دلیل، شما باید از نظر ذهنی برای انجام این کار دشوار آماده باشید.

    چالش‌هایی مانند تبلیغات مناسب، مسائل مالی، منابع انسانی، مسائل حقوقی و غیره وجود خواهد داشت و اگر از ابتدا دشواری‌ها را مدنظر قرار ندهید، هر شکستی می تواند ویرانتان کند؛ اما اگر طرز فکر درستی  داشته باشید، قادر خواهید بود حتی از شکست‌ها پلی برای پیروزی بسازید.

    مرحله ۲. تعیین نوع کسب‌وکار

    قدم دوم از مراحل راه اندازی کسب و کار این است که بفهمید چه نوع کسب‌وکاری را باید شروع کنید.

    آیا شغلی وجود دارد که به آن علاقه خاصی داشته باشید؟ آیا به‌دنبال کسب‌وکاری هستید که فعالانه روی آن کار کنید یا فقط مالک آن باشید؟ آیا به‌دنبال تبدیل سرگرمی خود به یک تجارت هستید؟ اینها تنها تعدادی از سوالاتی است که باید قبل از شروع یک کسب‌وکار از خود بپرسید.

    برای اینکه بفهمید چه نوع کسب‌وکاری را می‌خواهید راه‌اندازی کنید، فهرستی از کارهایی که به آنها علاقه دارید، ایجاد کنید. به‌عنوان مثال، یوگا، امور مالی شخصی، سگ‌ها، فیلم‌ها، غذا و لباس.

    هر چه بیشتر خودتان را بشناسید، تهیه این لیست راحت تر است. سپس براساس علاقه‌مندی‌هایتان به شغل‌های مختلف فکر کنید.

    سه کلید واژه محبوب در لیست خود را نگاه کنید و به این سوال پاسخ دهید:

    «در پنج سال آینده، کدام جایگاه نه‌تنها من را صبح از رختخواب بیرون می‌آورد، بلکه به اندازه کافی برای ادامه هیجان زده‌ام می‌کند؟ ابزار رسیدن من به آن چیست؟»

    مرحله ۳. مدل کسب و کار را انتخاب کنید

    پس از ارائه یک ایده تجاری، به این فکر کنید که چگونه آن را در اجرا کنید. در این بخش از مراحل راه اندازی کسب و کار، یک مدل کسب‌و‌کار وارد عمل می‌شود.

    مدل کسب‌وکار یک استراتژی است که نشان می‌دهد چگونه می‌خواهید با ایدهٔ خود ارزش‌افزوده ارائه دهید و از مشتریان خود درآمد کسب کنید.

    مرحله ۴. تحقیقات بازار را انجام دهید

    در مرحله بعد، باید بازار هدف خود را روشن کنید. به‌عبارت دیگر، قرار است به چه کسی خدمات ارائه دهید یا محصول خود را می‌خواهید به چه کسی بفروشید؟ این مرحله کاملاً حیاتی است.

    همانطور که فیلیپ کاتلر، نویسنده کتاب بازاریابی، زمانی گفت:

    «تنها یک استراتژی برنده وجود دارد. این است که بازار هدف را با دقت تعریف کنید و یک پیشنهاد برتر را به آن بازار هدف ارائه دهید.»

    در مورد آن فکر کنید؛ مثلا اگر تمام عمر خود را در یک بازار بوده‌اید، مشکلات، خواسته‌ها و زبان مشتریان را درک خواهید کرد. در نتیجه، فروش محصولات به صورت آنلاین در این بازار، برایتان بسیار ساده‌تر خواهد بود.

    بعلاوه، بازاریابی شما موفقیت آمیزتر است؛ زیرا درک بهتری از نحوه برقراری ارتباط با مشتری دارید.

    بنابراین، هنگام انتخاب مخاطب هدف، از خود بپرسید:

    «سرگرمی‌ها و علایق مشتری من چیست؟ بیشتر وقتش را صرف فکر کردن، صحبت کردن و خواندن درباره چه مواردی می‌کند؟»

    همانطور که پیتر اف. دراکر مشاور کسب و کار می‌گوید:

    «هدف بازاریابی این است که مشتری را به خوبی بشناسد و درک کند که محصول یا خدمات متناسب با او است و بهترین گزینه را ارائه دهد.»

    مرحله ۵. یک مشکل برای حل کردن پیدا کنید

    هنگام یادگیری مراحل راه اندازی کسب و کار جدید، مهم است که به یک نکته کلیدی توجه کنید: همه مشاغل یک مشکل را حل می‌کنند.

    لوله‌کش‌ها لوله‌های نشت کرده را تعمیر می‌کنند، فیلم‌های هالیوود خستگی، کنجکاوی، علاقه و نیاز مردم به هیجان و آرامش را برآورده می‌کنند، برندهای لباس به مردم کمک می‌کنند تا خود را ابراز کنند و احساس جذابیت داشته باشند.

    در اینجا قانون طلایی وجود دارد:

    هر چه مشکلی که بتوانید حل کنید بزرگ‌تر باشد (و بهتر آن را حل کنید) مردم مایل به پرداخت پول بیشتری هستند.

    به گروه‌های رسانه‌های اجتماعی و انجمن‌های آنلاین بپیوندید و از مردم بپرسید که در چه زمینه‌ای به کمک نیاز دارند.

    از گوگل ادز استفاده کنید تا بفهمید مردم به دنبال چه مواردی هستند.

    کسب‌وکارهای آنلاین موفق را پیدا کنید و مشکلی را که حل می‌کنند شناسایی کنید؛ سپس به‌دنبال ارائه راه‌هایی برای انجام بهتر آن باشید.

    مرحله ۶. اهداف و انتظارات واقع‌بینانه تعیین کنید

    یکی از بزرگ‌ترین دلایل شکست در ایجاد کسب‌وکار جدید ناشی از انتظارات ساده‌لوحانه است. حتما داستان‌هایی از افرادی شنیده‌اید که مبلغ زیادی را صرف تبلیغات می‌کنند و انتظار دارند که پولشان سه یا چهار برابر شود ولی شکست می‌خورند.

    به‌همین دلیل، سعی کنید سناریویی واقعی در نظر بگیرید. اولین سال راه‌اندازی کسب‌وکار شما با شکست همراه است؛ چرا؟ زیرا این اولین تجارت شماست.

    اکثر مردم با حس خوش‌بینی کاذب اولین کسب‌وکار خود را راه‌اندازی می‌کنند. شما با خودتان فکر می‌کنید اگر آن فرد می‌تواند این کار را انجام دهد، پس من هم می‌توانم.

    اما چیزی که شما به‌طور معمول نادیده می‌گیرید، این واقعیت است که آن فرد در چهارمین تجارت خود است یا ۷ سال است که آن را اداره می‌کند.

    اگر به این فکر کنید که در روز اول بر جهان مسلط خواهید شد، در عرض چند ماه به دلیل ناامیدی شدید شکست خواهید خورد.

    تفاوت بین کسب‌وکار موفق و شکست خورده، پشتکار است. آیا برای ادامه انجام مراحل راه اندازی کسب و کار و پیشرفت خود حتی زمانی که بعد از یک ماه هیچ مشتری یا بازدید کننده‌ای از وب سایت ندارید، آنچه لازم است را انجام می‌دهید؟

    آیا به اندازه کافی زرنگ هستید که بدانید چه زمانی یک استراتژی کسب‌وکار شما کار نمی‌کند و از آن دست بکشید؟ آیا به اندازه کافی صبور هستید که تکامل خود را مرحله‌به‌مرحله طی و آهسته و پیوسته حرکت کنید؟

    شما می‌توانید از اهداف SMART برای هدایت هدف‌گذاری خود استفاده کنید؛ اما در نهایت اهدافی که براساس تجربه و نوع کسب‌وکار برای خودتان تعیین می‌کنید، بسیار شخصی خواهند بود.

    مرحله ۷. یک طرح تجاری یک صفحه‌ای بنویسید

    یک طرح کسب‌وکار یک صفحه‌ای با دست‌خط خود بنویسید. اگرچه این ممکن است کمی عجیب باشد ولی نوشتن به شما دید واضحی برای حرکت و در نهایت رسیدن به اهدافتان می بخشد.  با نوشتن همیشه احتمال بیشتری برای رسیدن به اهداف وجود دارد.

    در طرح کسب‌وکار خود، حتما موارد زیر را در نظر بگیرید:

    • مشکلی که کسب و کار شما حل می‌کند، چیست؟
    • کسب‌وکار شما چه می‌کند؟
    • لیستی از مخاطبان هدف خود (به‌عنوان مثال افرادی که صاحب سگ هستند، افرادی که غذای سگ را در رسانه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند.)
    • تجزیه و تحلیل کسب‌وکار SWOT (نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت‌ها و تهدیدات) برای کسب‌وکار شما چیست؟
    • طرح بازاریابی (لیستی از ایده‌ها در مورد اینکه چگونه کسب‌و‌کار خود را تبلیغ خواهید کرد.)
    • برنامه مالی (فهرست هزینه‌های کسب‌وکار، نحوه کسب درآمد برای پرداخت هزینه کسب‌وکار در آغاز و نحوه کسب درآمدتان)
    • پیش‌بینی‌های مالی برای هر سه ماهه

    مرحله ۸. بازخورد دریافت کنید

    اکنون که ایده را پرورش دادید، اهدافی را تعیین و برنامه‌ای ایجاد کردید، زمان آن رسیده که درباره ایده خود بازخورد دریافت کنید. این مرحله بسیار حساس است؛ زیرا بسیاری از ایده‌ها (و حتی گاهی اوقات ایده‌های خوب) در این مرحله ممکن است حذف شوند.

    هدف مرحله بازخورد گرفتن، داشتن نظر دوم در مورد این است که چگونه می‌توانید ایده خود را بهبود ببخشید. به‌جای درخواست بازخورد در مورد ایده کسب‌وکار، در مورد جزئی خاص از آن بازخورد بخواهید و درباره هر کاری که انجام می‌دهید، سوال نپرسید.

    چه قصد دارید روی ایده‌های تجاری آزمایش‌شده یا غیرعادی کار کنید، چه می‌خواهید کسب‌وکاری آشنا را راه‌اندازی کنید، حتماً از افراد مناسب بازخورد دریافت کنید تا به شما کمک کنند به موفقیت تجاری نزدیک‌تر شوید.

    مرحله ۹. راهی به‌منظور پرداخت برای کسب‌وکار خود بیابید

    تا زمانی که پول کافی برای پرداخت هزینه‌ها، مالیات‌ها و زندگی شخصی‌تان تا حداقل شش ماه ندارید ، کسب‌وکاری را راه‌اندازی نکنید. چرا؟

    زیرا در ابتدا، احتمالاً نمی‌توانید سود قابل توجهی داشته باشید و باید درآمد خود را مجدداً در کسب‌وکار خود سرمایه‌گذاری کنید تا بتوانید کسب‌وکار خود را سریع‌تر گسترش دهید.

    با این حال، برخی از کسب‌وکارها هزینه‌های بسیار کمی دارند؛ مانند مشاغل آزاد که ممکن است به نرم‌افزار یا رایانه‌ای نیاز داشته باشند که ممکن است از قبل مالک آن باشید.

    مرحله ۱۰. شریک پیدا کنید

    انفرادی کار کردن در تمام دنیا در حال افزایش است؛ اما این موضوع برای همه کسب‌وکارها صدق نمی‌کند. موفقیت در کسب‌وکار گاهی اوقات در شراکت مناسب به دست می‌آید.

    زمان و منابع زیادی برای کسب‌وکار شما وجود خواهد داشت و داشتن فردی که به او اعتماد دارید تا در کنار شما حرکت کند، می‌تواند کمک کند تا سریع‌تر پیشرفت کنید. همچنین برای مسئول نگه داشتن شما برای ادامه مسیر عالی است.

    نکته مهمی که باید در مورد دیگر مراحل راه اندازی کسب و کار بدانید این است که شما واقعاً باید بدانید که چطور با یک نفر کار کنید.

    • آیا این شخص قابل اعتماد است؟
    • آیا قبلا با یکدیگر کار کرده‌اید؟
    • شما در گذشته چگونه درگیری‌هایتان را مدیریت کرده‌اید؟
    • آیا مجموعه مهارت‌های شما باعث تعادل یکدیگر می‌شود؟
    • آیا یک رابطه تجاری ممکن است رابطه/دوستی فعلی شما را خراب کند؟

    مطمئن شوید که همه سوالات سخت را از خودتان پرسیده‌اید؛ زیرا انتخاب شریک نامناسب، می‌تواند عواقب منفی زیادی داشته باشد.

    مرحله ۱۱. نام کسب‌وکار خود را انتخاب کنید

    ایجاد نام تجاری عالی می تواند بسیار سخت باشد، به خصوص اگر می خواهید یک دامنه .com همراه با آن پیدا کنید. اکثر برندها سعی می کنند کلمه کلیدی و فعالیت خود را در نام برند وارد کنند. با این حال، برخی از آنها یک نام منحصر به فرد ایجاد می‌کنند.

    نام کسب و کاری که انتخاب می کنید باید جذاب، به یاد ماندنی با املای آسان در هنگام شنیدن باشد، نام کاربری و دامنه مرتبط با آن در دسترس و مختصر باشد.

    گاهی اوقات بهترین ایده‌ها برای نام‌گذاری بعد از نام‌گذاری با یک دوست به وجود می‌آیند، زیرا نظر دوم به شما کمک می‌کند دیدگاه متفاوتی پیدا کنید. بنابراین اگر در انتخاب نام تجاری مناسب گیر کرده‌اید، میتوانید نظر دیگران را هم دریافت کنید.

    مرحله ۱۲. کسب و کار خود را ثبت کنید

    در برخی از شهرها یا کشورها، تا زمانی که مقدار مشخصی از درآمد یا سود کسب نکرده‌اید، نیازی به ثبت کسب‌وکار خود ندارید؛ بنابراین باید بررسی‌های لازم را انجام دهید تا ببینید چه قوانینی شامل حالتان می‌شود.

    با این حال، برخی از کارآفرینان برای جلوگیری از مسئولیت و عواقب آن در آینده، مشاغل خود را در روز اول ثبت می‌کنند.

    به‌عنوان مثال، اگر در روز اول شرکت خود را ثبت کرده باشید و در مراحل اولیه کسب‌وکارتان از شما شکایت شود، کسب‌وکار شما به‌جای شما ضربه می‌خورد. بنابراین، هر چه زودتر کسب‌وکار خود را ثبت کنید تا از منظر قانونی ایمن‌تر باشید.

    البته، شما همچنین می‌توانید انتخاب کنید که یک مالک انحصاری شوید یا یک تجارت شراکتی ایجاد کنید. باید قبل از شروع مراحل راه اندازی کسب و کار تحقیقاتی انجام دهید و مشخص کنید کدام ساختار کسب‌وکار برای موقعیت شما بهترین است.

    مرحله ۱۳. اولین محصول یا خدمات خود را خلق کنید

    تعدادی از محصولات یا خدمات وجود دارند که می‌توانید هنگام راه‌اندازی یک کسب‌وکار برای فروش به مخاطبان خود ایجاد کنید.

    اگر متخصص صنعت هستید، می‌توانید محصولات دیجیتالی مانند کتاب‌های الکترونیکی، دوره‌های آموزشی، موسیقی یا سایر محتوای دیجیتالی را برای فروش به دیگران تولید کنید. می‌توانید از تخصص خود با محصولات کسب درآمد کنید و با خدمات، فروش بیشتری داشته باشید.

    در مورد مشاغل نرم افزاری، می‌توانید یک محصول SaaS ایجاد کنید که به سایر مشاغل کمک کند یا اگر مشاور هستید، می‌توانید سخنرانی‌ها، کوچینگ یا مجموعه مهارت‌های خود را برای نمونه ارائه دهید.

    مرحله ۱۴. کسب‌وکار خود را تبلیغ کنید

    مهم‌ترین بخش شروع یک کسب‌وکار، مرحله ارتقاء آن است. تبلیغ کسب‌وکار خودتان به مردم به شما کمک می‌کند تا فروش داشته باشید و ایده خود را به یک تجارت تبدیل کنید. در اینجا به چند روش رایج برای تبلیغات محصولات و خدمات اشاره شده است:

    فیسبوک:

    می‌توانید تبلیغات فیسبوک را با دنبال کردن علایق «گسترده» و گنجاندن مارک‌های مرتبط به عنوان علاقه برای جذب مخاطبان خود اجرا کنید.

    همچنین می‌توانید در گروه‌های فیس‌بوک به‌عنوان صفحه هواداران خود پست بگذارید که به خصوص برای کسب‌وکارهایی با مخاطبان خاص بهتر است.

    البته توجه داشته باشید که این روش در ایران کمتر مرسوم است و استفاده کاربران از این پلتفرم بسیار محدود است.

    اینستاگرام:

    فالوورهای اینستاگرام خود را افزایش دهید تا بتوانید با هر پست اینستاگرام فروش داشته باشید. همچنین می‌توانید لینک‌های مستقیم را در استوری اینستاگرام اضافه کنید تا فروش بیشتری کسب کنید.

    پینترست:

    تابلوهای گروهی راه بسیار خوبی برای مشاهده پست‌های شما در هنگام شروع کار هستند.

    همچنین می‌توانید تابلوهای خود را برای تبلیغ محتوای خود ایجاد کنید. مطمئن شوید که محتوای برندهای دیگر را تبلیغ نکنید تا حساب شما به هرزنامه تبدیل نشود.

    لینکدین:

    برند شخصی خود را با ایجاد پست و اشتراک ‌گذاری افکارتان در لینکدین بسازید. از کاربران مرتبط دعوت کنید تا شما را دنبال کنند تا میزان دسترسی به شما افزایش یابد.

    سئو:

    با بهینه‌سازی وب سایت خود و سئو برای جستجو و ایجاد محتوای وبلاگ می‌توانید لیدها، مشترکین ایمیل و ترافیک وب سایت بیشتری ایجاد کنید.

    باشگاه مشتریان:

    فضا و شرایطی را فراهم کنید که در آن بتوانید جرقهٔ بحث‌ها در مورد برند خودتان را ایجاد کنید.

    همچنین می‌توانید به گروه‌های دیگر مرتبط با فعالیت خود بپیوندید و با صاحبان مشاغل دیگر ارتباط برقرار کنید. سعی کنید روابطی ایجاد کنید تا افراد برند شما را دنبال کنند و کسب‌وکارتان را به دیگران توصیه کنند.

    مراحل کسب و کار

    برای راه‌اندازی و مدیریت یک کسب‌وکار موفق، درک ۴ مرحله رشد کسب‌وکار بسیار مهم است. شناخت این مراحل رشد می‌تواند به شما کمک کند برای مرحله بعدی شرکت خود برنامه‌ریزی کنید و کسب‌وکارتان را به جلو پیش ببرید. با این حال، عدم شناسایی فاز رشد فعلی شرکت شما می‌تواند منجر به افول یا سقوط شود.

    فاز ۱: مرحله راه‌اندازی

    اولین مرحله از مراحل کسب‌وکار (مرحله راه اندازی یا توسعه)، پرمخاطره‌ترین است. اینجا مرحله‌ای است که یک ایده تجاری به واقعیت تبدیل می‌شود. بسیاری از اتفاقات مهم در مرحله راه‌اندازی رخ می دهد. مرحله راه‌اندازی زمانی است که به دست آوردن مشتریان جدید، کارمندان داخلی، ایجاد هویت برند، اصلاح محصولات یا خدمات و تثبیت جریان نقدینگی بسیار مهم است.

    فاز ۲: مرحله رشد

    کسب‌وکارها پس از ایجاد یک پایگاه مشتری قوی، سود قابل لمس، جریان نقدی سالم و افزایش سهم بازار وارد فاز دوم می‌شوند.

    مرحله رشد معمولاً پس از یک یا ۲ سال از شروع عملیات رخ می‌دهد. در این مرحله، شرکت‌ها باید رشیوه‌های استانداردی برای تشویق رشد کسب‌وکار آماده کنند.

    فاز ۳: مرحله بلوغ

    مرحله بلوغ رشد یک کسب‌وکار با ۲ مرحله اول چرخه حیات آن متفاوت است.

    در مرحله رشد، باید کسب‌وکار خود را مدیریت می‌کردید و برای رسیدن به اهداف خود سخت تلاش می‌کردید. همانطور که مرحله رشد حرکت می‌کنید، هدف اصلی شما این است که اطمینان حاصل کنید درآمد شما راکد نمی‌شود یا کاهش نمی‌یابد.

    فاز 4: مرحله تجدید یا سقوط

    بخش پایانی مراحل کسب‌وکار، مرحله تجدید یا سقوط است. از زمان تاسیس کسب‌وکار شما، شرایط بازار، رفتارهای مصرف‌کننده و عادات خرید بدون شک تغییر کرده است. واکنش سازمان شما به این تغییرات مهم است که منجر به سازگاری و تکامل یا افول شما می‌شود.

    نتیجه‌گیری

    راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید، تلاشی هیجان‌انگیز و باارزش است؛ اما نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و اجرای استراتژیک دارد. با انجام گام‌به‌گام مراحل راه اندازی یک کسب و کار می‌توانید شانس موفقیت خود را در این مسیر افزایش دهید.

    با پشتکار، سازگاری و فداکاری، می‌توانید مراحل راه اندازی کسب و کار را به‌راحتی طی کنید و تجارتی پرسود فراهم کنید.

    مراحل راه اندازی کسب و کار کوچک چیست؟

    مراحل ضروری برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار کوچک شامل مشخص کردن جایگاه ایده کسب‌وکار، نوشتن طرح کسب‌وکار متقاعدکننده، ساختن دلیل وجودی یک کسب‌وکار، ثبت تجاری، بررسی گزینه‌های تامین مالی، استخدام کارکنان، یافتن تامین‌کنندگان و تبلیغات کسب‌وکار است.

    چگونه می‌توانم بفهمم استعداد راه‌اندازی کسب‌وکار را دارم یا نه؟

    این کار مستلزم ارزیابی صادقانه مهارت‌ها، توانایی‌ها و استعدادهای شماست. از خود بپرسید که آیا فردی شروع‌کننده هستید؟ ریسک‌پذیر هستید؟ تصمیم‌گیری‌های خوبی دارید و آیا استقامت فیزیکی و عاطفی برای اداره یک کسب‌وکار را دارید یا خیر؟

    پرسش‌های متداول

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    فهرست مطالب
      برای شروع تولید فهرست مطالب، یک هدر اضافه کنید
      عضویت در خبرنامه ماهان
      جدیدترین های جعبه ابزار
      2
      بهترین تصمیم‌گیری در شرایط پیچیده و عدم اطمینان
      IMG_0487
      استراتژی تیم‌سازی با عملکرد بالا برای مدیران
      5
      معرفی انواع دوره های مدیریتی
      ایجاد شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI)
      معرفی 10 کتاب برتر در حوزه مدیریت فروش
      HomePage (7)
      آیا رشته MBA سخت است؟
      عضویت در خبرنامه ماهان

      شما میتوانید با درج نام و ایمیل خود، از آخرین مقالات، مطالب و اخبار مدرسه کسب و کار ماهان در ایمیل خود مطلع شوید.